Hallo mama’s! Ik heb een baby van 5 maandjes oud die nog niet doorslaapt. Hij wordt steeds om de 2h wakker. Ik krijg steeds te horen dat dit niet normaal is voor zijn leeftijd.. ik voel mij zo alleen en weet niet wat ik moet doen. Ik heb al slaap coachen gecontacteerd, een lactatie kundige omdat ik dacht dat het aan mijn melk lag, vroedvrouwen om tips gevraagd maar niets helpt. Van white noise, wiegen tot strikte slaap schema’s het lukte niet, integendeel die schema’s hebben het enkel erger gemaakt. Ik heb me dus verdiept in boeken over de slaap van de baby en in de 3 boeken die ik heb gelezen staat steeds hetzelfde verhaal. Baby’s horen nog niet persé door te slapen en dat het ook niet bestaat.. alle baby’s worden elke nacht wakker maar de ene valt alleen in slaap de andere niet en dat we onze baby moeten volgen inplaats van de maatschappij die zegt om 19h in bed en 7h opstaan. Maar toch ondanks ik precies de enige op aarde ben met een baby die niet doorslaapt voelt het alsof ik het allemaal verkeerd doe. Ik werk zelf ook met baby’s en hier en daar hoor ik het wel dat niet alle baby’s doorslapen en ook op die ouders wordt de stempel gezet dat ze fout bezig zijn. Hierdoor heb ik echt een rot gevoel en weet ik niet meer wat ik moet denken…. Ik voel mij zo schuldig naar mijn kindje toe omdat ik niet meer weet wat normaal is … heeft iemand nog dit gevoel?