25 Reacties

22 dagen geleden

Ik volg mee.. hier ook geen hospitalisatie verzekering door te veranderen van werk en te laat aangedacht om er zelf 1 af te sluiten en nu zit ik dus ook zonder

22 dagen geleden

Tegen mij werd verteld dat dit toch boven de €1000 zou zijn..

22 dagen geleden

Valt de bevalling en ziekenhuisverblijf niet onder de normale verzekering?

22 dagen geleden

Hallo, ben zes keer bevallen zonder een hospitalisatie verzekering. En de facturen vielen wel mee. Het hangt er vooral vanaf of je verdoving wil of niet. Ben 1 keer bevallen met apoedkeizersnee had toen een factuur gekregen van 175 euro, geloof ik. Wat de hoogste was. 5 x bevallen zonder verdoving en de factuur was tussen de 120 en 150. Hangt er ook vanaf of je de volle vier dagen blijft. Bleef altijd maar 48 uur.

22 dagen geleden

Reactie op Angele123

Valt de bevalling en ziekenhuisverblijf niet onder de normale verzekering?
Nee valt onder hospitalisatieverzekering , zo is het mij allesinds toch verteld geweest

22 dagen geleden

Reactie op K.C

Tegen mij werd verteld dat dit toch boven de €1000 zou zijn..
Als je een ruggenprik neemt, dan kom je op zo een bedrag uit. Werd me destijds verteld

22 dagen geleden

Reactie op Oumy

Als je een ruggenprik neemt, dan kom je op zo een bedrag uit. Werd me desti ...
Ik heb het er over gehad met de mensen van het ziekenhuis. De prijs hangt uiteindelijk af van; kamer, douche, geen douche, bad,.. en ruggenprik, keizersnede,.. natuurlijk ook welk ziekenhuis je bevalt.

22 dagen geleden

Reactie op Oumy

Hallo, ben zes keer bevallen zonder een hospitalisatie verzekering. En de f ...
Dan heb je wel echt geluk hoor! Heb een vriendin met hospitalisatie die zelf alsnog 750 euro moest ophoesten... Hangt echt af van situatie, ziekenhuis en soort bevalling 😅

22 dagen geleden

Reactie op Decrolise

Dan heb je wel echt geluk hoor! Heb een vriendin met hospitalisatie die zel ...
Wow blikkbaar. Een fors bedrag. Gelukkig is het eenmalig en als je een goede behandeling en een gezonde baby hebt. Heb ik er alles voor over.

22 dagen geleden

Ik heb zelfs een hospitalisatie verzekering voor een twee persoonskamer maar heb toen een eenpersoonskamer genomen. Moest toen €1000+ betalen

22 dagen geleden

De kamer is niet veel verschil tussen 1p en 2p, maar bij een 1 pers kamer worden erelonen gerekend en dat is heel duur.

22 dagen geleden

Ik heb klini plus plan van solidaris. Origineel bedrag was boven 2000 euro. Maar door verzekering heb ik maar 200 euro betaald. En dit was een gewone bevalling met epidurale en gevraagd voor 2 persoonkamer.

22 dagen geleden

Heb ook geen hospitalisatieverzekering, net te laat geweest om mij aan te sluiten… Dus gaat denk ik een dure kost worden, zeker omdat ik een eenpersoonskamer ga nemen…

22 dagen geleden

Reactie op M.N.

Heb ook geen hospitalisatieverzekering, net te laat geweest om mij aan te s ...
Zelfde hier 🙈

22 dagen geleden

2000 moeten betalen ik had verzekering maar ze gaven mij ontslag op werk dus zat ik zonder verzekering

22 dagen geleden

Ik had een zh factuur van 2500 , met verzekering, als je de kleine zaken las die de verzekering al sowieso betaald had, was dit een factuur van om dd 4500€…

22 dagen geleden

Reactie op Iggg

Ik had een zh factuur van 2500 , met verzekering, als je de kleine zaken la ...
En van de 2500 werd er veel terug betaald. Nu ja, als je uw verzekering hebt .. ik had een keizersnede

22 dagen geleden

Net keer gevraagd aan een vriendin die in mei beviel mét hospitalisatie. Natuurlijke bevalling zonder epidurale en ze kreeg een afrekening van 3500 waarvan ze 1800 terugbetaald kreeg. 🫣 Dus ik snap echt niet hoe het kan dat hier mensen zonder verzekering aan véél minder liggen haha

21 dagen geleden

Reactie op Decrolise

Net keer gevraagd aan een vriendin die in mei beviel mét hospitalisatie. Na ...
Dat lijkt mij echt veel te veel. Is daar niet sws iets mis gegaan met de berekening?

21 dagen geleden

Reactie op Decrolise

Net keer gevraagd aan een vriendin die in mei beviel mét hospitalisatie. Na ...
Dat lijkt me ook wel heel erg veel hoor... in mijn omgeving allemaal met hospitalisatieverzekering en die bedragen liggen bijlange niet zo hoog