3 Reacties
één maand geleden
Kben een hypochonder (wel niet in extreme mate) maar ben al volop bezig met de bevalling terwijl ik nog maar 5 maand ver ben.. heel veel bang dat ik het niet ga kunnen, heel veel angsten rond naalden, ziekenhuis, bloed,... schrik om flauw te vallen, dood te gaan of te hyperventileren, noem maar op.. weinig mensen die dit begrijpen, maar ik probeer dan mijn gedachten te verzetten door mezelf te ontspannen.. badje nemen, bijlezen, muziek luisteren, massages inplannen.. meer kunnen we ni doen vrees ik.. hopelijk vind je ook iets dat u kan ontpannen.. ❤️
één maand geleden
Reactie op Jonii
Kben een hypochonder (wel niet in extreme mate) maar ben al volop bezig met ...
Ja ik dus ook! Was een "extreme" hypochonder maar middels therapie was ik er eigenlijk vanaf, ofja kon relativeren. Nu met de zwangerschap is dat vermogen om te relativeren precies verdwenen en de angsten die jij beschrijft heb ik dus ook. Het voelt heel eenzaam omdat mensen zeggen dat je dat los moet laten en het angsten zijn (die niet reëel zijn) maar dat is zoveel makkelijk gezegd dan gedaan
één maand geleden
Reactie op Dorpsmeisje93
Ja ik dus ook! Was een "extreme" hypochonder maar middels therapie was ik e ...
Ja ik begrijp je helemaal! Ik probeer mij ni vast te houden aan een plan zodat ik niet teleurgesteld kan worden... ik heb een voorkeur voor in een bad te bevallen puur voor de ontspanning. Ik neem muziek mee enzo om mij hopelijk erdoor te helpen op da moment.. ik stuur heel veel vragen naar mijn vroedvrouw en ben hier ook heel open over.. dan voel ik mij ook meteen geruster.. gewoon al u vragen stellen en u ni schamen...