33 Reacties
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde! Eerste drie maanden was het nog om de 3-4u wakker worden zelfs toen was ik aan het klagen, maar sinds een anderhalve maand is het om de 1-2u dat hij wakker wordt. Ik ben enorm radeloos… heb het ook aan oaar deskundige gevraagd en boeken gelezen niets helpt..
3 maanden geleden
Reactie op frhnbstnci
Hier precies hetzelfde! Eerste drie maanden was het nog om de 3-4u wakker w ...
Ja dit heb ik dus exact het zelfde voor! Toen hij 3 maanden was sliep hij 5 uur door. Gemiddeld 3 tot 5h. Eens hij net geen 4 maanden oud was stopte dat plots. Nu slaapt hij niet langer dan 2h door… vaak krijg ik de tip omdat niks helpt hem alleen te laten slapen in aparte kamer en hem in slaap te laten huilen maar daar ben ik enorm enorm tegen… hij mag bij ons blijven slapen maar ik weet gewoon niet meer wat of hoe alles normaal of niet normaal is…
3 maanden geleden
Ik ken het maar al te goed. Ook mijn zoontje van 5 maanden slaapt verre van door. Ik ben al blij als hij eens een blokje van 3u slaapt.
Laat je zeker niet gek maken, elke baby is anders. Desondanks begrijp ik jouw gevoel heel goed. Ik zou zeggen: blijf je kindje en je instinct volgen, bied veiligheid en nabijheid (uit je bericht leid ik af dat je dat al doet) en dan moet je je zeker niet schuldig voelen ten opzichte van je baby. De slaap vroeg of laat zal vanzelf wel komen. :)
Ik heb overigens veel gehad aan het boek 'Zachte nachten' van Hanne Wils.
3 maanden geleden
Reactie op ilona_k
Ik ken het maar al te goed. Ook mijn zoontje van 5 maanden slaapt verre van ...
Ja dat wil ik graag doen zijn ritme volgen. Maar je krijgt tegenwoordig zoveel en snel commentaar dat ik zo hard ben beginnen twijfelen. Ik krijg ook bv kritiek omdat hij nog steeds niet eet en enkel borstvoeding krijgt. Maar mijn gevoel zegt tot hoelang hij goed ontwikkelt wil ik het blijven geven tot 6 maanden maar je wordt dan weer eens bekeken als de ‘onervaren moeder’…
3 maanden geleden
Reactie op tessavdz
Hier bijna 6 maand en slaapt ook nog niet door. Als ik daar iets van zeg do ...
Ja en zo voel je je dan alleen op de wereld.. ik ben ook de enige met een baby die niet doorslaapt.. vandaar de twijfels maar aan de reactie’s te zien hier ben ik gelukkig toch niet de enige en is het normaal dat ze nog niet doorslapen… fieuw
3 maanden geleden
Hier ook dochter van bijna 6 maand en slaapt door van voeding tot voeding. Dat is definitie van doorslapen. En dat is heel normaal. Mijn oudste zoon werd om de twee uur wakker tot hij 1 jaar was en ik kreeg ook steeds hetzelfde te horen en al die andere kindjes sliepen al door. Maar na 1 jaar hadden die kindjes ineens weer slechte nachten en sliep die van mij door en hij is nu vier en zij hebben nog steeds een kindje die opstaat. Ik heb geleerd om gewoon steeds te zeggen dat alles goed gaat en niet teveel details te geven. Zo krijg ik ook geen commentaar en volg ik mijn kindje zelf op.
3 maanden geleden
Reactie op Irona
Ja dit heb ik dus exact het zelfde voor! Toen hij 3 maanden was sliep hij 5 ...
Same! Ik krijg er ook stress van als ik iets ‘anders’ doe dan wat er gezegd/geschreven wordt. En ik ben er ook tegen om hem te laten huilen en zo in slaap vallen. Sinds gisteren heb ik het een beetje losgelaten want anders ga ik me gwn depri voele. Het is een fase en dit zal ooit wel overgaan nu moete we gewoon genieten van onze baby :)
3 maanden geleden
Reactie op frhnbstnci
Same! Ik krijg er ook stress van als ik iets ‘anders’ doe dan wat er gezegd ...
Ja inderdaad. Ik moet terug werken binnen 3 weken. Ik stress me nu al helemaal rot.. ik heb wel geluk dat hij mee kan naar mn werk en dat hij bij mij zit tot hij 18 maanden is. Want door collega’s wordt ik zo overspoeld door commentaar al jaren dat ik de kinderen verkeerd aanpak. Ik sta in een babybroepje en ik wieg daar ook veel kindjes in slaap zo alles heel lekker knus lekker chill.. mn collega’s zeggen dat ik van mn baby een arm baby maak zoals de baby’s op werk maarja baby’s hebben nu eenmaal warmte liefde en knuffels nodig.. dus ik ben bang als iemand me komr helpen op mn baby groepje dat ze mijn baby ook gewoon in bed droppen en laten in slaap huilen en uren laten liggen.. zoals in veel kinderdagverblijven gebeurd.. ik ben zo bang 😟 ze kunnen gaan klagen dat ik mn zoontje voortrek dus ik breek mn hoofd er nu al op wat ik op de werkvloer ga moeten doen..
3 maanden geleden
Ik had veel aan het boek "zachte nachten" zoals hier al eerder is gezegd. Ik laat het sindsdien los. Ik probeer 's nachts niet meer te tellen en rekenen. Dat maakt het minder stressvol en zo slaap ik precies beter (niet meer uren maar wel rustiger ofzo).
Misschien moet je dat boek op je werk laten rondslingeren. Dan moeten je collega's het opnemen tegen jou en een boek 😉. En wees maar zeker dat er veel ouders blij zijn dat jij hun baby in slaap wiegt ipv te laten wenen.
En ik zeg ook aan sommigen niet veel als die vragen of hij goed slaapt. Dan zeg ik: "voor een baby slaapt hij goed."
3 maanden geleden
Reactie op Irona
Ja dat wil ik graag doen zijn ritme volgen. Maar je krijgt tegenwoordig zov ...
Niet twijfelen, je bent goed bezig. Ik geef ook nog steeds borstvoeding en ben van plan dit nog wel even vol te houden. Deze week zijn we gestart met wat kleine oefenhapjes, maar ook alleen omdat ik het gevoel had dat de kleine er echt aan toe was (keek het eten uit mijn handen). Er is (gelukkig) veel veranderd wat de opvoeding van kindjes betreft. Veel mensen zijn hiervan niet op de hoogte, dus laat ze maar zeggen en trek je er verder niets van aan. Jij kent je kindje het best.