Hallo, het is misschien nog vroeg maar hebben jullie een idee hoe jullie bevalling willen?
Ik had voor ik al zwanger werd daar wel al een idee over.
Ik zou heel graag een onderwaterbevalling hebben.
Ik heb eigelijk sowieso heel veel stress en angst om naar gynaecoloog te gaan. Het idee dat ze dus allemaal daar zo hard zouden naar staan kijken en je zo bloot ligt is voor mij gewoon geen fijn idee. Daarnaast ben ik gek op water en zou het een pijnstillend werken.
Al moet ik voor een onderwaterbevalling naar ander ziekenhuis, een ziekenhuis die wel echt stukken verder is. (40 min en 43km)
Terwijl het ziekenhuis waar ik anders ging voor de gynaecoloog (17min en 11km is.)
Maar ja in het dichte ziekenhuis hebben ze geen mogelijkheid om onderwater te bevallen.
Nu ik vind het best eng om te veranderen van ziekenhuis. Het heeft me best moeite gekost om daar verschillende mensen te leren kennen enz. De eerste keer andere arts vond ik vreselijk. Nu daar was er dus een dokter die een extra opleiding deed. En daar had ik echt een goed gevoel bij. Zei verhuist naar het andere ziekenhuis. Dus zou ik bij haar terug gaan waar ik dus me wel goed bijvoel en de stress om bij haar te gaan iets minder erg is. Ik voel me wel goed bij haar.
Het is gewoon dubbel.
Maar ik zou zo graag onderwater bevallen.
Dus ik ben benieuwd hoe jullie het willen?
Oja ik woon in belgie dus thuisbevallingen is iets die bij ons niet echt gebeurd.