22 Reacties

7 maanden geleden

Wij hebben dit bij ons eerste zoontje voorgeschreven gekregen en het werkte echt heel goed, én snel. Hang in there, ik hoop dat het voor jullie net zo goed werkt!

7 maanden geleden

Onze dochter heeft verborgen reflux ze is bijna 8 weken en huilt ook de heledag. Zijn nu aan het testen of het mss van de koemelk is. Moeten nu starten met neocate lcp. Wij moeten zo een capsule open doen en er 10 bolletjes uithalen en de rest geven.

7 maanden geleden

Hallo, wij hebben ook een kindje van die leeftijd die omeprazole neemt. De kinderarts en apotheker adviseerde ons om niet de siroop versie maar de pilletjes te geven, zitten kleine bolletjes in die je met een lepeltje melk of water dan kan geven. Beetje geprust soms maar zou effectiever zijn dan de siroop en kost ook een stuk minder.

7 maanden geleden

Reactie op febep

Wij hebben dit bij ons eerste zoontje voorgeschreven gekregen en het werkte ...
Ik hoop het ook. Hoe snel merkte jullie verschil?

7 maanden geleden

Reactie op tessavdz

Onze dochter heeft verborgen reflux ze is bijna 8 weken en huilt ook de hel ...
Ahja oke dat van mij is siroop en ziet er ook anders uit. Hopelijk is het ook bij jullie snel beter want het is zielig om ze zo te zien.

7 maanden geleden

In het kinderdagverblijf waar ik werk, gebruikte sommige ouders idd aangepaste melk (dat was veel dikkere melk) en aangepaste flesjes. Er zat precies zo'n groene lepel in dat flesje waardoor de toestroom minder snel was bv. Van medicatie weet ik niks... Hopelijk vinden jullie snel een manier waarop het betert 🤍

7 maanden geleden

Reactie op Elinw

Hallo, wij hebben ook een kindje van die leeftijd die omeprazole neemt. De ...
Ahja bij ons is de siroop voorgeschreven door de kinderarts. Dus hopelijk helpt dit. Werkte de bolletjes bij jullie en zagen jullie snel resultaat?

7 maanden geleden

Reactie op chloedg

In het kinderdagverblijf waar ik werk, gebruikte sommige ouders idd aangepa ...
Bedankt voor de tip. Wij geven ook dikkere melk met een avent fles maar momenteel nog geen verschil..

7 maanden geleden

Reactie op Chloëx

Ahja oke dat van mij is siroop en ziet er ook anders uit. Hopelijk is het o ...
Ja siroop zou minder goed werken zei de kinderarts. Maar ik merk hier nog geen verschil met de medicatie…

7 maanden geleden

Reactie op Chloëx

Ik hoop het ook. Hoe snel merkte jullie verschil?
Op een dag of twee, drie hadden we een veel rustigere baby. :) Succes!

7 maanden geleden

Reactie op tessavdz

Ja siroop zou minder goed werken zei de kinderarts. Maar ik merk hier nog g ...
Ooh lastig. Hopelijk ook snel beterschap bij jullie dan !

7 maanden geleden

Reactie op febep

Op een dag of twee, drie hadden we een veel rustigere baby. :) Succes!
Oke hopelijk hier ook dan. Merci !

7 maanden geleden

Waarschijnlijk geen tip die je nog niet zelf had gevonden, maar ik sleur haar (5 weken) de hele dag mee in de draagzak. Overdag slapen of wandelen in de buggy lukt momenteel totaal nog niet. Hou de moed erin, tis afzien he, voor zowel de babytjes als voor de ouders :/

7 maanden geleden

Reactie op testje

Waarschijnlijk geen tip die je nog niet zelf had gevonden, maar ik sleur ha ...
Ter aanvulling: wij gebruiken dikkiingsmiddel van nutrilon, in combinatie met nutrilon pepti syneo (voor koemelkallergie). Heeft een dikke week geduurd voor we verbetering zagen, maar is nog steeds verre van ideaal. Volgende week opnieuw nr de pediater..

7 maanden geleden

Mijn dochtertje had koemelkallergie en verborgen reflux. Ik gaf borstvoeding en volgde dan een koemelkvrij dieet. Dat hielp beetje maar onvoldoende. Daarna kregen we ook de siroop voorgeschreven. Ik herinner me snel resultaat en meteen een eerste glimlachje. Die was goud waard en kan ik na 4,5 jaar nog zo voor de geest halen. Na 2 maand gehuil en totale uitputting was dat lachje voor mij het beste medicijn 😊.

7 maanden geleden

Merk je ondertussen al effect?

7 maanden geleden

ik had dat ook bij mijn zoon. niks heeft geholpen. alles geprobeerd. Na een tijd gaat de reflux over gewoon doorbijten

7 maanden geleden

Reactie op MariekeD88

Merk je ondertussen al effect?
Tgoh niet exht maar zijn ondetussen ook moeten starten met voeding tegen koemelkallergie. Gisteren was een goede dag maar vandaag zijn we precies opnieuw bij af..

7 maanden geleden

Reactie op Chloëx

Tgoh niet exht maar zijn ondetussen ook moeten starten met voeding tegen ko ...
Hou de moed erin! Laat zeker hulp toe om de zorg eens even over te nemen (een uurtje kan al veel doen, vond ik). Want toch heavy he. En zoals iemand hier ook al zei: draagzak to the rescue! Dan zitten ze écht recht en komt het al veel minder snel terug. Bedje schuin zetten hielp onvoldoende hier. En niets aantrekken van andere issues als leren zelfstandig slapen enzo, dat is voor later. (Kreeg ik commentaar over omdat ze altijd in draagzak sliep, maar dat was de enige manier). Maar mijn mening is dat baby's die pijn en last hebben niet teveel moeten "leren". Laat ze maar rustig zorg en liefde krijgen. Succes 😉

7 maanden geleden

Naar de osteopaat ook mee gaan