26 Reacties

14 dagen geleden

Tijdens de zwangerschap kan je wel een hospitalisatieverzekering afsluiten maar die wachttijd is dan 9 tot 12 maanden. Je gaat in de meeste gevallen geen terugbetaling krijgen voor een 1 persoonskamer. Dit wel voor een 2 persoonskamer normaal. Ik heb mijn verzekering bij solidaris lopen.

14 dagen geleden

Je moet in belgië 12 maanden aangesloten zijn en bijdrage betaald hebben bij een verzekering/mutualiteit om er terugbetalingen van te kunnen ontvangen..

14 dagen geleden

Ik ben bij cm en word ook enkel terugbetaling van 2 kamers gedaan omdat ze 1 kamer zien als 'luxe'

14 dagen geleden

Reactie op Zoë Vangenechten

Je moet in belgië 12 maanden aangesloten zijn en bijdrage betaald hebben bi ...
Ik heb er 1, maar een upgrade is nu niet meer mogelijk.. ze hanteren een wachttijd van 9 maand bij zwangerschap, wat logisch is natuurlijk 😆 De terugbetaling is dus enkel voor een tweepersoonskamer...

14 dagen geleden

Reactie op BabyS25

Ik heb er 1, maar een upgrade is nu niet meer mogelijk.. ze hanteren een wa ...
Welke hospitalisatieverzekering heb je? Want dat is niet hetzelfde als bij een mutualiteit aangesloten zijn

14 dagen geleden

Reactie op BABL

Ik ben bij cm en word ook enkel terugbetaling van 2 kamers gedaan omdat ze ...
Ik ben aangesloten bij cm (enkel ledenbijdrage), en ze hebben wel een aanvullende hospitalisatieverzekering, voor terugbetaling van ereloonsupplementen. De wachttijd is hiervoor 3 maand, maar bij zwangerschap dus 9 maand...

14 dagen geleden

Je moet in belgië 12 maanden aangesloten zijn en bijdrage betaald hebben bi ...
Dit is bij elke ziekenkas/ mutualiteit ook anders, bij VNZ is de wachttijd 12 maanden en ben je alleen verzekerd voor een 2 persoonskamer en ik zit bij solidaris en hier is de wachttijd 9 maanden en dus ook enkel 2 persoonskamers terug betaald.

14 dagen geleden

Reactie op BabyS25

Ik ben aangesloten bij cm (enkel ledenbijdrage), en ze hebben wel een aanvu ...
Ik ben aangesloten bij solidaris en mijn hospitalisatie is DKV.. ik krijg alles terugbetaald en heb recht op een 1 persoonskamer.. zal dan van mutualiteit tot mutualiteit afhangen en zeker van verzekering tot verzekering

14 dagen geleden

Welke hospitalisatieverzekering heb je? Want dat is niet hetzelfde als bij ...
Ik heb zowel een aansluiting bij de mutualiteit als een hospitalisatieverzekering (bij eeb andere maatschappij dan mijn mutualiteit)

14 dagen geleden

Reactie op Chayennem

Dit is bij elke ziekenkas/ mutualiteit ook anders, bij VNZ is de wachttijd ...
Ik werk bij het RIZIV.. de werking ervan is me zeer bekend 😅😉

14 dagen geleden

Nergens vrees ik

14 dagen geleden

Ik ben aangesloten bij solidaris en mijn hospitalisatie is DKV.. ik krijg a ...
Ja, dkv is 1 van de beste... die zullen zeker uitbetalen 😅 Ik vrees dat ik er mij moet bij neerleggen dat mijn hospitalisatieverzekering nu enkel voor een tweepersoonskamer terugbetaald.

14 dagen geleden

Reactie op BabyS25

Ja, dkv is 1 van de beste... die zullen zeker uitbetalen 😅 Ik vrees dat ...
Inderdaad.. mijn ouders hebben mij bij de geboorte aangesloten bij DKV en dat zal voor onze kleine ook zo zijn.. Wel stom dat niet elke verzekering dat hanteert.. ze zouden dat standaard moeten maken dat als je bevalt je alleen op de kamer ligt achteraf.. maar met een beetje geluk ben je toch alleen🙏🏼 veel succes binnenkort!♥️

14 dagen geleden

Inderdaad.. mijn ouders hebben mij bij de geboorte aangesloten bij DKV en d ...
Dankjewel ❤ jij ook! Bij de volgende zwangerschap zorg ik dat alles in orde is 😅 En voor nu... duimen dat het niet druk is, en ik toch alleen op een kamer lig.

14 dagen geleden

Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de cm die enkel tweepersoonskamer terugbetaald, echter hebben ze de terugbetalingen van ereloonsupplementen op een eenpersoonskamer verhoogd naar 150%. Ik zag dat het ziekenhuis 150% aanrekent, waardoor dit voor mij dus helemaal volledig terugbetaald wordt. Misschien bij jou ook?

14 dagen geleden

Reactie op Dorpsmeisje93

Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de cm die enkel tweepersoonskamer ...
Ik heb enkel een ledenaansluiting bij cm. Mijn hospitalisatieverzekering zit bij een andere maatschappij. En inderdaad, vanaf feb wordt dit aangepast bij cm 😊

14 dagen geleden

Ik werk als dossierbeheerder voor hospitalisatieverzekeringen bij een ziekenfonds. Bij volledig nieuwe aansluitingen (dus geen aansluiting bij een voorgaande hosp. verzekering ergens anders) geldt er voor bevallingen in de eerste 6 maanden een volledige uitsluiting. Maand 7 tot en met 9 is er een beperkte terugbetaling mogelijk, afhankelijk van welke verzekering je hebt gekozen.

14 dagen geleden

Reactie op Dorpsmeisje93

Ik heb een hospitalisatieverzekering bij de cm die enkel tweepersoonskamer ...
Het hospitaalplan? Een 1persoonskamer wordt dus niey volledig terugbetaald?

14 dagen geleden

Reactie op OnbezorgdeVlucht121748

Het hospitaalplan? Een 1persoonskamer wordt dus niey volledig terugbetaald? ...
Cm heeft blijkbaar 2 hospitalisatieverzekeringen waaruit je kan kiezen. De ene gaat een upgrate krijgen vanaf 1 feb. En die andere dekt nog meer en is niet zoveel duurder

13 dagen geleden

Reactie op OnbezorgdeVlucht121748

Het hospitaalplan? Een 1persoonskamer wordt dus niey volledig terugbetaald? ...
Nee klopt :) je hebt hospitaalplan en hospitaalplan +. Ik heb de gewone en daar zit geen eenpersoonskamer in en je kan niet veranderen als je zwanger bent. Maar... zoals ik zei; de terugbetaling van de ereloonsupplementen wordt verhoogd waardoor die nu wel helemaal terugbetaald zijn dus dat is een meevaller