33 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op fatima92

Ik was wel moe eerlijk is eerlijk. Maar ik kon niet anders.
Ja ik denk dat ik het ook zo zal ervaren. Maar daaraan zie wel dat we toch wel het sterke geslacht zijn 😮‍💨🥴

3 maanden geleden

Reactie op Irona

Ja dit heb ik dus exact het zelfde voor! Toen hij 3 maanden was sliep hij 5 ...
Idem hier. Dus zo zie je maar dat je zeker ni alleen bent. Ik zou het ook allemaal wat proberen loslaten. Fijn voor de ouders waarvan de kindjes al vrij snel doorsliepen, maar laat de opmerkingen die het tegendeel zeggen zeker niet aan je hart komen. Er zijn veel babytjes die nog niet doorslapen en daar is niets mis mee. ❤️💪🏼 Het is vooral vermoeiend zeker in combinatie met werken. Dus op dat vlak kan ik alleen maar aanraden van tijdig wat me-time in te lassen, hulp te vragen en wat bij te rusten (i know, makkelijker gezegd dan gedaan) maar weet dat ze ooit ook gaan doorslapen. 🙌🏼😉 En tot die dag wens ik je alvast veel succes! Je bent goed bezig! ❤️‍🩹

3 maanden geleden

Mijn baby 6,5 maand en ook nog 2 nachtvoedingen elke nacht. Ik voel me ook alleen en hoop dat het rap voorbij is. 1fles zou ook al een pak aangenamer zijn…

3 maanden geleden

Reactie op Irona

Ja ik denk dat ik het ook zo zal ervaren. Maar daaraan zie wel dat we toch ...
Dat zijn we zeker. Alleen goed je eigen grenzen bewaren. Als jij blij bent , is je baby dat ook en andersom. Eerste jaar is zowiezo heel pittig vind ik. En als je borstvoeding geeft kan je je kindje niet snel achterlaten bij iemand ineens dat moet altijd voorbereid zijn 🤣 #kolven

3 maanden geleden

Reactie op LucyDC

Idem hier. Dus zo zie je maar dat je zeker ni alleen bent. Ik zou het ook a ...
Auw wat lief dankje 🤍

3 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Mijn baby 6,5 maand en ook nog 2 nachtvoedingen elke nacht. Ik voel me ook ...
Ja.. mij stoort het niet echt om op te staan maar eerder de reacties van de mensen rondom mij heen waardoor ik me zo voel 😌 maar je kan het je houd al zo lang vol 🤍

3 maanden geleden

Reactie op fatima92

Dat zijn we zeker. Alleen goed je eigen grenzen bewaren. Als jij blij bent ...
Ja man pfff kolven haat ik… is ook echt uitputtend.. mormaal kolf ik 3 keer per dag na… maar soms ben ik zo moe dat ik ineens een week oversla wat ook niet de bedoeling is 🥴

3 maanden geleden

Mooi om te lezen dat we allemaal struggelen en twijfelen dpor alle (hoogstwaarschijnlijk goedbedoelde) commentaren... 😪😅 Mijn meisje is overmorgen 5 maand, ik wieg haar bij élk slaapje in slaap. 's Nachts slaapt ze in de co-sleeper en wordt ze tussen 20u en 7u 2 à 3 keer wakker. Overdag slaapt ze alleen op mij, in mijn arme of in de draagzak en één dutje in de buggy wandelend soms. Ze faat nu één maand 3 dagen/week naar de crèche. Daar is ze max 4u want ze kan er niet slapen. Ik krijg haar oververmoeid en huilend, bleek met rode ogen terug... Gezien ik ze niet naar de crèche kan laten gaan en ik zelf een nogal zwaar ICSI-traject erop zitten heb besloot ik mijn huisarts na gesprek met psycoloog en vroedvrouw om raad te vragen. Ik ben nu langer thuis daardoor. Ik wéét dat mijn dochter binnenkort ook wel zal slapen daar. En mogelijk blijven de nachten obderbroken. Ik geef ook BV en bijvoeding als ik niet genoeg melk heb door uitputting 😅 Ik wil je veel moed, sterkte, geduld en liefde en begrip sturen. Wij mama's moeten er voor elkaar zijn ❤ We doen het goed hoor 🙌 Volg je gevoel, mama's know best 😘

3 maanden geleden

Hier ook een moeilijke slaper. Ik geef nog steeds 2 a 3 nachtvoedingen (borstvoeding). Maar 's nachts na 3u lijkt ons zoontje klaar wakker en wil hij aan de dag beginnen. Meestal geef ik dan tegen 5u opnieuw voeding en dan kan hij weer de slaap hervatten. Ook overdag gaan de dutjes hier erg moeilijk. Sinds vorige week wou hij niet meer in zijn kamer slapen en hadden we enkel nog dutjes van 15 minuutjes... Op aanraden van K&G ben ik dan beginnen aan een soort van slaaptraining waarbij hij semi-zelfstandig in slaap moet vallen. Dit doe ik nu 3 dagen en hij maakt al wel langere dutten overdag, 's nachts merk ik nog geen verschil. Ze hebben me ook al gezegd dat hij misschien niet verzadigd genoeg is van mijn melk. Ik heb mijn partner al een flesje laten geven 's avonds maar ook dan is er geen verschil. Ik kreeg ook de tip om de melk in te dikken of om een flesje kunstvoeding te geven, dat ga ik ook wel proberen... Ik vind de nachten wel heel erg slopend worden, zeker nu ik terug gestart ben met werken...

3 maanden geleden

Mijn zoontje sliep niet door tot hij 2 jaar was. Dit is wel normaal! Laat je zeker niets anders wijsmaken! Het ligt heel erg aan het temperament van je baby. Als jij en je baby er klaar voor zijn kan je gaan oefenen op zelfstandig slapen, maar doe dit zeker niet omdat een anders zegt dat het moet. Twijfel niet aan jezelf en volg je eigen idee.

3 maanden geleden

Reactie op Deborah85

Mooi om te lezen dat we allemaal struggelen en twijfelen dpor alle (hoogstw ...
Wow heftig! Je doet het zo goed 🤍🤍

3 maanden geleden

Tis oké zolang het voor jullie oké is. Buikgevoel volgen, en niet naar anderen luisteren. Ieder baby'tje is anders. Goed bezig, mama 🧡💪

3 maanden geleden

Reactie op DandelionSell

Tis oké zolang het voor jullie oké is. Buikgevoel volgen, en niet naar ande ...
Dankjewel 🥹🤍