17 Reacties
21 dagen geleden
Ik volg even mee! Hier hetzelfde verhaal, zoontje van 7m slaapt thuis amper door de dag. Terwijl hij in de crèche wel dutjes van zelfs 2 uur doet…
Bij het neerleggen ook grote drama thuis..
21 dagen geleden
In slaap wiegen? Ik doe het ook nog steeds bij mijn 8m oude zoon. Wiegen en zingen doe ik. Ondertussen sabbelt hij op zijn knuffel(hij heeft geen tuutje). Hij valt meestal binnen de 2 a 5min in slaap dan. Intussen ben ik ook heel goed geworden om hem daarna in zijn bedje te leggen. Vroeger sliep hij maar korte blokjes van 45min. Intussen ook al langere blokken. Het is een fabeltje dat ze door het in slaap wiegen geen slaapcycli (45min) aan elkaar kunnen koppelen. Want dat doet hij dus tegenwoordig wel zowel overdag als snachts (dan voed ik hem in slaap).
Mijn zoontje wordt ook niet in paniek wakker als hij merkt dat hij in bedje ligt. Hij heeft ook gewoon geleerd dat hij in slaap vakt in mijn armen en daarna wakker zal worden in zijn bedje.
21 dagen geleden
Reactie op MariekeD88
In slaap wiegen? Ik doe het ook nog steeds bij mijn 8m oude zoon. Wiegen en ...
In slaap wiegen laat ze zelfs niet toe dan strekt ze haar uit en weent vaak omdat ze dan gewoon moe is. Soms lukt mij dit maar ook niet altijd. Ze heeft ook geen tutje maar sabbelt heel veel op haar mouwen van haar slaapzak dus eventueel een knuffel zou wel lukken maar dan heb ik weer bang voor de veiligheid 😬
21 dagen geleden
Reactie op Naia
In slaap wiegen laat ze zelfs niet toe dan strekt ze haar uit en weent vaak ...
Ik denk dat ze nu wel oud genoeg zijn om hun knuffel aan de kant te zwieren hoor als die in de weg ligt.
Als mijn zoontje te moe is dan vecht hij ook tegen de slaap en weent hij ook in mijn armen. Dan ga ik naar andere kamer door het raam kijken. Daar wordt hij terug rustig en dan begin ik daar te zingen en wiegen terwijl hij naar buiten staart. En dan valt hij daar in slaap en wandel ik terug naar de donkere kamer.
19 dagen geleden
Hey mama!
Wij wiegen onze dochter van 7 maanden ook nog in slaap. Soms vecht zij ook in de armen en bij ons helpt het om dan op en neer te wiegen en te zingen.
Verder zetten wij ook witte ruis op en hebben steeds hetzelfde ritueeltje voor het slapengaan, bv. slaapzak aandoen, tutje, rolluiken toe, witte ruis opzetten, wiegen,...
Slaapt je kindje in een donkere kamer?
Ik denk dat het idd ook kan helpen om een doekje of tutje aan te bieden waarop je kindje kan zuigen.
Ik weet ook niet of je al in een draagzak hebt geprobeerd? Of een draagdoek?
Sommige kindjes hebben wat meer nabijheid en geborgenheid nodig tijdens hun slaapjes 🥰
19 dagen geleden
Reactie op chloedg
Hey mama!
Wij wiegen onze dochter van 7 maanden ook nog in slaap. Soms vec ...
Hey hey,
Ze slaapt in de crèche donker en hier thuis ook redelijk donker. Waar ze in de nacht slaapt is het natuurlijk het donkerste maar daar is ze soms ook heel boos dat ze moet gaan slapen 😅 Wiegen probeer ik soms nog wel maar nu streel ik haar wang/nek en dat helpt soms wel. Ik hoop met ouder worden dat ze beter haar rust gaat vinden want we gaan bijna op vakantie en dan gaan haar dutjes ook anders gaan. 😁
19 dagen geleden
Reactie op Naia
Hey hey,
Ze slaapt in de crèche donker en hier thuis ook redelijk donker. W ...
Kan zijn dat ze eventjes door een slaapregressie gaat ook, natuurlijk ☺️
Ik kan je het boek 'zachte nachten' trouwens echt aanraden! Die leggen uit wat er achter het gedrag van onze kindjes schuilt met slaap. Helpt voor meer rust, vind ik zelf 🥰
12 dagen geleden
Reactie op kasialasinska
Ik volg even mee! Hier hetzelfde verhaal, zoontje van 7m slaapt thuis amper ...
Luister zeker even in de crèche hoe ze hem daar slapen leggen. Ik heb dit vandaag ook gedaan en blijkt dat ze haar laten slapen met 2 hydrofiele doeken naast haar oren dus aan ieder oor 1 deze zou ze dan vastpakken en zo slapen 😆 hierdoor valt ze meteen in slaap dusja verklaard veel bij ons.
één dag geleden
Reactie op MariekeD88
In slaap wiegen? Ik doe het ook nog steeds bij mijn 8m oude zoon. Wiegen en ...
Wij wiegen ook in slaap en dat lukt goed. 's avonds in bedje leggen lukt ook. Maar overdag in bedje lukt niet. Wij laten haar op ons slapen dan.
Hoe leg je hem in bedje? Tips?
Ons meisje slaapt zo slecht in de crèche, heel vaak niet, dat ik vaker thuis blijf om voor haar te zorgen. Ze is vandaag 8 maand.
Zo schattig en zo vermoeiend tegelijk...
één dag geleden
Reactie op Deborah85
Dat doet onze dochter ook als ze oververmoeid is, ik ga ook even ademen met ...
Ik hou mijn zoon ook vaak rechtop om te wiegen. En als hij zijn ogen al enkele minuutje dicht heeftcdan leg ik hem neer in mijn armen. Sols moet ik dan weer even harder wiegen. En als dat gelukt is na paar minuutjes nog eens verpakken zodat ik hem juist vast heb om gemakkelijker in bed te kunnen leggen.
één dag geleden
Reactie op MariekeD88
Ik hou mijn zoon ook vaak rechtop om te wiegen. En als hij zijn ogen al enk ...
Als ik gel rechthou dan overstrekt hij zich niet zo snel.
één dag geleden
Reactie op Deborah85
Wij wiegen ook in slaap en dat lukt goed. 's avonds in bedje leggen lukt oo ...
Ik leg altijd eerst de poep neer. Want als je hoofd lager is dan je poep dan heb je gevoel dat je valt en dan word je wakker.
Daarna duw ik mijn hand goed in de matrad om van onder zijn poep te halen. Mijn andere hand zit ondertussen onder zijn schouderblaren. Zijn hoofdje hangt dan vaak naar beneden. Als zijn hoofd zo is weet ik dat hij echt slaapt. Dan zak ik die kant waardoor hij met zijn achterhoofd eerst op matras ligt. Mij andere hand komt ook beetje onder de schouderblaren zodat ik mijn eerste hand er makkelijk van onder kan trekken.
Soms mislukt het en moet ik ook drie keer proberen. Want vanaf dat ik hem pak slaapt hij weer verder. Als het na 3 keer lukken niet gelukt is dan leg ik hem in mijn bed want die matras is zachter en dan lukt het gemakkelijker. En dan vanalles errond zetten zodat hij er niet uit kan vallen 😄