10 Reacties
2 maanden geleden
Mijn zoontje is ook nog niet helemaal aangepast. Het avonduur is wel al oke maar 's ochtends nog vaak op oude uur, niet altijd. Wel niet nog vroeger zoals bij jou.
Ik reageer erop zoals ik op andere tijdstippen in de nacht doe als hij wakker is: borstvoeding geven. Werkt nu meestal. Eerste dagen werkte dat niet. Dan liep ik nog wat te wiegen in het donker. Ik blijf dus in donker tot het opstaantijd is en daarna zorg ik voor veel licht en radio, zodat dag en nacht duidelijk is. De eerste dagen ook geprobeerd om het dutje zolang mogelijk uit te stellen. Gaat geleidelijk aan beter.
2 maanden geleden
Hier ook opnieuw borstvoeding en terug leggen, zoals ik midden in de nacht doe. Hij blijft dan soms ook wel wat spelen en brabbelen, maar dan sus en wieg ik even. Het duurde even voor de omschakeling maar ondertussen slaapt hij weer van 7 tot 6! Doorzetten denk ik! 🍀🍀
2 maanden geleden
Reactie op NelePauwels
Hier ook opnieuw borstvoeding en terug leggen, zoals ik midden in de nacht ...
Mag ik vragen hoe je dag eruit ziet qua dutjes en wanneer bedtijd? Mijn dochter slaapt niet door en is ineens weer om de 3u wakker. Ik had graag iets langer ertussen nu ik terug ga slapen
2 maanden geleden
Reactie op fatima92
Mag ik vragen hoe je dag eruit ziet qua dutjes en wanneer bedtijd? Mijn doc ...
Hey Fatima.
Hij gaat naar de crèche overdag. Daar is hij altijd wel erg moe van. Toine staat mee op om 6u, ik maak hem klaar en geef rond 7u30 borstvoeding. Rond 7u30 vertrekken we naar de creche, in de auto doet hij dan heel klein dutje. Rond 10-11u eet hij patatjes en een dut van een uurtje.
Dan speelt hij tot 13u ongeveer en drinkt een fles. Dan een flinke dut van 1,5 ongeveer. 15u fruithapje en spelen. Rond 18 laatste keer borstvoeding en bij eerste slaapsignalen naar bedje..
Dus ik zorg er steeds voor dat hij helemaal wakker in bed ligt en zichzelf mee in slaap moet helpen. Hij wordt dan snachts wel eens wakker maar wiegt zichzelf dan vaak weer in slaap 😅
Maarja.. wij hebben overlaatste, bij de kaap van 6 maanden, ook plots weer gebroken nachten gehad. Nu weer terug naar een vast stramien!
Ik duim voor jullie! 🍀
2 maanden geleden
Reactie op NelePauwels
Hey Fatima.
Hij gaat naar de crèche overdag. Daar is hij altijd wel erg moe ...
Hey Nele dank je wel. Die van mij is vorige week 6 maand geworden. Hier staat ze op om 7u. Drinkt dan 7u30 bv en om 8u gaat ze naar de crèche. Daar drinkt ze flesje om 9u (40ml) maar wilt niet meer en dan slaapt ze tot 10. Om 11u eet ze groentjes nog niet zo heel veel. Nog maar pas begonnen. 12u nog flesje van 40ml en dan slaapt ze tot 14u. Om 15u nog een flesje en 16u slaapt ze nog 3e dutje (halfuurtje) en meestal gaat ze om 19u30 naar bed. Maar vermoed dat dit mss te vroeg is. Ga het eens verlaten
2 maanden geleden
Reactie op fatima92
Hey Nele dank je wel. Die van mij is vorige week 6 maand geworden. Hier sta ...
Dat is toch ook al een super mooi stramien toch?
Toine ging ook eerst later naar bed. Nog later was moeilijk. Toen zijn we vroeger in bed gaan leggen en dat werkte super. Als hij het aangeeft gaat hij zelfs al rond 18u naar bed. Dan vraagt hij wel eens borst om 4u maar slaapt dan ook gewoon verder.
Uitproberen dus 💕
2 maanden geleden
Reactie op NelePauwels
Dat is toch ook al een super mooi stramien toch?
Toine ging ook eerst late ...
Ja is mooi maar ik moet of namiddagdutje afbouwen of bedtijd verlaten vermoed ik. Want om de 3u is pittig. Zijn dan nog 3 nachtvoedingen. Is idd puzzelen en zien. Want toen Nora op vier dutjes zat en veel latere bedtijd daardoor toen sliep ze blokje van 5u en dan twee van 4. En ze was toen 4maand. Bedankt want door jou weet ik wat doen