8 Reacties
7 maanden geleden
Wij gebruiken een tutje omdat ons ventje hier precies wel nood aan heeft. Hij krijgt ook borstvoeding en zonder tutje zou hij uren aan mijn borsten blijven voor die “troost”.
Maar als jouw zoontje hier geen nood aan heeft is dat even goed! Waarom zou je iets forceren waar geen nood aan is?
Zo hoef jij dit later ook niet af te bouwen 😜
En hoe dan ook ben jij de ouder en beslis jij nog steeds wat je wel of niet met jouw kindje doet!
7 maanden geleden
Heeyy,
Mijn zoontje is nu 2,5 week. Tot nu toe gebruik ik nog geen tit en ga ook proberen dit zo te houden. Hij krijgt ook borstvoeding op vraag en 's nachts slaapt hij gewoon 3u aan een stuk. Overdag heeft hij wel eens een momentje dat hij precies niets anders doet dan drinken/troost zoeken, maar dat vind ik prima.
Ik vind het heel erg fijn dat jij je verhaal deeld omdat ik ook al commentaar gehad heb hierover. Mentaal helpt het mij dot te lezen en gewoon op mijn moedergevoel af te gaan en als hij het niet nodig heeft gewoon niet gebruiken.
Dankjewel! En succes, vanuit mijn ogen: je bent goed bezig! 💪
7 maanden geleden
Hier het omgekeerde verhaal 😅
Mijn advies, als hij geen zuigbehoefte heeft om getroost te worden, gebruik dan geen tut. Mijn eerste dochter had geen tut en dit is zo gemakkelijk! Zoontje van 5 weken heeft nu helaas wel een tut maar ook gewoon echt nood aan die zuigbehoefte, niets aan te doen
7 maanden geleden
Bij mijn oudste, weigerde mn dochter een tuut, denk alle tuutjes geprobeerd die er bestonden maar weigerde ze allemaal, ons 2 de dochtertje wilt af en toe maar een tuutje… is ook beetje aanvoelen of ze het zelf willen, niets aantrekken van wat andere zeggen, bij men oudste ook veel commentaar gehad maja als ze geen willen… je kan het moeilijk vast plakken aan hun mond 🙈
7 maanden geleden
Waarom zou je een tutje moeten geven van je omgeving als je kindje prima gelukkig is zonder die tut. Ons zoontje heeft een tutje omdat hij die zuig behoefte heeft maar zou zoveel gemakkelijker zijn zonder dat tutje die telkens uit z’n mondje valt 🤣
7 maanden geleden
Ik en mijn vriend wouden ook geen tutje gebruiken, ook enorm veel commentaar gehad, mensen denken echt dat een tut de enige oplossing is tot het irritante toe. Wij hebben het uiteindelijk wel moeten doen door reflux en krampjes en hij vrij onrustig werd en hem niet in overdrive te laten gaan, maar wij hebben hier zelf in samenspraak met de vroedvrouw over beslist. Ik ken de negatieve energie die er is rond geen tutje geven, gewoon op antwoorden jou kind jou beslissingen
7 maanden geleden
Hier hetzelfde !! Wij willen als mama en papa proberen zonder.. ons meisje is nu 8weken en was geboren op 35 weken en 6dagen(ik zag zo een fopspeen echt niet passen in haar kleine mondje) + ik zou zo veel signalen missen denk ik die ze nu duidelijk maakt wanneer ze honger heeft. Ik ben eerder van mening als ze huilen dan is er iets en dan lossen we het op en niet met sussen met een fopspeen 🥲. Hier ook wel al 2 fopspenen gekregen en dan was ze eens vorige week een 3tal uren bij mijn ouders toen wij eens naar de welness gingen (echt ontspannend was het niet 😅) nu bleek dat ze redelijk wat had geweend en toen zei mn papa ook "volgende keer een tut hoor" uuhm nee 🥲 echt moeilijk om zo je eigen idee te blijven vasthouden in zo een situatie. Ik weet hoe we haar moeten sussen als ze krampjes heeft dan heeft ze krampjes natuurlijk maar soms is ze zo moe en dan moet ze even actief gewiegd worden met wat muziek dit duurt max 10min 😇 dus zou het ook heel jammer vinden om dan toe te geven om het voor hen gemakkelijk te maken 🥲 voorlopig gaat ze nog eens volgende week 3 uurtjes echt als gewenning en dan in augustus ook al eens een nacht dus ja ik hoop dat ze onze wensen blijven respecteren. Ze hadden die dag ook volk over de vloer en hebben zo de neiging om te blijven interactief te zijn met ons kleintje maar dat heeft een baby die moe is niet nodig dus ze moesten in die situatie gewoon ze wiegen en niet blijven prikkels geven 😅 Ik heb het dan ook zo gezegd maar hou dus mijn hart vast voor volgende week..