14 Reacties

7 maanden geleden

Onze dochter is 5 weken oud en we go with the flow 🤭 Ik vind alles voor 3 maanden nog te jong om een (gedwongen) ritme op te starten. Maar dat is uiteraard mijn visie van opvoeden. Ik weet natuurlijk niet hoe jij er tegenop kijkt 😊 Ons dochtertje slaapt overdag ook enkel goed in de draagzak of bij ons & 's nachts max 5u aan een stuk. Voor mij helemaal prima zo en geen enkele dag is hetzelfde. Dat 'ritme' komt nog wel... Ik denk altijd: hoe meer je ze 'dwingt' in een ritme, hoe moeilijker het wordt. Maar ik heb al veel uiteenlopende verhalen gehoord en voor het ene gezin werkt dat prima, voor het andere dan weer niet . 😘

7 maanden geleden

Zoontje van bijna 6 weken en eigenlijk hebben wij wel wat ritme. (Wij geven wel flesvoeding) Wordt meestal tussen 6u en 7u wakker en blijft dan meestal wakker tot zijn volgende flesje 9u - 10u. Dan slaapt hij meestal wel en wordt alleen wakker als hij honger heeft ( 12u en 15u) m. Met zijn flesje van 18u is hij meestal weer wakker tot de volgende fles van 21u, soms duurt het zelfs even tegen dat hij daarna in slaap valt. Als hij slaapt leggen we hem in bed en wordt hij nog even wakker voor een flesje rond 3u snachts en slaapt dan weer verder tot 6u - 7u Dit is eigenlijk een ritme dat hij zelf wat heeft 'gemaakt', wij hebben hier niet echt iets in te zeggen 😅 wat me wel logisch lijkt op deze leeftijd. Als ze nood hebben aan slaap zullen ze wel slapen, verkennen ze graag de wereld is dat even goed. Volg je eigen moeder instinct, jij kent jouw kindje het beste

7 maanden geleden

Geen zorgen maken ! Je bent goed bezig. Zeker als hij al zo doorslaapt ! De meeste baby's vallen pas laat in diepe slaap op de avond. Naarmate ze ouder worden wordt dit vroeger. Ons dochtertje sliep in het begin ook pas rond 23u. Gewoon haar ritme volgen. Probeer zeker die eerste maanden niet te hard te focussen op het uur dat ze moeten slapen. Dutjes overdag groeien ook naarmate ze ouder worden. Dan krijgen ze meer een ritme. Nie te veel naar andere luisteren en proberen te vergelijken, elk kindje is anders. Probeer gewoon zijn ritme te volgen en dan komt alles inorde naarmate ze ouder worden

7 maanden geleden

Reactie op chloedg

Onze dochter is 5 weken oud en we go with the flow 🤭 Ik vind alles voor 3 ...
Amai das echt wel super hoor. Ons zoontje ook 5 weken slaapt overdag wel zeer goed is soms eens 2 u wakker ook van voeding tot voeding maar Snachts is het elke 2 uur voeden soms zelf amper 1 uur ertussen

7 maanden geleden

Ons kindje gaat slapen rond 19u, soms is dat 18u (als hij al heel moe is) maar later eigenlijk bijna nooit. Hij slaapt dan tot 2u ongeveer en dan tot 6u maar dat kan wel eens een uurtje afwijken allemaal. Overdag bijna enkel korte slaapjes, soms eens een langer middagslaapje.

7 maanden geleden

Onze baby is bijna 5 weken. Laatste voeding geef ik tussen 20u30 en 21u00. Hij slaapt dan meestal tussen de 5 a 7 uur door. Nadien wordt hij weer wakker na 2 a 4 uur.

6 maanden geleden

Hier is het mij nog niet echt gelukt om een bepaald ritme/schema toe te passen. Ons zoontje (7w+1d) drinkt nog om de 1,5 à 2u (BV), slaapt overdag bijna enkel in de draagzak (heel af en toe in zijn parkje maar slechts voor enkele minuten). 's nachts slaapt hij in de coosleeper (of naast mij in bed) en drinkt hij ook om de +-2u. Ik volg dus even mee en ben wel curieus naar wat jullie zoal doen.

6 maanden geleden

Ons zoontje is nu 11 weken, wij hebben wel een soort van routine maar geen schema. We kijken naar hem en wat hij aangeeft. Laatste flesje is meestal rond 6/7 uur, daarna is jij nog even wakker en spelen we met hem en als hij moe wordt gaan we met hem naar boven en doen we de pamper verversen, slaapzakje aan en dan gaat hij zijn bedje in. Tegenwoordig slaapt hij dan in 1 stuk door tot +/ 4u30 a 5u00.

6 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Ons zoontje is nu 11 weken, wij hebben wel een soort van routine maar geen ...
Overdag slaapt hij ook nog vaak 3x 2 uur. Heb wel gehoord en ook gezien kindjes die overdag goed slapen slapen ook goed snachts, slapen doet slapen. Misschien je zoontje proberen iets langer te laten slapen overdag? Met evt behulp van draagzak of kinderwagen wandelen of iets anders. Krijgt hij bv of kv? Wanneer is z'n laatste flesje rond 6,7,8 uur? Probeer hem daarna te gaan laten slapen Wanneer je merkt dat hij moe wordt.

6 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Overdag slaapt hij ook nog vaak 3x 2 uur. Heb wel gehoord en ook gezien kin ...
Hij krijgt borstvoeding en momenteel gaat hij rond 21 a 22u naar zijn bedje. Daarvoor krijgt hij zijn laatste voeding en meestal slaapt hij dan tot 5 a 6u. Overdag doet hij meestal “powernapjes” van halfuurtje ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Asch13

Hij krijgt borstvoeding en momenteel gaat hij rond 21 a 22u naar zijn bedje ...
Eigenlijk is dat al heel netjes als hij dan tot een uur of 7 slaapt 😉 denk dat je goed bezig bentQ

6 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Eigenlijk is dat al heel netjes als hij dan tot een uur of 7 slaapt 😉 denk ...
Oh sorry ik lees nu tot 5, 6 uur maar dat is ook al mooi. Hoeveel weken is je zoontje?

6 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Oh sorry ik lees nu tot 5, 6 uur maar dat is ook al mooi. Hoeveel weken is ...
Hij is nu 10 weken ongeveer.

6 maanden geleden

Reactie op LucyDC

Hier is het mij nog niet echt gelukt om een bepaald ritme/schema toe te pas ...
Mijn zoontje is 9 weken oud en heeft ongeveer hetzelfde 'schema': eten om de 2u, overdag enkel slapen in de draagzak... Sinds een paar dagen slaapt hij wel af en toe een uurtje in het park. Ook 's nachts slaapt hij sinds kort al eens 3u/3,5u (ook cosleeper of naast mij in bed). Er is wrs dus beterschap op komst! 😄