15 Reacties
één maand geleden
Ik niet, vind dat ze dat zelf moet beslissen. Als ze bv zou zeggen in het 1e leerjaar ik wil graag mijn communie doen ipv lentefeest dan wel.
één maand geleden
Reactie op Decrolise
Jaaaa zeker en vast, was zeker niet slecht bedoelt. Iedereen moet dat voor zijn eigen beslissen en ik vind iedereen zijn beslissing even goed. ik gaf alleen mee hoe wij het gaan doen ☺️
één maand geleden
Wij gaan onze zoon niet dopen. Ik ben zelf wel gedoopt maar ben niet gelovig. Vroeger wel naar katholieke scholen gegaan maar ik hecht geen belang meer aan geloof. Ik geloof vooral in mezelf. Mijn vriend is niet gedoopt, zijn grootouders zijn getuigen & stappen sowieso geen kerk binnen. Net zoals zijn ouders. Mijn ouders gaan het wrs ffkes moeilijk hebben met het feit dat ons kindje niet gedoopt wordt omdat wij een traditioneel kleedje hebben in de familie waarin mijn mama gedoopt werd, net zoals mijn broer & ik & zijn kindjes ... Ik kan mezelf ook helemaal niet vinden in alle bijbelse verhalen & verwijzingen die tijdens een doopfeest uitgesproken worden. Ik zie mezelf niet verklaren dat mijn kindje Jezus altijd zal in zijn hoofd hebben & van hem zal houden enzovoort. Ik overweeg om een geboortefeest te organiseren in de plaats waar het kleedje kan gedragen worden 😊 Zo blijft de traditie wel bestaan. Later kan ons kindje zelf de keuze maken of hij gedoopt wil worden.
één maand geleden
Reactie op Liesbeth.vl
Jaaaa zeker en vast, was zeker niet slecht bedoelt. Iedereen moet dat voor ...
Ja maar had het verkeerd begrepen. Je bedoelde dat het kind zelf moet beslissen, dacht dat je gewoon zei: ieder ouder moet dat beslissen
Daarom had ik m'n bericht dan ook verwijderd haha
één maand geleden
Nee, mijn vriend wilt dit niet en ikzelf ook niet.
Heeft vind ik geen meerwaarde meer.
één maand geleden
Ons kind word gedoopt.. ge doet er uiteindelijk niks slecht mee.. maar dan moet je niet als ze de communie willen doen ze nog dopen op een oudere leeftijd (vind dat zelf ook wat belachelijk maar dat is mijn mening) je moet bijvoorbeeld ook gedoopt zijn om voor de kerk te mogen trouwen enzo.. dus vandaar.. maar ik ben gelovig opgevoed en heb ook alles gedaan voor de kerk van geboorte tot trouw dus vandaar
één maand geleden
Hier wordt niet gedoopt. We groeiden beiden (relatief) gelovig op, maar zijn dit zelf niet meer. Mijn partner liet zich ook 'ontdopen'/uit de kerk schrijven. Los daarvan komen we elk uit een andere geloofsachtergrond - katholiek & protestants - dus zouden we daar dan ook weer moeten gaan kiezen.
één maand geleden
Hi,
Laten we het gezellig houden en elkaar de ruimte geven voor persoonlijke keuzes. Dit is een plek om vragen te stellen en ervaringen te delen, niet om te oordelen. Ik haal een paar reacties weg die niet helemaal passen.
Liefs,
Eliza