9 Reacties

6 maanden geleden

Onze jongen is 10weken oud en vind het heerlijk om buiten te zitten en te gaan wandelen. Ik heb nog een dochter van 4 waar ik geregeld mee op uitstap ga. Ik neem dan ook én buggy én draagzak mee zodat ik kan afwisselen. Als hij het moeilijk heeft gaat hij in de draagzak en dan is hij altijd tevreden ☺️

6 maanden geleden

Ik neem hem gewoon overal mee naartoe. We zijn al meerdere keren iets gaan eten, op bezoek bij vrienden, … volgend weekend gaan we naar de dierentuin. Ik zou niet weten waarom ik ons binnen zou opsluiten. 🙈

6 maanden geleden

Wij ook.. ons dochtertje is 8 weken.. restaurant, gaan wandelen, eens naar de winkeltjes, naar de stad,... je kan ze best al van jongs af aan gewoon maken. Nu moet ik wel zeggen dat zij echt braaf is.. geen huilbaby, zit graag in de auto en alles is ook goed voor haar.. scheelt wel natuurlijk. :)

6 maanden geleden

Ik raad je een draagzak aan! Bij ons is het een echte life saver. Wij proberen hem altijd eerst in de buggy te steken en als hij het een beetje moeilijk heeft gaat hij in de draagzak en daar valt hij meestal na max 15 min in slaap en gaat hem terug in de buggy. Ik zou proberen om eerst kleine afstanden te doen om te zien hoe dat het gaat en zo kan je verder opbouwen ☺️

6 maanden geleden

Ik nam mijn zoontje vanaf de 3de dag thuis (kleine week oud) meteen overal mee. Als ik een dagje niet buiten kwam dan sliep hij snachts amper. Kwam ik wel ergens dan verliep de nacht heel goed. De uitstapjes hielpen echt voor dag- en nachtritme goed te krijgen. En hier is ook de draagzak de veilige optie. Die is altijd mee voor als het nodig zou zijn. Hem slapend verleggen van draagzak naar buggy mislukt wel steeds.

6 maanden geleden

Reactie op MariekeD88

Ik nam mijn zoontje vanaf de 3de dag thuis (kleine week oud) meteen overal ...
Als hij hier in de draagzak in slaap valt, is het ook ondergaan en rug breken. 🤣 Dat kunnen lange dutjes zijn! 🙈

6 maanden geleden

Enige tip die ik kan meegeven is het gewoon proberen. In het begin gaat dit lastig zijn maar je merkt dat dit beter en beter gaat. Gewoon erop voorzien zijn dat je misschien na 5 of 10 min alweer moet omdraaien naar huis. En goed voorbereid zijn en alles meenemen wat nodig is (kinderwagen, draagzak,...) Succes 🤗

5 maanden geleden

Ik vond het ook eng om de eerste keer met onze kleine meid ergens iets te gaan eten of drinken. Ik ben daarom de eerste maal op stap geweest naar een brasserie samen met enkele ervaren vriendinnen die zelf al kinderen hebben. Die hebben alles al een keer meegemaakt en het gaf mij rust dat zij erbij waren en eventueel zouden helpen als het nodig was. Doordat dit vlot ging, ga ik nu gemakkelijker alleen of met de partner op stap met de baby. Als je nerveus bent, kan je zoiets dus misschien ook proberen :)

5 maanden geleden

Ik begrijp je wel, de eerste keer dat ik met m’n zoontje en vriend iets ging drinken kreeg m’n zoontje een crisis op terras, hij had zichzelf onder geplast (is hij expert in) en ik had de pampertas dan nog eens in de auto staan want we waren maar n halfuurtje weg. Hierna had ik ook ff bang om nog buiten te komen en iets te drinken met m, maar ondertussen is hij bijna 12 weken en ik weet veel beter hoe ik hem getroost krijg, wat het probleem is. Ik blijf zelf rustig en als hij huilt, tja het is een baby, gewoon proberen te zoeken wat er is. Draagzak doet ook wonderen bij ons inderdaad, als maxi cosi of slaapmandje niet werkt => draagzak it is!