8 Reacties
24 dagen geleden
Ik doe water in zuigflesje, maar een heel kleintje. Ik laat hem daar ook wat mee spelen soms.
Hier gaat water drinken ook niet super vlot maar ik biedt het heel vaak aan en telkens gaat er wel slokje binnen. Maar de hoeveelheden blijven toenemen.
24 dagen geleden
Reactie op MariekeD88
Ik doe water in zuigflesje, maar een heel kleintje. Ik laat hem daar ook wa ...
En wat voor zuigfles gebruik je precies? Een fles waar je ook voeding in geeft of een rietje of iets anders? Hopelijk blijft het beter gaan bij jullie, hopelijk bij ons ook 😊
24 dagen geleden
Reactie op KirstenBrood
En wat voor zuigfles gebruik je precies? Een fles waar je ook voeding in ge ...
Zo eentje voor melk. Mer dezelfde speen als melk. Maar hij krijgt nog borstvoeding, dus hij drinkt niet zo vaak van een flesje.
Maar fesje voor water is zo'n miniflesje van 120ml ofzoiets en past dus goed in zijn handjes
24 dagen geleden
Reactie op MariekeD88
Zo eentje voor melk. Mer dezelfde speen als melk. Maar hij krijgt nog borst ...
Dank je wel voor de tip! Ik ga het ook eens uitproberen 😊
24 dagen geleden
Hoi! ☺️ Wij gebruiken een gewone open beker, dat wordt ook door de WHO aangeraden.
Ik zou je eigenlijk nog niet te veel zorgen maken over dat hij nog geen water drinkt. Tot de leeftijd van 1 jaar halen ze nog voldoende vocht uit hun melkvoeding.
Vooral laten wennen aan water, da's belangrijker en zeker niks forceren. 🤍
Wat komt dat komt!
Onze dochter 'drinkt' na elke maaltijd een bodempje water en vaak is dat gewoon water in de mond om dan uit te spugen.
Zolang jouw kindje minstens 500ml melk op een hele dag (24U) drinkt, zit je goed!
Ps: ze raden tuitbekers af, omdat dit blijkbaar effect zou hebben op hun slikontwikkeling.
24 dagen geleden
Wij hebben ook een open beker geprobeerd maar dat was al snel een zwembad binnen😂
De vraag was vooral voor tips zodat we het kunnen oefenen met hem😊
Bij ons op de opvang gebruiken ze ook tuitbekers... ik wist niet dat dat afgeraden werd😨
Heel erg bedankt voor de informatie 😘
20 dagen geleden
Mijn zoontje drinkt wel heel graag water en lauwe kruidenthee. Maar nu hij weer last heeft van een tandje dat gaat doorkomen moet hij er tijdelijk niet veel van hebben.
Wij gebruiken een open beker die doorzichtig is zodat ik goed zie wanneer ik help met drinken geven. Ik draai de beker net zo dat er water aan de lippen staat, maar dan doet hij zelf moeite om er drinken uit te krijgen.