8 Reacties

9 dagen geleden

Ik ben 22 weken en wij zitten op p5 dus veel te klein. Wij moeten elke 2 weken opgevolgd worden door de gynaecoloog. Op 25 weken moet ik terug nr het UZA en als ons kleintje dan op deze curve blijft groeien kan het geen kwaad maar als ze niet gegroeid is en onder p5 gaat dan moeten wij een vruchtwaterpunctie laten doen. Tegen ons hebben ze ook gezegd dat iemand zoals ik van 1m50 geen baby kan maken van 1m90 (zo stelde hij het voor). Dus dat we nu al moeten weten dat we een klein en fijn kindje zullen hebben met de geboorte rond de 2,700 kg.

9 dagen geleden

Hier bij de 20weken echo op 21weken+5d zei de gynaecoloog ook dat ons meisje net iets onder het gemiddelde zit qua gewicht. Ze woog toen 419gram. Over de p-waarde heeft ze nog niet gesproken. Baby was voor derest ook kerngezond maar heb wel nog een extra afspraak gekregen binnen 2 weken om te zien hoeveel ze is bijgekomen.

8 dagen geleden

Reactie op Liesbeth.vl

Hier bij de 20weken echo op 21weken+5d zei de gynaecoloog ook dat ons meisj ...
Huh vreemd! Ons zoontje woog net geen 300g bij de 20w echo (was toen wel 19w 2d) en m'n gynae zei dat het prima was 🤔 Weet soms echt niet meer wat ik moet geloven lmao

8 dagen geleden

Reactie op Decrolise

Huh vreemd! Ons zoontje woog net geen 300g bij de 20w echo (was toen wel 19 ...
Ik was 21weken+5d, daar zit meer dan 2 weken verschil op. Ik denk dat het daaraan zal liggen dat het gewicht voor die termijn wel nog oke was (om het zo te zeggen) en bij mij net iets te weinig omdat ik al verder was qua termijn. ☺️
Hier op 23 weken 550 gr. De gyneacoloog zei dat hij perfect op het gemiddelde zit.
Op 21w6d 370g (p2,5) geschat,ik maakte me zorgen maar gynaecoloog zei me dat groeicurve op die termijn niet gevalideerd zijn en hij vond snellere opvolging niet noodzakelijk. Gek hoe verschillend gynaecologen hierin zijn, moet zeggen dat de mijne wel ervaring heeft en hij is degene waar naar wordt verwezen bij risico zwangerschappen dus ik probeer er vertrouwen in te hebben. Intussen wel dikkere buik en dagelijks veel beweging in de buik dus we laten het zijn gangetje gaan... veel kun je op deze termijn ook niet doen toch? Ik neem al asaflow voor goede placenta doorbloeding ...

8 dagen geleden

Reactie op Liesbeth.vl

Ik was 21weken+5d, daar zit meer dan 2 weken verschil op. Ik denk dat het d ...
Ah ja sorry ik vergeet altijd dat ze me telkens voor de mijlpaal eigenlijk inplannen 🤪 Ik ben zelf ook wel maar 1m 57 en m'n partner is ook niet de grootste, dus ben benieuwd!!