6 Reacties

22 dagen geleden

Enigste ik nog weet is dat je 45 % wordt afgetrokken van je belastingen. Waardoor je een stuk minder belasting moet betalen.

22 dagen geleden

Ik betaal per maand gemid. 200 euro voor opvang. Maar is 2de kindje en dan krijg je ook korting nog eens extra.

22 dagen geleden

Hallo, wat soms helpt is je kind 2 à 3 keer per week naar de kinderopvang laten gaan in plaats van 5 dagen of halve dagen doen in plaats van volledige dagen. Dus eerste en plan maken van de mogelijkheid...oma/opa, broer/zus, meter...en ook thuiswerken. Als het ook mogelijk is wasbare luiers gebruiken want die worden ook geteeld. Daar kan jij de helft of bijna besparen. Succes

22 dagen geleden

32 euro per dag hier

22 dagen geleden

Wij werken beiden voltijds en hebben een creche obv inkomen. We blijven beiden 5/5 werken waardoor onze baby 5d naar de creche zal gaan, onze factuur zal rond de 500-600 euro zijn vermoedelijk... We willen beiden ook geen 4/5de werken (zijn beiden jong, willen werken, 4/5de heeft meteen een grote invloed op loon én de jaren dat je deeltijds werkt zullen niet meer meegeteld worden voor uw pensioen later). Ritme is zeer goed voor een baby dus wij vinden het zeker en vast geen probleem om de baby 5d naar de creche te laten gaan

22 dagen geleden

PS: ik kan 3 dagen van thuis werken in de week. Als de baby nog klein is en veel slaapt zou dit nog lukken, maar van zodra ze al minder slapen is thuiswerken en tegelijk op je baby letten geen optie. Heb deze opmerking ook al veel gekregen: "je werkt toch van thuis", maar die opmerkingen komen van de mensen die het zelf nog nooit geprobeerd hebben dit te combineren. De mensen die ik ken die van thuis werken zeggen ook dat dit zeker geen optie is.