4 Reacties
één jaar geleden
Hi!
Had dit precies ook 😅 ben nu 21 weken ver en ik kon mijn honger niet stillen ofzo. Ik at altijd wel redelijk gezond en gevarieerd voor mijn zwangerschap en nu is het precies hoe meer suiker en vet hoe lekkerder 🥲. We hadden eens een frituur avondje.. gebeurd misschien eens in de 2 maanden ( hebben zelf geen friteuse enkel airfryer) normaal neem ik dan een junior frietje, bickyburger en nog een vleesje en ik heb altijd te veel en eet nooit alles op en nu overlaatst at ik alles op + nog eeen extra vleesje ik verstond mezelf er niet aan waar kruipt dat eten dan, had niet eens een vol gevoel😅Althans begin ik sochtends goed gevuld met havermoutpap, fruit.. misschien is het een teken van ons lichaam om toch wat grotere porties te eten van de hoofdmaaltijden dan 🙃 of meerdere kleine tussendoortjes om te snacken maar ja fruit en rauwe groenten tegenover koeken en chips 😅 ik zal ook vooral wat bewuster proberen eten 😇.
één jaar geleden
Ja inderdaad! Ik ben zelf 22 weken trouwens. Ik herken wat je zegt. Vandaag ging het hier echt weer super goed na die ongezonde dagen, dus ik denk dat we ons misschien niet schuldig moeten voelen over die uitschuivers als we de draad maar steeds terug oppikken. Ik probeer mij ook wekelijks te wegen om te zien of ik nog binnen de “richtlijnen” val (heb een gezond BMI). Ik weet dat dit niet alles zegt, maar ik vind het wel een handige leidraad.
één jaar geleden
Reactie op Polly1994
Ja inderdaad! Ik ben zelf 22 weken trouwens. Ik herken wat je zegt. Vandaag ...
Dan kan je dat zeker blijven doen als je dat handig vindt :) zelf zou ik daar te veel stress van krijgen om me wekelijks te wegen, omdat ook de waarden die je bijkomt vanalles kunnen zijn vocht en noem maar op 🤗maar denk vooral belangrijkste is wat ook eerst zei we mogen ons zeker niet te schuldig voelen en al zeker niet proberen dieeten dat is het omgekeerde van wat we nu nodig hebben, namelijk intuitief eten en luisteren naar ons lichaam 🥰 We got this :)
één jaar geleden
Ik vind het ook heel moeilijk! Ik ben de 2 jaar voor de zwangerschap 10 kg aangekomen, vooral door verbouwingsstress en veel snoepen daardoor. Mijn BMI is 29 nu. Tijdens de eerste weken van de zwangerschap ging mijn zin in zoet eten ineens helemaal weg en ben ik niks bijgekomen, maar nu is de zin en de honger dubbel en dik terug en is het supermoeilijk om er niet aan toe te geven. Ik probeer elke dag soep in huis te hebben om ook tussendoor al te eten als ik honger heb, omdat dat echt een gezonde snack is en wel helpt. Maar dan nog blijft de grote zin in chocolade...