8 Reacties

5 dagen geleden

Mhh misschien is het gewoon dik slijm? Daar kan ook een soort van brok inzitten soms . Kweet niet tis maar een idee

4 dagen geleden

Ik denk inderdaad reflux/maagzuur. Door dat het ph van de maag zuurder wordt, gaat de druk op de maag stijgen en kan de maagklep open gaan of onvolledig sluitel. Er gaat dan maagzuur in combinatie met etensresten naar boven komen door een verhoging van druk (eten, inspanning of liggen) waardoor dit raar aanvoelt. Wanneer dit te hoog zit geeft jouw lichaam een reflex en moet je overgeven.

4 dagen geleden

Ik heb sinds 2 dagen net hetzelfde gevoel. Heel vervelend

2 dagen geleden

Is echt super storend. ‘T is zeker geen slijm, maar voedsel dat naar boven is gekomen en ‘vast’ zit in mijn slokdarm. Als ik uiteindelijk overgeef omdat het mijn kokhalsreflex opwekt is het echt gewoon voeding. Xena, heb jij al iets gevonden dat ‘werkt’?

2 dagen geleden

Reactie op ceriel1

Is echt super storend. ‘T is zeker geen slijm, maar voedsel dat naar boven ...
Neen voorlopig is het weg. Ik heb wel nog nooit moeten overgeven hierdoor / of het reflex tot overgeven gehad. Het blijft een raadsel voor mij

2 dagen geleden

Reactie op Xena97

Neen voorlopig is het weg. Ik heb wel nog nooit moeten overgeven hierdoor / ...
Hoi, kan het zijn dat je de laatste tijd veel stress hebt? Ik heb ook vaak last van een brok in de keel, maar ik heb last van stress en paniekaanvallen en dat is een typisch symptoom bij mij.

2 dagen geleden

Kan zeker… ik ben rond 5 weken enorm misselijk geworden, 24-7, rond 9 weken ben ik op verzoek van de gynaecoloog opgenomen in’t ziekenhuis en werd ik thuis geschreven. Ik voelde me toen schuldig tov mijn werk en heb tegen het advies in het ziekenhuis verlaten, en terug begonnen met werken desondanks mijn gynaecoloog me wat aanstuurde om toch rustig aan te doen… Enfin, ik wilde perse terug opstarten, het proberen… Ik voel nu wel dat ik wat vecht tegen wat best zou zijn vs wat ik zou willen. Ik voel dat ik best thuis zou blijven, rusten, bekomen,… maar tja, aard van’t beestje denk ik. Misschien allemaal wat veel. Ik ga het alvast bespreken binnen 2 weken tijdens mijn 20 weken echo!