14 Reacties
22 dagen geleden
Ik heb er ook schrik voor.. zeker met mijn gastric bypass om het achteraf niet meer kwijt te geraken en terug boven de 70kilo ga blijven terwijl ik altijd op 64kg sta.. ik weeg nu op 20W1d, 72kg.. van april geleden woog ik dus 64.. dus op zich valt het mee want echt volledig gezond eet ik ook niet altijd.. maar ik ben me er ook bij aan het neerleggen🙈🙏🏼
22 dagen geleden
Reactie op Zoë Vangenechten
Ik heb er ook schrik voor.. zeker met mijn gastric bypass om het achteraf n ...
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben! We’re in this together
22 dagen geleden
Reactie op Decrolise
Schrik ja, vooral om het er achteraf niet meer af te krijgen en dat m'n par ...
Oh 3 kilo is echt niet veel! Hoever ben je ?
22 dagen geleden
Hier ook al van 55kg naar 64kg op 22 weken. Ik schrok wel maar leg er mij gewoon bij neer. Eet ook gezond maar heb constant honger. Normaal eet ik niet graag zoetigheid maar nu heb ik daar heel de tijd zin in 😅 gek hé hoe dat gaat
22 dagen geleden
Reactie op GaveVuurwerk261265
Hier ook al van 55kg naar 64kg op 22 weken. Ik schrok wel maar leg er mij g ...
Ja klopt ze zeggen ook hoe lager je gewicht voor de zwangerschap hoe meer je aankomt. Ik kom van 59 kilo en inmiddels bijna 68 😁
22 dagen geleden
Ik van 55kg naar 62kg op 20 weken. Ik heb ook moeite met dat te accepteren. Ik vind het mooi om te zien dat mijn buik nu stilletjes aan vorm begint te krijgen maar ik kijk ook steeds naar mijn gezicht en benen of ik daar ook dikker word. De ene dag vind ik mezelf niet om aan te zien en de andere dag voel ik me super goed. Ik probeer me er toch niet te druk in te maken en erop te vertrouwen dat het allemaal wel goed komt. Mocht ik na de zwangerschap niet lekker in mijn vel zitten door mijn gewicht ga ik er dan mee aan de slag. Maar voor nu ga ik me focussen op een gezonde zwangerschap. En als ik mijn gezonde voedingstoffen heb gegeten mag daar zeker af en toe ook eens iets lekkers tegenover staan. Of iedere dag. Ik snoep nu veel vaker dan voorheen.
22 dagen geleden
Reactie op Pipp@
Ik van 55kg naar 62kg op 20 weken. Ik heb ook moeite met dat te accepteren. ...
Helemaal gelijk! Bedankt dit motiveert mij om niet zo te piekeren over mijn gewicjt
22 dagen geleden
hier al 7-8 kg erbij en vind t ook moeilijk om dit te accepteren. had het ervoor al moeilijk met mijn gewicht en ging eigenlijk nooit op een weegschaal staan omdat dit te confronterend was en mij mentaal naar beneden hielp. nu met de gynaecoloog bezoekjes moet ik elke keer op de weegschaal… 😬
22 dagen geleden
Reactie op FirstBabyOnTheWay001
hier al 7-8 kg erbij en vind t ook moeilijk om dit te accepteren. had het e ...
Oh ik word niet gewogen gelukkig! Maar de weegschaal thuis geeft me steeds de drang die in het oog te houden🙈
22 dagen geleden
Ohhh.. Ik ben zo blij dat ik hier niet de enige in ben en dat er hier een topic van is!
Ik ben tot nu toe al bijna 10kg bijgekomen en ervoor kwam ik amper tot nooit iets bij van gewicht, dit door mijn snelle spijsvertering ook. Dus dit was voor mij ook opeens een heel aanpassing, zien dat mijn lichaam opeens zo snel aan het veranderen is, dat ik niet meer in mijn toffe outfits pas, of in al mijn broeken..
Ik ben wel écht blij dat mijn vent mij begrijpt en mij ook wel lieve complimenten geeft dus doet ook veel. ☺️
Verder heb ik wel nog altijd in mijn hoofd dat mijn baby goed aan het groeien is en daarom ik dan zo snel zou bijkomen, dit zo dat ik niet hier te diep mee zou inzitten!
22 dagen geleden
Reactie op M.N.
Ohhh.. Ik ben zo blij dat ik hier niet de enige in ben en dat er hier een t ...
Das waar groot gelijk! Fijn om te weten dat ik niet alleen ben idd🥰
22 dagen geleden
Ik had/heb hier ook schrik voor. Ik ben echter nog niet veel bijgekomen omdat ik veel moest overgeven in het eerste semester en best wel wat gewicht verloren was. Maar toen mijn hoofd vol was met 'ik ga zoveel bijkomen en dat gaat blijven plakken na de bevalling' heb ik opgezocht waar dat gewicht voor diende. En dat bracht wel wat rust mee ook.
- je baby weegt 3-4kg
- groeiende borsten 0,5-1,5kg
- grotere baarmoeder 0,9kg
- placenta 0,7kg
- vruchtwater 1kg
- groter bloedvolume: 1,4-1,8kg
- meer vocht: 0,9-1,5kg
- vet opslag: 2,7-3,6kg
Als je dat allemaal optelt, kom je best wel aan wat kilo's en al de rest zijn gelukkilo's! Je lichaam doet echt veel, en heeft het nodig.
Hopelijk brengt dit lijstje wat rust. Zelfs als je gewicht meer toeneemt. Dan steek je het maar op het vruchtwater of een zwaardere placenta.
Vanaf je je baby hebt, ga je wrs ook wel meer wandelen, dat zal er na wel helpen en als het er niet afgaat, dan is er meer van je om van te houden! Je lichaam heeft een ander Mensje gemaakt, dus het verdient wel wat rust en heel veel liefde