4 Reacties

één jaar geleden

Hey! Ik heb een zelfstandige vroedvrouw die nu aan huis zal komen. Ik weet niet van welke regio je bent maar er is dus normaal terugbetaling voor zelfstandige vroedvrouwen. Zij komt nu ook tijdens de zwangerschap voor controle baby, bloeddruk, vragen, opmeten etc. Na de bevalling zal zij ook komen voor verzorging van zowel mij als de baby :) Ik denk dat er niets goed of fout is.

één jaar geleden

Reactie op Marggg

Hey! Ik heb een zelfstandige vroedvrouw die nu aan huis zal komen. Ik weet ...
Dit vervangt dus niet de afspraken met de gynaecoloog of de afspraken in het ziekenhuis met de vroedvrouw( in het ziekenhuis kan je uitleg krijgen van hen voor je opname daar)

één jaar geleden

Ik heb een zelfstandige vroedvrouw, ik ben momenteel 21w en ze komt nu deze maand voor de eerste keer langs, vroeger vond ik niet nodig aangezien de goede evolutie in de zwangerschap. Zij zal nu maandelijks langs komen tot ongeveer 2-3 m na de bevalling. Handig aan een zelfstandige vroedvrouw is dat ze altijd bereikbaar is overdag, savonds en haar bij de minste vragen of twijfels mag opbellen en vind de band ook anders doordat telkens de zelfde persoon langs komt krijg je een vertrouwensband.

één jaar geleden

Ik vroeg vaste vroedvrouw via ziekenfonds aan. Ik vroeg naar dezelfde als bij mijn eerste kindje en dat hebben ze zo geregelt. Dus is ook steeds dezelfde. Ze komt binnenkort ook 1 keertje langs. Daarna pas na bevalling omdat ik dat vroeg. Ik vind opvolging in ziekenhuis voldoende voor mij. Na bevalling vind ik een vroedvrouw aan huis van onschatbare waarde (vond ik bij eerste kindje absoluut toch). Ze nam veel onzekerheden weg, staat bij met raad en daad en goed bereikbaar telefonisch.