22 Reacties

22 dagen geleden

Hmm ik heb laatst ook een factuur gehad van dat bedrag ongeveer, weet niet als het gewoon voor de echo's was ma dat stond er ook op

22 dagen geleden

Ja ik heb ook voor mijn 12 weken echo zoveel betaald en dacht ook van huh was dat niet terug betaald, denk dat het anders mss nog meer was?🥲

22 dagen geleden

Bedenk me nu wel dat ik met mijn bloedafname voor de suikertest ook de rhesusfactor laat bepalen en dat kwam vgm op 50 euro extra. En ze had die tijdens mijn 20w afspraak gepland.. maar vraag me af of het dan normaal is dat ik eerst de factuur moet betalen, terwijl de afname zelf pas binnen een maand is? En hetzelfde voor de nipt, dacht dat dat van remgeld onder de 10 euro voor eigen rekening was? 🫣 ik kreeg begin december een rekening van 33 euro, gisteren 51. Ik wil gewoon weten waarvoor het is, niet dat ik t niet wil betalen voor de baby of zo hahaha gewoon benieuwd

22 dagen geleden

Voor de 8 weken echo heb ik 62,04 euro betaald en 46,53 voor die van 12 weken. Er zit bij beide ook nog wel labokosten bij. De factuur voor die van 20 weken heb ik nog niet gehad. Ik vind ook wel dat je nog veel zelf moet betalen, maar ik vermoed dat dit veel minder zou zijn als mijn gynaecoloog geconventioneerd was? In mijn ziekenhuis had ik in iedergeval niet de keuze, want ze zijn geen van allen geconventioneerd..

22 dagen geleden

Reactie op Anna423

Voor de 8 weken echo heb ik 62,04 euro betaald en 46,53 voor die van 12 wek ...
Ja denk eigenlijk dat geen enkele gynaecoloog geconventioneerd is. Althans ook niet in t ziekenhuis waar ik ga. Zal dus idd afhankelijk zijn van welk % ze kiezen haha

22 dagen geleden

Amai.. mijn artsen zijn ook nie geconventioneerd en ik betaal max €30 remgeld per echo.. labo betaal ik zelfs maar max €11 ofzo.. soms is dat €4

22 dagen geleden

Reactie op Zoë Vangenechten

Amai.. mijn artsen zijn ook nie geconventioneerd en ik betaal max €30 remge ...
Ja vond het ook aan de duurdere kant 😅 Staat ook niet veel uitleg bij of zo

21 dagen geleden

Eerste echo €33 en tweede €67. Is inderdaad niet weinig. Nu ga ik voor de derde bij de gynaecoloog in haar praktijk en ze zei dat dat goedkoper was dan in het ziekenhuis 😳

20 dagen geleden

Ja ik heb nu al voor iedere echo €45 mogen betalen.. Zal rap oplopen zo 🥲😂

20 dagen geleden

Heb zonet ook nog een factuur voor de nipt… €89 (waarvan €58 honoraria..)😅

20 dagen geleden

Reactie op RG

Heb zonet ook nog een factuur voor de nipt… €89 (waarvan €58 honoraria..)😅 ...
Oohh da's veel 🫣

20 dagen geleden

Reactie op RG

Ja die factur heb ik nog niet ontvangen zelfs haha dus ben benieuwd! Had je de uitgebreide nipt?

20 dagen geleden

Reactie op RG

Amai das idd veel. Ik heb maar €8.68 zelf moeten betalen hiervoor.

20 dagen geleden

Ik heb momenteel enkel een factuur van de eerste echo gekregen: 22,67 euro met supplementen van de arts bij. De mijne is niet geconventioneerd

20 dagen geleden

Reactie op Decrolise

Ja die factur heb ik nog niet ontvangen zelfs haha dus ben benieuwd! Had je ...
Geen idee? Geslacht & dan chromosomen, is dat de uitgebreide?

20 dagen geleden

Reactie op AuthentiekeEdelsteen303047

Amai das idd veel. Ik heb maar €8.68 zelf moeten betalen hiervoor.
De nipt zelf idd maar €8,68 , maar dan zitten er nog dingen bij. Begrijp niet altijd goed vanwaar die bedragen komen😅

20 dagen geleden

Reactie op RG

De nipt zelf idd maar €8,68 , maar dan zitten er nog dingen bij. Begrijp ni ...
Ja bij mij stond er op een factuur ook plots 2 andere namen naast m'n eigen gynaecoloog en begreep het ook niet zo goed 🤭

20 dagen geleden

Reactie op RG

Ik heb ook die bedragen en een naam erbij dat ik niet ken 😅 was even verschieten

20 dagen geleden

Reactie op RG

Ah oei , ik moest enkel die €8 enzo betalen stond ook niets meer op bij mij.

20 dagen geleden

Dat kan perfect kloppen. Ik ben 24 weken zwanger en heb mijn facturen van consultaties tussen 6-18 weken al gehad en was al 262 euro zelf van te betalen. Alles hangt er van af of je een geconventioneerde of ongeconventioneerde gyneacoloog en vroedvrouw hebt. In mijn omgeving vind je er geen geconventioneerde meer, tenzij je al gauw een uur wilt gaan rijden per afspraak. Dus hier de afweging gemaakt van de kosten van de naft in vergelijking met de vermoedelijke meerprijs van de arts en dan toch beslist dat dichterbij een duurdere arts nemen goedkoper en veilige thing uitkomen ;)