6 Reacties
2 dagen geleden
Je betaald altijd nog een deel zelf. Ik zou ook zsm opzoek gaan naar een hospitalisatieverzekering. Voor als je in het ziekenhuis bevalt. Goed kijken wat de voorwaarden zijn en/of ze een wachttijd hebben bij zwangerschap. Een bevalling kost veel geld, en stel dat je baby prematuur wordt geboren en langer in het ziekenhuis ligt, zijn deze kosten niet mals. Dkv is een goede verzekering voor hospitalisatie. Die vergoeden ook eenpersoonskamers. (Let op, een gewone hospitalisatieverzekering dekt niet altijd eenpersoonskamers, en als je dan een eenpersoonskamer kiest, kan de arts ereloon supplementen doorrekenen. Wij hebben dit bij onze curettage voorgehad, wij betaalde voor een dagopname in eenpersoonskamer +/- 500 euro terwijl de keer ervoor, we op een tweepersoonskamer lagen, toen was de rekening maar 90 euro…). DKV dekt eenpersoonskamers en erelonen die erbij komen. Goed voorwaarden nalezen
2 dagen geleden
Ja.. je moet best nog veel zelf betalen voor de controles en dan ook nog onnodige labokosten bij mij voor dingen die al geweten/getest zijn.. 🙄 Je kan altijd eens aan het ziekenhuis vragen om je op voorhand een overzicht van de kosten voor de bevalling te sturen. Dan kan je al controleren hoeveel de mutualiteit gaat betalen. Ik had onlangs een dagopname (tweepersoonskamer) en mijn mutualiteit heeft bijna alles betaald.
2 dagen geleden
Helaas is dit niet zo inderdaad... zou zo snel mogelijk kijken voor een hospitalisatieverzekering want anders wordt het uit eigen zak betalen. Hopelijk kan je nog ergens eentje afsluiten want de meesten werken met een wachtlijst of voorwaarden..
2 dagen geleden
Er wordt al veel terugbetaald, maar gratis is het inderdaad niet ...