Een rollercoaster van 2 dagen met veel angsten en onzekerheden. Ben 's nachts opgestaan met bloedverlies, was me dat even schrikken. Meteen op controle naar het ZH omdat ik al even weet dat de placenta op mijn cervix ligt en dit gevaarlijk kan zijn naar bloedingen toe. Direct aan de monitor gelegd voor opvolging. Aanvankelijk geen bloeding meer gehad. De dag en nacht nadien relatieve bedrust tijdens de observatie periode. Nog steeds geen bloeding. Dag 2 's morgens plots weer een stortvloed aan bloed. Ineens strikte bedrust opgelegd gekregen. Enkele uren later na allerlei onderzoeken, leek alles weer onder controle. Tot ik bij het plassen en bloedklonter uit plaste. En alle hens aan dek gingen om mijn sectio die normaal eerst 3/5 gepland was, nadien al verschoven naar 5/4. Plots ineens over enkele uren ging zijn.
Intussen via sectio een flinke zoon gekregen. Op zijn 34weken doet hij het goed met een gewichtje van 2,660kg en 48cm. Zijn ademhaling verloopt wat moeilijker, dus hangt momenteel aan een Cpap met wat zuurstof.
Deze dag zijn er toch wel wat tranen gevloeid, eerst van angst omdat alles zo op je af komt en nadien wel happy tears omdat ons kleintje het zo goed doet 😍
Ons zoontje heet River en is geboren op 4/4/2024.