4 Reacties

6 maanden geleden

Onze dochter kon deze speen ook niet goed inhouden. Ze krijgt nu deze van avent samen met borstvoeding. Ze duwt hem ook soms uit maar dan wil ze hem gewoon niet, als ze heel moe is neemt ze hem wel om in slaap te vallen.. de te kleine van difrax kon ze ook niet inhouden en die dikke ronde wilde ze niet. Even zoeken..

6 maanden geleden

Hallo, voor de reflux zou ik je aanraden om langs de osteopaat te gaan. Ons meisje van 12w nu is rond 8 a 9 weken geweest. Hierbij werd het middenrif opengezet. We gaven op dat ogenblik medicatie voor de reflux, maar zagen dit niet als een langdurige oplossing. De medicatie hebben we +- 1 maand geven. Ik heb het gevoel dat de combinatie, korte medicatie en osteopaat, goed geholpen hebben. Momenteel geeft ze niet meer terug of is het zeer zeldzaam dat er een klein kwakje uitkomt. Wie niet waagt, niet wint. Het proberen waard 😉

6 maanden geleden

Hier zijn we ook al onder begeleiding van een osteopaat en ik kan het alleen maar aanraden! Ons zoontje heeft wel een heel zware reflux dus bij ons is omeprazole echt wel een must (anders kon hij hele dag van pijn huilen…), gaviscon gaf hem alleen maar meer krampjes. Wat ik ook zou aanraden is eens bij een lactatiekunde langs te gaan…zo hebben we ook ontdekt dat ons zoontje een te korte tongriem heeft, deze gaan we dus ook binnen 2 weken laten laseren. Dit kan dus ook reflux erger maken…

6 maanden geleden

Als hij het speentje vaak uit zijn mondje duwt kan het trouwens ook te maken hebben met een te korte tongriem…omdat hij dan zo weinig plaats in zijn mondje heeft kan hij die moeilijk vasthouden….