25 Reacties
22 dagen geleden
2persoonskamer met epidurale zou rond de 300€ kosten (voor 4 nachten in mijn geval de 1e x) bij een 1persoonskamer met epidurale kan je rekenen op een factuur van ongeveer 1300€ voor 3 dagen.
MOD
21 dagen geleden
Reactie op Natashaceleste
Dat lijkt mij echt veel te veel. Is daar niet sws iets mis gegaan met de be ...
Hey Natascha
Vriendin in kwestie hier 😊
Niet dat ik 100% begrijp wat er op die facturen staat, dat zijn allemaal afkortingen, maar ik zie niets vreemd op het eerste gezicht. Maar ik wilde wel even verduidelijken dat het bij mij om een dubbele factuur gaat: eentje voor mezelf en eentje voor de baby. Tijdens de bevalling zat de baby vast met een schouder waardoor haar navelstreng werd afgekneld. Ze hebben haar dan ook moeten reanimeren erna, ze heeft 12h in een couveuse gelegen en 24h aan de monitor. Ze hebben ook rx genomen van haar longen omdat ze een klaplong had. Dus voor al die dingen had ik een factuur van €1308,24 waarvan €656,9 werd terugbetaald door mijn hospi (ik heb gewoon de goedkoopste hospi, bij Helan).
Voor mezelf had ik een factuur van €2161,88 waarvan €1214,43 werd terugbetaald. Ik heb wel gekozen voor een eenpersoonskamer en dat maakt een groot verschil uit in prijs. Ik heb €1808,28 aan supplementen moeten betalen enkel en alleen voor die kamer.
Wat verder ook meespeelt in de totaalprijs:
- Bevallen zonder epidurale, maar had wel antibiotica nodig tijdens bevalling voor GBS.
- Ben ook 's nachts bevallen om 5h47, dus dan zit je met nachttarief. - Die schouderdystocie waardoor er extra vroedvrouwen nodig waren. (Ik vermoed toch dat dat ook wordt aangerekend)
- Mijn partner is ook blijven slapen in het ziekenhuis en heeft daar 3 maaltijden per dag gekregen, die moet je ook extra bijbetalen.
- Ben ook uitgescheurd dus moest genaaid worden achteraf, en plaatselijk verdoofd aangezien ik geen epidurale had 😅
- Verder heb ik ook een aantal dingen meegenomen uit de kamer zoals Dafalgan voor baby's, tepelcrème, ...
Sommige van die dingen zijn geen grote kosten, maar als je ze allemaal optelt kom je toch op een redelijk bedrag. En uiteindelijk kwam de basisfactuur wel overeen met de kostenraming op de website van mijn ziekenhuis.
Nu ga jij voor een tweepersoonskamer kiezen, dus je zit uiteraard niet met die supplementen en zal dus waarschijnlijk ook niet aan zo'n factuur komen - indien er geen extra zorgen nodig zijn voor jou/je kindje uiteraard 😊
21 dagen geleden
Reactie op Margogo94
Hey Natascha
Vriendin in kwestie hier 😊
Niet dat ik 100% begrijp wat er o ...
Amai dat moet een moeilijke situatie geweest zijn. Maar ik begrijp het kostenplaatje nu ook .
Ja we wouden sws voor een 2 persoonskamer gaan en hopelijk gaat alles ook goed. Maar dat weet je nooit natuurlijk.
Dankjewel voor de extra uitleg :)