26 Reacties
14 dagen geleden
Tijdens de zwangerschap kan je wel een hospitalisatieverzekering afsluiten maar die wachttijd is dan 9 tot 12 maanden. Je gaat in de meeste gevallen geen terugbetaling krijgen voor een 1 persoonskamer. Dit wel voor een 2 persoonskamer normaal. Ik heb mijn verzekering bij solidaris lopen.
14 dagen geleden
Je moet in belgië 12 maanden aangesloten zijn en bijdrage betaald hebben bij een verzekering/mutualiteit om er terugbetalingen van te kunnen ontvangen..
14 dagen geleden
Reactie op Zoë Vangenechten
Je moet in belgië 12 maanden aangesloten zijn en bijdrage betaald hebben bi ...
Ik heb er 1, maar een upgrade is nu niet meer mogelijk.. ze hanteren een wachttijd van 9 maand bij zwangerschap, wat logisch is natuurlijk 😆
De terugbetaling is dus enkel voor een tweepersoonskamer...
14 dagen geleden
Reactie op BabyS25
Ik heb er 1, maar een upgrade is nu niet meer mogelijk.. ze hanteren een wa ...
Welke hospitalisatieverzekering heb je? Want dat is niet hetzelfde als bij een mutualiteit aangesloten zijn
14 dagen geleden
Reactie op BABL
Ik ben bij cm en word ook enkel terugbetaling van 2 kamers gedaan omdat ze ...
Ik ben aangesloten bij cm (enkel ledenbijdrage), en ze hebben wel een aanvullende hospitalisatieverzekering, voor terugbetaling van ereloonsupplementen.
De wachttijd is hiervoor 3 maand, maar bij zwangerschap dus 9 maand...
14 dagen geleden
Je moet in belgië 12 maanden aangesloten zijn en bijdrage betaald hebben bi ...
Dit is bij elke ziekenkas/ mutualiteit ook anders, bij VNZ is de wachttijd 12 maanden en ben je alleen verzekerd voor een 2 persoonskamer en ik zit bij solidaris en hier is de wachttijd 9 maanden en dus ook enkel 2 persoonskamers terug betaald.
14 dagen geleden
Reactie op BabyS25
Ik ben aangesloten bij cm (enkel ledenbijdrage), en ze hebben wel een aanvu ...
Ik ben aangesloten bij solidaris en mijn hospitalisatie is DKV.. ik krijg alles terugbetaald en heb recht op een 1 persoonskamer.. zal dan van mutualiteit tot mutualiteit afhangen en zeker van verzekering tot verzekering
14 dagen geleden
Reactie op Chayennem
Dit is bij elke ziekenkas/ mutualiteit ook anders, bij VNZ is de wachttijd ...
Ik werk bij het RIZIV.. de werking ervan is me zeer bekend 😅😉
14 dagen geleden
Ik ben aangesloten bij solidaris en mijn hospitalisatie is DKV.. ik krijg a ...
Ja, dkv is 1 van de beste... die zullen zeker uitbetalen 😅
Ik vrees dat ik er mij moet bij neerleggen dat mijn hospitalisatieverzekering nu enkel voor een tweepersoonskamer terugbetaald.
14 dagen geleden
Reactie op BabyS25
Ja, dkv is 1 van de beste... die zullen zeker uitbetalen 😅
Ik vrees dat ...
Inderdaad.. mijn ouders hebben mij bij de geboorte aangesloten bij DKV en dat zal voor onze kleine ook zo zijn..
Wel stom dat niet elke verzekering dat hanteert.. ze zouden dat standaard moeten maken dat als je bevalt je alleen op de kamer ligt achteraf.. maar met een beetje geluk ben je toch alleen🙏🏼 veel succes binnenkort!♥️
14 dagen geleden
Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de cm die enkel tweepersoonskamer terugbetaald, echter hebben ze de terugbetalingen van ereloonsupplementen op een eenpersoonskamer verhoogd naar 150%. Ik zag dat het ziekenhuis 150% aanrekent, waardoor dit voor mij dus helemaal volledig terugbetaald wordt. Misschien bij jou ook?
14 dagen geleden
Ik werk als dossierbeheerder voor hospitalisatieverzekeringen bij een ziekenfonds. Bij volledig nieuwe aansluitingen (dus geen aansluiting bij een voorgaande hosp. verzekering ergens anders) geldt er voor bevallingen in de eerste 6 maanden een volledige uitsluiting. Maand 7 tot en met 9 is er een beperkte terugbetaling mogelijk, afhankelijk van welke verzekering je hebt gekozen.
14 dagen geleden
Reactie op Dorpsmeisje93
Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de cm die enkel tweepersoonskamer ...
Het hospitaalplan? Een 1persoonskamer wordt dus niey volledig terugbetaald?
14 dagen geleden
Reactie op OnbezorgdeVlucht121748
Het hospitaalplan? Een 1persoonskamer wordt dus niey volledig terugbetaald? ...
Cm heeft blijkbaar 2 hospitalisatieverzekeringen waaruit je kan kiezen.
De ene gaat een upgrate krijgen vanaf 1 feb. En die andere dekt nog meer en is niet zoveel duurder
13 dagen geleden
Reactie op OnbezorgdeVlucht121748
Het hospitaalplan? Een 1persoonskamer wordt dus niey volledig terugbetaald? ...
Nee klopt :) je hebt hospitaalplan en hospitaalplan +. Ik heb de gewone en daar zit geen eenpersoonskamer in en je kan niet veranderen als je zwanger bent. Maar... zoals ik zei; de terugbetaling van de ereloonsupplementen wordt verhoogd waardoor die nu wel helemaal terugbetaald zijn dus dat is een meevaller