12 Reacties
één maand geleden
Reactie op Decrolise
Ik heb paar aanvragen ingediend maar tot nu toe nog geen enkele reactie 🤡
Ik ben nu 20 weken, aanvraag rond 5 weken zwangerschap gestart en nu pas antwoord van kind en gezin dat onze aanvraag goedgekeurd zal worden. Dus het duurt inderdaad mega lang... Soms helpt bellen naar de crèche/onthaalouder met de vraag of ze al weten of er plek is en deze voor jou zal zijn. Zij weten dat meestal weken op voorhand ten opzichte van de online goedkeuring van kind en gezin.
één maand geleden
Reactie op laar44h
Ik ben nu 20 weken, aanvraag rond 5 weken zwangerschap gestart en nu pas an ...
Is dat via de website van kind en gezin? Ik heb de aanvragen via Opvang Vlaanderen gedaan.
Moet wel zeggen, tis bij ons gelukkig niet super dringend of zo maar het is natuurlijk wel vervelend wat de maanden vliegen voorbij 😅
één maand geleden
Wij gisteren eerste kennismakingsgesprek gehad. Waren wel tevreden van de opvang. Zoektocht gestart rond 10 weken want zwangerschap pas ontdekt op 8 weken.
Nu 20 weken zwanger. 🤰
Voordeel is als je iemand in de kinderopvang kent. Misschien kan die melden zoals bij ons dat je een plaatsje zoekt. Soms geven ze voorrang aan mensen die ze al een beetje kennen.
één maand geleden
Helaas was het hier geen optie om af te wachten om te beslissen - op 6 weken beginnen zoeken en dat was zogezegd al "laat". Het was te nemen of te laten bij ons
één maand geleden
Wij hebben ook bij 7 weken zwangerschap onze aanvraag ingestuurd, naar een mega lijst van opties die op de weg naar mijn werk liggen. Gelukkig ondertussen een opvangplek gevonden in ons dorp zelf, waar we tijdens het bezoek ook wel echt een prettig gevoel bij kregen. Het is denk echt beetje geluk hebben
één maand geleden
Onze aanvraag was vrij snel in orde omdat ons eerste kindje ook daar gaat en je dan voorrang hebt. Maar bij mijn eerste zwangerschap hadden we ook niet echt keuze. Al onze aanvragen waren geweigerd behalve bij onze huidige creche. Na ons eerste bezoek was ik ook heel erg ongerust. En dat is natuurlijk absoluut niet wat je wil al het over het welzijn van je kindje gaat. Maar moet wel zeggen dat dat helemaal gekeerd is toen ze eenmaal begon te gaan. Geen garanties eh. En ik zeg zeker niet dat je iets moet doen waar je je niet goed bij voelt. Maar wou gewoon onze kant delen.
één maand geleden
Omg, wat een verschil! Ik woon in Leuven en je moet je gewoon op een algemene site inschrijven en je voorkeuren meegeven. Je mag er zoveel kiezen als je wil maar je mag al blij zijn dat je binnen geraakt in 1. Wij hebben 20 crèches opgegeven en tot nu toe al 16 afwijzingen!!! Er blijven er nog 4 over… wij kunnen maar gewoon hopen dat 1 van die 4 ja zegt, kieskeurig kunnen we niet zijn, laat staan op bezoek gaan en zien of we het er leuk vinden. Het is pakken wat er te pakken valt. En dit terwijl wij ons de dag na de positieve zwangerschapstest op 4weken hebben ingeschreven! Bij ons is het dus puur nagelbijten… kinderopvang Leuven raadt ook af om contact met de crèches op te nemen. Ik heb het toch 1 keer geprobeerd en dan kreeg ik de dag erna meteen de afwijzing 😭