35 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Dgf
Hoe is het daar ondertussen bij jullie? Hier nog steeds vallen en opstaan, ...
Nachten zijn ook nog steeds heel pittig hier. 's Nachts om de 2,5 a 3u drinken. Tegen de ochtend is er meestal wel 4u tussen de voedingen maar wordt hij wel regelmatig wakker voor een tutje, wat troost...
Overdag wisselt het. Zaterdag was het extreem moeilijk, geen uur geslapen verspreid over de ganse dag en veel geweend. Andere dagen beginnen de dutjes overdag wat langer te worden dan 30 minuten... Dus idd, vallen en opstaan!
4 maanden geleden
Reactie op Dgf
En jij staat dan ook elke dag met hem op hetzelfde uur op? Ben toch ook aan ...
Ik probeer altijd zeker tussen 7 en 8 uur met hem op te staan! 'S avonds in slaap leggen gaat vlot. En het eerste deel van 19u tot 00u slaapt hij mooi aan 1 stuk! Tis erna pas! 🙈 Maar deze nacht is hij alleen om 00u en om 4u wakker geworden om te drinken en erna vlot terug in slaap gevallen! 🥰✌ Hopelijk deze nacht ook en zijn we stilletjes aan uit de regressie aan het gaan! 🤞
4 maanden geleden
Reactie op Dgf
Amai klinkt echt als een droomscenario voor mij op dit moment. Hoop het ook ...
De nacht ervoor was om het uur en half hoor na 00u 🙈 ik probeer echt de structuur van overdag bewaren en zijn signalen van moeheid op te sporen en direct in te grijpen! Opstaan 7u-8u tegen 9u a 9u30 dutje 45min dan tegen 12u ongeveer middagdut proberen van 2 uren maar soms ist maar 1u30min. En dan nog eens proberen in park of bedje om 16u erin te doen.
4 maanden geleden
Reactie op Fiebe1
De nacht ervoor was om het uur en half hoor na 00u 🙈 ik probeer echt de st ...
Ja ik ga nu ook systematisch vroeg genoeg opstaan met haar en hopen dat dat vruchten afwerpt. Die avonden zijn bij ons ook echt de hel ... Wakker na een uur en dan proces van uren met huilen, drinken, in slaap vallen, weer huilen. En dan moet de slopende nacht nog beginnen 🥲
3 maanden geleden
Ik ben afgelopen week begonnen met zijn tuutje weg te nemen en hem 's avonds niet meer van slapend aan de borst in bedje te leggen.
Niet gemakkelijk maar in de dutjes overdag zit al verbetering (hij sliep al meerdere keren langer dan 45 min, zelfs al 2 keer meer dan 2u!) en de nachten zijn oke. Het inslapen 's avonds wel nog een ramp. Ik hoop op snelle verbetering daarvan als hij dat zelfstandig slapen wat beter onder de knie heeft. Maar heb al spijt dat ik daar niet vroeger mee begonnen ben.
3 maanden geleden
Reactie op fatima92
Hoe heb je het tutje weggenomen? Gewoon cold turkey of afgebouwd?
Cold Turkey maar eigenlijk was hij geen groot tuutjesfan. Overdag had hij die nooit (wilde niet). En in de buggy, slaapzak en auto viel hij al altijd zonder tuutje in slaap.
's Avonds viel hij aan de borst in slaap, dus ook weer zonder tuutje.
Moet wel zeggen dat het nog altijd niet super gaat. Hij vecht echt tegen zijn slaap bij zijn dutjes overdag. Lange dutjes (meerdere slaapcycli) lukken enkel als hij in zijn bedje in slaap valt. Als ik hem wieg is hij na 1 slaapcyclus van 45min weer wakker. Maar hij wordt wel niet meer wakker (na enkele minuten)doordat hij zijn tuut verliest. Heb geen spijt dat ik het wegnam.
's Avonds voed ik hem terug in slaap. Heb zonder geprobeerd maar dan vecht hij weer tegen slapen, dan hebben we beide stress, wordt zijn zus wakker en dat lijkt me voir niemand oke. Als hij 's nacht binnen de 3u wakker wordt wieg ik hem wel in slaap ipv voeden. En dat lukt wel goed (tot mijn verbazing!).
3 maanden geleden
Reactie op MariekeD88
Cold Turkey maar eigenlijk was hij geen groot tuutjesfan. Overdag had hij d ...
Zolang iets werkt waar jij je goed bij voelt is het prima. Die van mij wordt niet wakker voor de tut , wel voor voeding. Ik geef bv en ze staat op op de 2,5/3u. Ze liet er eerst iets langer tussen, de eerste blok
3 maanden geleden
Reactie op Teckla123
Is er al iemand uit die slaapregressie?
Geen idee, waarschijnlijk wel maar het valt niet super op... De dutjes overdag gaan wel beter. Gemiddeld iedere dag wel een dutje die langer dan 1u duurt.
De nachten zijn nog even onderbroken. Als hij mini was deed hij het met 1 nachtvoeding. Nu met 3. En afgelopen nacht met naar mijn gevoel 100 voedingen 😴