5 Reacties
19 dagen geleden
Ik geef mijn zoontje beide. Overdag groentepap en in de avond eet hij een aardappel of groente mee aan tafel (zonder kruiden). In het begin wist hij ook eerst niet wat ermee te doen, maar na enkele weken weet hij al dat als wij aan tafel gaan dat hij iets krijgt en, na al die weken eerst te ontdekken wat ermee te doen, het spontaan naar zijn mondje gaat 馃槉
Ze spelen en ontdekken ermee. Geniet ervan, het is wel grappig om te zien.
En wat het verslikken betreft, hij verslikt zich nog steeds, maar wij hebben meegekregen dat als hij nog kan ademen dat het ok is. Ze moeten eruit leren en ofwel spuwt hij het uit ofwel knabbelt hij er nog eens op.
Geef het tijd!
Succes!
19 dagen geleden
Ons dochtertje is net bijna 8 maand en eet al vaste voeding van haar 10 weken door reflux.
Nu nog kan zij wurgen of verslikken bij dingen. Niks om je zorgen in te maken. Moet eenmaal aangeleerd worden. Ik toon ook veel de mondbeweging voor die ze moet maken. (Heeft geen zicht maar zie dat het haar helpt). Gewoon verder laten ontdekken en proberen.
Wij pureren nog altijd haar voeding met kleine stukjes hier en daar. Ze geven zelf ook wel aan als ze er klaar voor zijn. Officieel denk ik pas bij meerdere tandjes.
Ons dochter houd enorm van boterhammen met klein laagje choco.
Gewoon nooit alleen laten en je merkt wel wanneer je moet ingrijpen. Succes!
16 dagen geleden
Hier rapley sinds 6 maand! Download de app solid starts en volg hen op instagram! Ze delen tips en tonen hoe je eten kan aanbieden. Als je meer een boekenfan bent: eten voor de kleintjes!
Het duurt een maandje voor ze het echt snappen, mijn dochter is nu 8 maand en eet alsof ze al 10 jaar zo eet en drinkt volledig zelfstandig uit een open beker
12 dagen geleden
Ik heb op de website van de gezinsbond gratis deelgenomen aan een webinar over voeding. Je kan die achteraf ook bekijken als je kindje gaan slapen is. Heel interessant met alles over de voeding van papje zonder brokjes tot en met brokjes. Ook dat je bijvoorbeeld wel al kruiden mag geven aan je kindje etc. Sindsdien voel ik me veel zelfverzekerder bij de maaltijden en geef ik hem sinds ons zoontje 6 maanden is. Zo goed als alles dat wij eten in kleine stukjes of geplet met af en toe nog eens een goed gemixt papje. Zodat er genoeg afwisseling is. Een echte aanrader!