6 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoontje is bijna 6maand. Hij drinkt maar 2 flessen meer. Zijn schema is als volgt: 6u30 240ml flesvoeding 10u30 300gr groente pap 14u30 300 gr fruitpap 18u30 -19u 240ml flesvoeding Slaapt door tot 6u30

2 maanden geleden

Hoi, onze zoon wordt morgen 6 maanden dit is momenteel zijn voedingsschema: 6u30: 180ml afgekolfde melk 9u30: 180 afgekolfde melk 12u30: groente/fruit pap, we gaan ook vanaf morgen met een beetje kip beginnen in de crèche (150-200gr in totaal met groentjes) 15u30: 180ml flesvoeding 18u30: 180ml flesvoeding - gaat dan ook al slapen 22u30: doen we voorlopig nog steeds een “dream feeding” van 180ml flesvoeding, dan slaapt hij meestal door tot 6/6u30 Wij gaan ook binnnekort zijn 2de dagvoeding door vaste voeding veranderen Ik zou zeggen, volg gewoon het ritme van uw kindje, als hij er gelukkig uit ziet, goed op de weegschaal zit en niet te vaak ziek wordt - want veel van die belangrijke voedingstoffen halen ze idd uit melk, dan zou ik gewoon zijn ritme volgen! Mocht je twijfelen kan je het ook altijd even bij Kind&Gezin vragen :)

2 maanden geleden

Ik volg even mee want ik vraag me dat ook af. Mijn zoontje drinkt naar mijn gevoel nog liters melk snachts maar stel dat hij ooit beter begint te slapen dan heb ik enkel 's ochtends en 's avonds dat hij veel drinkt. Ik geef hem rond 10u en 15u ook nog wat melk maar dan drinkt hij niet veel. Het is echt een tussendoortje. Hij eet ook graag brood. Nu is dat nog niet veel maar als hem dat beter lukt vraag ik me af wanneer dat dit ertussen past... want dan is melk zeker niet meer grootste bron van voeding.

2 maanden geleden

Zoontje is 6,5maand. Ook slechts 3flessen meer. Om 7u 210ml, 11u 250g groentenpap met vlees/vis, om 14u30 fruitpap 150/200g om 17u30 210ml en om 19u ongeveer 150ml. Slaapt meestal door van 19u tot 6u30/7u. Al komt hij nu de laatste 2weken wakker snachts en geven we hem extra flesje van 150ml dan.

2 maanden geleden

Reactie op Lucas2024

Mijn zoontje is bijna 6maand. Hij drinkt maar 2 flessen meer. Zijn schema i ...
Die van ons ook! Maakte me al wat zorgen... drinkt inderdaad enkel nog sochtends en savonds bij mij. Maar hij durft ook wel Brood vragen als ik zit te ontbijten. Ik vind maar geen schema's die aansluiten op wat hij nu eet 😅

2 maanden geleden

Mijn dochter is 6,5 maand en die drinkt nog vaak de borst overdag en heeft ook nog drie nachtvoedingen. Groenten eet ze nog maar 80g, ben pas rond 6 maand ermee gestart. Fruit eet ze nog niet. Geef wel al een papje met moedermelk en granen maar dat is ook maar 40g. Dus zolang je kindje goed bijkomt en vrolijk is dan zal het wel prima zijn.