Dag mama’s,
Momenteel 30 weken (2de zwangerschap maar bij eerste voor 30w bevallen door hellp, dus vanaf nu is alles ‘nieuw’)
Ik heb sinds een aantal dagen enorme pijn rond mijn schaambot/tussen mijn benen. Vooral als ik mijn re been optil of beweeg. Ik vermoed dat dit opnieuw mijn bekken is die opspeelt. Reeds rond 16w even bij kine gelopen voor bekkeninstabiliteit maar was snel beter met oefeningen. Ik doe die nu nog steeds maar sinds deze week toch wel toenemende last. Opstaan is pijnlijk, beginnen wandelen is pijnlijk. Eenmaal in beweging valt het wel mee. Enkel begin ik wat te waggelen. Dit ook in combinatie met kuitkrampen naar de ochtend toe.
Nog mama’s met last? Of nog tips? Ik neem terug contact met kiné voor volgende week maar mss tips om de pijn dit weekend wat te verlichten. Mijn man is heel het weekend werken dus sta ook alleen voor de zorg van onze peuter. Probeer hem niet op te tillen en zo veel mogelijk zelf te laten doen.
Hier hetzelfde sins 27 weken, alles met 2 benen doen helpt enorm verlichtend. Met 2 benen uit bed, uit zetel, uit auto, trappen naar boven 2 benen op trede dan pas de volgende
Hier ook sinds 31w veel bandenpijn die continu aanwezig is. Heel vervelend bij het wandelen, moet echt heel waterdrager gaan om het wat comfortabel te houden.