35 Reacties
4 maanden geleden
Exact hetzelfde hier afgelopen week! Ben "blij" een gelijkaardig verhaal te lezen.
De ergste nacht was 3 nachten geleden waarbij hij om het halfuur wakker werd, hij pakt wel een tutje. Drinken om de 2,5 a 3 uur. Meestal val ik tijdens de borstvoeding zelf in slaap en schiet ik een uurtje later wakker, dan heb ik die slaap toch gehad 🙈 Heb hem de nacht na die moeilijke nacht gewoon bij mij in bed gelegd en zijn hand vastgehouden, toen sliepen we iets beter. Afgelopen nacht ook nog om de 2,5 a 3u wakker maar pas na half 5 is hij zo onrustig beginnen slapen. We boeken vooruitgang dus, hopelijk is het ergste nu achter de rug. Ik begin volgende week te werken en dit zag ik even niet zitten 🙈🙈
Dutjes overdag zijn hier al iets meer dan een maand beperkt tot een halfuurtje, wel zo'n 5x per dag. Het onrustig wakker worden herken ik ook.
Als hij hier ontroostbaar is, geef ik ook de borst. Maar als het als "troost" is , lost hij die wel van zodra hij in slaap valt.
Gouden tips heb ik helaas niet, maar ik weet wat je doormaakt 🙈
4 maanden geleden
Ik zit hier ook middenin (ofja, ik hoop bijna aan het einde) van de slaapregressie van 4 maand.
Mijn eerste kindje sliep ook superslecht dus las ik ondertussen al veel over slaap.
Daardoor las ik vaak dat telkens de borst aanbieden een "foute" slaapassociatie kan worden. Mijn dochter viel vroeger ook enkel zo in slaap en dat is echt niet vol te houden.
Hoe je het beste aanpakt weet ik niet maar zorg vooral dat ze genoeg drinkt overdag dan ben je zeker dat ze niet van de honger dit doet. En vooral naar andere troostmiddelen zoeken.
Een tuutje is eigenlijk ook niet ideaal als slaapassiciatie. Hier verliest mijn zoontje zijn tuutje en hij is nog te klein om het zelf terug in zijn mond te stoppen. Ik wou tuutje ook afbouwen maar heb er de moed nog niet voor gevonden.
Hij heeft ook knuffeltje waar hij mee wriemelt. Dat helpt ook.
4 maanden geleden
Ik herken het wel. Maar precies niet zo heftig als ik hier lees.
Wat bij mijn dochtertje heeft geholpen is zo een lampje dat sterretjes schijnt op plafond. Is natuurlijk niet voor ieder kind zo maar mss als je het ziet zitten kan het helpen. Ik zelf geef borstvoeding en gaf haar af en toe savonds nog wat via flesje bij werd ze iets minder vaak wakker.
Ps mijn dochter is u terug sinds begin van de week aan het doorslapen.
Zorg goed voor jezelf!! Er komt beterschap al lijkt het nu eindeloos. ❤️
4 maanden geleden
Hier ook.. ik ben dood moe.. in het eerst sliep hij nog overdag. Nu is het vechten om hem nog te laten slapen. Men vroedvrouw heeft een schema uitgewerkt met vaste tijdstippen om te slapen.. dat schema werkt 0,0000. Ik weet ook niet meer hoe ik hem in slaap kan krijgen… wiegen helpt niet, sussen niet, witte ruis niet, borst niet, tutje weigert hij siends enkele dagen. In de avond is het helemaal al omzeep… eens we de slaapkamer binnen stappen is het echt vechten met hem hij zou zo uit je armen springen van woede… in de nacht plots weer wakker om de 2h dan wel heel soms eens 3 maar ik weet ook niet meer wat ik moet doen.. eens 4h in de nacht blijft hij 2h wakker voor hij weer in slaapt valt en vanaf 7h in de ochtend slaapt hij bijna niets meer tot in de avond.. gaat dit nog over gaan of ben ik zo slecht bezig dat hij zo zal blijven slapen? Ik werk in een kinderdagverblijf en ik heb veel moeilijke slapers sommige ouders slapen al 2 jaar niet meer …
4 maanden geleden
Reactie op Irona
Hier ook.. ik ben dood moe.. in het eerst sliep hij nog overdag. Nu is het ...
Mijn kinderarts kwam met een elektrische tandenborstel tijdens de consultatie, daar worden ze rustig van en het klopt men dochter van 4 maanden zit in haar sprong 4 en slaapregressie het werkt hier meestal altijd 🙂 succes!
4 maanden geleden
Reactie op Miss Kitty
Mijn kinderarts kwam met een elektrische tandenborstel tijdens de consultat ...
Ohja en een tutje wilt die van ons niet egt mega rot 😅 daarom de tandenborstel want witte ruis werkt hier ook niet altijd wel een goeie overgang om de tandenborstel stilaan weg te nemen en de moonie te laten ligge 🙂
4 maanden geleden
Reactie op Miss Kitty
Mijn kinderarts kwam met een elektrische tandenborstel tijdens de consultat ...
Mo hoe grappig...een tandenborstel 😋. Mijn 2 kinderen werden rustig van de stofzuiger. Bij mijn eerste kindje vaak ingezet, mijn huis was proper toen 🤪
4 maanden geleden
Reactie op Irona
Hey Irona,
Hoewel je het misschien haast niet kunt geloven, het zal zeker niet eeuwig duren. Mijn zoontje nu zit ook in slaapregressie, al sinds de laatste week van augustus. Maar ik blijf hoopvol vanuut lijn ervaring met mijn eerste kindje, mijn dochter. Zij sliep ook heeeeel slecht. Al sinds de geboorte.. Nu is ze 4,5 jaar en slaapt ze meestal door. Het ging van heeeel slecht slapen naar slecht slapen naar niet goed naar kan beter naar oke naar goed. Bij de ene duurt het wat langer dan de ander maar het komt uiteindelijk wel.
Nu zit je er middenin en lijkt het hopeloos. Mijn advies: volg je gevoel, surf mee met je kindje en huil af en toe gewoon eens mee (lucht op) 😋.
Nu is je kindje nog ienimieni, maar over 2 maand zal het al beter zijn.
En intussen probeer je maar alle trukjes uit die je kunt bedenken he. Zoals ik in vorige reactie schreef: de stofzuiger werkte hier en de draagzak was ook lifesaver. Met mijn dochter in de draagzak stofzuigde ik heel mijn huis 🤪 Of de trappen 20 keer op en af doen (meteen goed voor conditie), snel wandelen, ... Je vindt uiteindelijk wel een goeie manier voor jouw kindje.
Dit vorige werkt nu ook niet bij mijn zoontje. Hij houdt er meer van dat ik met zijn knuffel van zijn voorhoofdje naar zijn neusje streel 🤷🏼♀️.
4 maanden geleden
Reactie op Irona
Zo herkenbaar, en je bent absoluut niet slecht bezig. Ik probeer elke dag en nacht als een nieuwe te zien en hoop dat het dieptepunt wel geweest is (of dat zeg ik toch tegen mezelf). Ik probeer ze ongeveer rond hetzelfde tijdstip aan haar nacht te laten beginnen (mislukt elke keer), en hoop dat het na een tijdje vruchten zal opleveren...
4 maanden geleden
Is het bij iemand van jullie ook zo'n extra gevecht 's avonds? Ze valt hier meestal wel vlot in slaap maar wordt dan steevast na een blokje slaap (soms een heel kort blokje, soms een lang) terug wakker en geraakt dan vaak over haar toeren, allicht omdat ze zo moe is. Ik zoek dus ook nog naar hoe ik ze kan helpen in haar nacht starten, nu is het altijd zo'n valse start..
4 maanden geleden
Reactie op Dgf
Is het bij iemand van jullie ook zo'n extra gevecht 's avonds? Ze valt hier ...
Ik voed mijn zoontje enkel 's avonds in slaap, op de kamer al. Omdat ik dan denk dat hij dan beseft dat het slapen voor de nacht is.
Ik doe dit nu al enkele weken en nu werkt het. Want was in het begin ook zoals jij zei. En het uur waarop vervroeg ik ook beetje bij beetje. In begin lukte het nooit voor 21u. Nu begint het al te lukken om 19u30.
4 maanden geleden
Reactie op MariekeD88
Ik voed mijn zoontje enkel 's avonds in slaap, op de kamer al. Omdat ik dan ...
Ja hier valt ze ook makkelijk aan de borst in slaap in de kamer, dus dan lijkt het altijd alsof ze aan de nacht begint, heel vredig... Maaaar dat is altijd ijdele hoop, vaak is ze daar weer 30min later. Nu al sinds 21u in patroon van krijsen, in slaap vallen, weer wakker en krijsen...
4 maanden geleden
Reactie op Dgf
Ja hier valt ze ook makkelijk aan de borst in slaap in de kamer, dus dan li ...
Ik hou hem wel nog een halfuur recht, hij slaapt dan tegen mij met zn hoofdje op mijn schouder of tegen mijn wang. Anders is hij ook snel wakker door een boertje of reflux. Misschien ook eens proberen?
Als hij roch nog wakker wordt krijg ik gem hier vlug weer in slaap door gewoon vast te houden. Paar weken geleden was het ofwel lang wiegen ofwel weer voeden en recht houden.
Dus hij lijkt er toch aan te wennen maar het had zeker 4tal weken nodig.
4 maanden geleden
Feel you!! Hier ook al een weekje in de slaapregressie!! Ervoor w hij alleen wakker om te drinken 1 a 2 keer en sliep direct terug verder. Nu om de 2u wakker en moeilijker in slaap te krijgen. Ik probeer doorheen de dag ook structuur te brengen met de voormiddag dut om 9u tot 9u45, middagdutje 12u tot 14u en namiddagdut van 16u tot 16u45. En probeer hem tussen 19u30 a 20u in bedje te doen. Ik ben zelf ook nog wat aan het zoeken hoe ik de voedingen ertussen doe. Want hier drinkt hij overdag niet meer aan de borst jammer genoeg (verborgen reflux en staat nu onder omeprazole waardoor beterschap gelukkig) maar snachts wel nog rechtstreeks van borst. Dus overdag kolven en de flesjes geven is nog vrij chaotisch. Probeer ook echt hem zelf te leren in slaapvallen met zijn dutjes maar tis soms een heel gevecht! Maar sinds enkele dagen rolt hij super veel en grijpt hij naar zijn voeten. Osteopaat is positief over zijn motoriek. Dus ik hou mij vast aan het feit dat de slaapregressie is omdat meneertje heel snel zijn skills onder de knie heeft.
1 boodschap die ik tegen mezelf vaak zeg: "wil het niet te perfect doen"," je doet alles wat je kan als mama", "elke dag is anders en elke ochtend kan je resetten en opnieuw proberen" en "het passeert ook wel weer" 😅😬
4 maanden geleden
Reactie op Fiebe1
Feel you!! Hier ook al een weekje in de slaapregressie!! Ervoor w hij alle ...
En jij staat dan ook elke dag met hem op hetzelfde uur op? Ben toch ook aan het denken om de routine wat strakker te maken hier... Want ze overdag in slaap krijgen lukt ook echt niet goed meer 🙈 Dat is bij jou dan niet zo? In slaap leggen gaat vlot?
4 maanden geleden
Reactie op Fiebe1
Feel you!! Hier ook al een weekje in de slaapregressie!! Ervoor w hij alle ...
Waarop flesjes met omeprazole? Hebben mijn beide kindjes ook gehad in combi met borstvoeding? Misschien is de chaos met kolven niet nodig?
4 maanden geleden
Reactie op MariekeD88
Waarop flesjes met omeprazole? Hebben mijn beide kindjes ook gehad in combi ...
Hij weigert overdag de borst jammer genoeg sinds enkele weken.. geloof me heb echt al duizend maal geprobeert om hem nog aan te leggen overdag. Maar jammer genoeg lukte het niet. Dus was mijn volgende optie kolven overdag en in flesje geven om mijn productie op peil te houden. Snachts raar maar waar neemt hij wel de borst, dus dubbel genieten van dat momentje.
4 maanden geleden
Reactie op Fiebe1
Hij weigert overdag de borst jammer genoeg sinds enkele weken.. geloof me ...
Oooh jammer voor jou... Ik dacht dat het aan de medicatie lag.
Geniet inderdaad maar 's nachts dan 😉