19 Reacties
2 maanden geleden
Als ze veel en lang last hadden van reflux dan heeft omeprazole wel wat tijd nodig. De slokdarm moet eerst weer wat genezen.
Mijn dochtertje had ook koemelkallergie en refluxziekte en omeprazole deed wonderen. Haar eerste glimlachje heb ik aan die medicatie te danken.
Mijn zoontje nu heeft enkel reflux. Hij nam korte tijd omeprazole en kon snel afbouwen. Maar morgen ga ik terug naar de kinderarts want mijn moederinstint zegt dat er iets net juist is. Hij weent/krijst steeds meer de laatste tijd.
Ik duim op snelle verbetering bij jou! Hou je goed 😉
2 maanden geleden
Oooh medemama ik herken jouw verhaal heel erg! Ons zoontje is op 34 weken geboren. Reflux en koemelkallergie. Ik heb ook het gevoel dat wij tot enkele weken terug bijna geen dag hebben kunnen genieten. Altijd wenen wenen krijsen niet slapen verschrikkelijk. Omeprazole heeft inderdaad even tijd nodig geef nog niet op!! Wat bij ons de switch gegeven heeft is de pap Neocate Syneo. Tot een week geleden gaf ik ook nog borstvoeding(voornamelijk kolven) ook koemelkvrij gegeten. Een hele opgave... maar het heeft geloond. Als ik mag meedenken zou ik aan de kinderarts Neocate syneo vragen. Bij ons was dit gewoon van fles 1 een wereld van verschil. Dutjes is bij ons wel nog steeds 0 slaapt ook slecht. Maar wij hebben een vrolijke baby en dat is al wat telt. Nog even volhouden!! Echt waar het komt goed. Maar ik voel heel erg met je mee. Het is verschrikkelijk. Zeker dat krijsen. Dat kan je alleen begrijpen als je zelf uren rondloopt met een baby dat duidelijk pijn heeft. Dikke knuffel en veel moed!
2 maanden geleden
Oh, ik voel met jou mee. Ik vind het een beetje gek dat je kinderarts nog geen andere, volledig koemelkvrije voeding heeft voorgeschreven... Koemelkallergie veroorzaakt ook soms reflux, dus je kan de reflux nu wel bestrijden, maar als hij blijft last hebben van die koemelkeiwitten, ben je natuurlijk nog niet helemaal gered. Ook écht je gut feeling geloven en volgen, als je gevoel zegt dat er iets niet pluis is, is dat ook zo. Ik zou vooral ook terug naar je kinderarts gaan en je wanhoop duidelijk laten merken. Wij hebben ook heel veel voedingen getest (nadat ze ook bleef reageren op borstmelk, ondanks mijn strikt dieet). Uiteindelijk zitten wij op novalac novarice en dat is de redding geweest: geen druppel koemelk meer. Ik hoooop op snel beterschap voor jullie, dit is zo slopend.
2 maanden geleden
Reactie op Dgf
Oh, ik voel met jou mee. Ik vind het een beetje gek dat je kinderarts nog g ...
Hier hetzelfde verhaal ! En zo herkenbaar dat je zegt om je wanhoop te laten zien... erg maar het is zo. En dan nog hebben we moeten smeken voor koemelkvrij. Zoals je ook zei je gut feeling liegt echt niet!
2 maanden geleden
Reactie op Alexke1992
Hier hetzelfde verhaal ! En zo herkenbaar dat je zegt om je wanhoop te late ...
Oh, bedankt voor jullie reacties. Echt waar! Ik voel me zo gesteund en gesterkt nu!!!
Jullie weten niet hoeveel deugd deze (h)erkenning doet.
Ik ga voorstellen om de overstap naar een andere koemelkvrije melk te doen.
Dank jullie, echt !!
2 maanden geleden
Hey! Hier ook gelijkaardig verhaal met ons zoontje van 4 maanden. Hij neemt al anderhalve maand omeprazol tegen zijn reflux en heeft ongeveer een week geduurd voor we verschil merkten. Nu heeft hij het nog steeds heel moeilijk, hoor. We zijn afgelopen week zelfs naar spoed gegaan omdat hij bleef krijsen 🥺 Ze namen een echo en zagen dat zijn darmen vol vol vol lucht zaten. Nu denken ze dat het aan zijn drinktechniek ligt...
Ik heb altijd aan koemelkallergie gedacht omdat hij ook altijd geconstipeerd is maar volgens de kinderarts is het dat niet want hij heeft geen uitslag of slijmpjes of bloed in zijn stoelgang...
Hopelijk is omeprazol bij jullie wel dé oplossing. Hier helpt het wel maar ik denk dat we beter zouden zoeken naar de echte oorzaak van de reflux. 🫤
Veel succes!
2 maanden geleden
Reactie op EDEP
Hey! Hier ook gelijkaardig verhaal met ons zoontje van 4 maanden. Hij neemt ...
Oh wat verschrikkelijk. Ik voel met je mee. Zo een onmacht!
Wij zijn nu op dag 6 van omeprazole, hij huilt iets minder, maar nog geen wezenlijk verschil, we geven nu ook novarice. Gesterkt door iedereen die hier heeft gereageerd. Morgen ga ik wel terug naar het ziekenhuis, want hij blijft zijn voedingen weigeren en veel verteringsproblemen houden.
Die Drinktechniek zou bij ons ook nog wel iets zijn (heeft nooit een portie uit de borst kunnen drinken, nooit gevonden waarom)
Ik hoop dat jullie ook snel meer inzicht hebben in hoe jullie je zoontje kunnen helpen
2 maanden geleden
Reactie op Yolane
Oh wat verschrikkelijk. Ik voel met je mee. Zo een onmacht!
Wij zijn nu o ...
Oh hoe erg! Ik voel me soms schuldig omdat ik met hem meehuil en me niet sterk genoeg kan houden. Zou hem gewoon zo graag eens een weekje zonder pijn en last geven.
Hopelijk worden jullie morgen weer wat wijzer. Wij gaan morgen naar de kinderarts en hoop dat zij ons ook een oplossing of op z'n minst een richting kan geven.
één maand geleden
Reactie op EDEP
Zorgt de combinatie van Allernova AR en vaste voeding bij jou kindje ook vo ...
Bloed heb ik niet gezien, wel wat geconstipeerd.
Nu puramino, en geen vaste voeding meer door dat we zoveel problemen hadden.
Even novarice gegeven, was beter, maar dokter wou liever puramino proberen. Op zich oké, maar nog niet van onze problemen verlost...
Volgende dinsdag opnieuw opvolgafspraak, want ons ventje is nu ook aan het afvallen door te weinig drinken.
Wat een strijd en zoektocht.
Ik voel met jullie mee!
één maand geleden
Reactie op Yolane
Bloed heb ik niet gezien, wel wat geconstipeerd.
Nu puramino, en geen vaste ...
Ocharme! Zo erg dat het bij jullie ook zo'n slopende zoektocht is. Hopelijk krijgt jullie kindje snel weer wat meer voeding binnen. Het afwachten is gewoon ook zo verschrikkelijk. Ik begrijp helemaal waarom we elke voeding minstens twee weken de kans moeten geven maar de zorgen die je je in tussentijd als mama maakt ... 🫤
Heb je een idee waarom de arts liever puramino heeft dan novarice?
één maand geleden
Moest echt niets helpen en hij blijft krijsen, kan je misschien ook eens een echo vragen. Ze hebben dit bij ons zoontje gedaan omdat ze dachten aan een invaginatie van de darm. Dat was het gelukkig niet maar door die echo namen ze ons wel weer serieus want daarop was te zien dat zijn darmen vol lucht zitten.
één maand geleden
Reactie op Yolane
Ik vind dat een heel goede tip! Komende week gaan we terug op controle.
He ...
De kinderarts denkt dat het een allergie is en daarom testen we nu de allernova AR uit. Hij eet ondertussen veel rustiger en heeft minder krampjes, maar nu zitten we met die harde stoelgang met wat bloed ... Het leek dus de goede kant op te gaan maar nu begin ik toch te twijfelen. Volgende woensdag mag ik bellen met de kinderarts om de situatie te herevalueren.