6 Reacties

één maand geleden

Hey. Ik heb dit ook. Na wat opzoek werk denk ik dat het komt omdat door de groei van onze buik de longen wat worden aangedrukt. Ik heb ook gelezen dat best veel zwangere vrouwen in een constante fase van hyperventilatie lijken tezitten 🤔 ik maak me er niet te druk in, maar het is dan ook mijn tweede zwangerschap, en ik ben nu echt veel minder ongerust dan vroeger. Nu, Ik ben geen dokter, en als het echt te veel invloed op je leven heeft zou ik toch even bij de huisarts binnenspringen. Veel succes! Gr

één maand geleden

Had je toevallig ervoor al (lichte) longklachten? Mijn astma is bv door de zwangerschap in overdrive gegaan, los van "te weinig lucht door de omvang vd buik)

één maand geleden

Reactie op Hlnm

Had je toevallig ervoor al (lichte) longklachten? Mijn astma is bv door de ...
Ja ik heb een lichte vorm van astma overgehouden aan een zware longontsteking die ik opliep in april. Maar ik had hier geen erge last van

één maand geleden

Een astma inhaler v poeder kan zeker verlichting brengen moest je huisarts toestemming geven

één maand geleden

Hier ook 20 weken nu en continu kortademig, trappen lopen is niet te doen meer..maar mijn buik is ook ineens veel gegroeid en merk echt dat mijn longen weinig plaats hebben

één maand geleden

Reactie op WelwillendeMuzieknoot361385

Ja ik heb een lichte vorm van astma overgehouden aan een zware longontsteki ...
Dan kan je best in overleg met je gynaecoloog eens aankloppen bij je huisarts of pneumoloog voor een behandelingsplan? Ik had schrik om teveel medicatie te moeten nemen, maar om het met mijn gynaecoloog haar woorden te zeggen: "het is belangrijker voor je baby dat je blijft ademen dan die angst voor teveel medicijnen"