10 Reacties

7 maanden geleden

Je borst zit vol? De tepelvorm kan soms moeilijkheden geven bij het aanhappen als die te vol zijn. Links en rechts bewegen is doordat hij honger heeft en daardoor onrustig is. Dan lukt aanhappen ook niet. Probeer een tepelhoedje. Je vroedvrouw kan je hierbij helpen. Succes

7 maanden geleden

Als de mijne niet goed aanhapt of telkens lost, is het inderdaad vaak dat de borst te vol zit en de vorm niet goed ‘past’ voor hem. Ik probeer dan wat handmatig te kolven of zelfs eventjes met de elektrische kolf.

7 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Als de mijne niet goed aanhapt of telkens lost, is het inderdaad vaak dat d ...
Bedankt ik ga proberen eerst eens even te kolven dan en hem dan opnieuw aan te leggen.

7 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Als de mijne niet goed aanhapt of telkens lost, is het inderdaad vaak dat d ...
Heb het geprobeerd gisteren telkens maar hij wil nog steeds niet dus ik heb besloten even te kolven en de melk dan in flesjes te geven nu drinkt hij rustig Maar ik heb het gevoel dat ik niet voldoende melk produceer voor hem. Hij is dus 2 weken oud en drinkt elke 2 u een flesje van 60 ml leeg maar na de fles blijft hij verder zoeken en moet ik hem troosten met een tutje omdat ik nog geen volgende melk klaar heb voor hem omdat ik elk uur wel kolf maar telkens maar 50 ml kan kolven per uur meer komt er niet uit wat ik ook probeer 😂

7 maanden geleden

Reactie op jessicagatay

Heb het geprobeerd gisteren telkens maar hij wil nog steeds niet dus ik heb ...
Ik kolf ook af en we geven ‘s nachts één flesje zodat mijn man ook een shiftje heeft (terwijl kolf ik wel weer opnieuw 🤣). Volgens mijn vroedvrouw is het normaal dat hij een 70ml drinkt ongeveer (hij is nu 10 dagen oud). Als ik kolf is het ook soms ‘maar’ 60 of 70 ml. Het belangrijkste is het gewicht van de baby, als hij/zij bijkomt, mag je ervan uitgaan dat de baby voldoende melk binnen krijgt! 🙈 Het blijven zoeken naar eten zou volgens mijn vroedvrouw ook een fase zijn omdat er rond dit tijdstip een groeispurtje is. Ze hebben gewoon meer nodig. Maar vertrouw op je lichaam!

7 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Ik kolf ook af en we geven ‘s nachts één flesje zodat mijn man ook een shif ...
Je geeft dus geen poedermelk tussendoor als extra tijd om je borsten te laten vullen met melk? Was aan het denken om eens een flesje poedermelk te geven zodat mijn borsten iets meer tijd krijgen

7 maanden geleden

Reactie op jessicagatay

Je geeft dus geen poedermelk tussendoor als extra tijd om je borsten te lat ...
Nee, ik wil zolang mogelijk enkel borstvoeding geven. Maar om het voor mezelf makkelijker te maken, kolf ik ook af en zit er bv. al een klein beetje in de diepvries. En mijn man geeft dan ‘s nachts één flesje borstmelk. Het is net belangrijk voor de productie om elke 2 a 3u aan te leggen of te kolven. Hoe graag je ook soms die borsten eens zou willen laten ‘rusten’… 🙈

7 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Nee, ik wil zolang mogelijk enkel borstvoeding geven. Maar om het voor meze ...
Ja ik kolf elk uur af soms elke 30 min om aan voldoende melk te geraken tegen de volgende voeding maar kom er bijna niet. Vandaar ik zei laten rusten zodat er wat meer in zit en ik elke 2 u kan kolven en niet elke 30 min of elk uur kleine beetjes

7 maanden geleden

Reactie op jessicagatay

Ja ik kolf elk uur af soms elke 30 min om aan voldoende melk te geraken teg ...
Heb je boezemvriendjes al geprobeerd? Genoeg water drinken, lepeltje kokosolie.. vergeet ook niet om goed gevarieerd te eten! en indd zeker vaak genoeg kolven :)

7 maanden geleden

Reactie op zeraser

Heb je boezemvriendjes al geprobeerd? Genoeg water drinken, lepeltje kokoso ...
Nee geen idee wat boezemvriendjes is eerlijk gezegd. Ja ik drink minimum 2 liter water per dag want is hier al 2 weken 38 graden dus echt wel nodig zoveel water nu. Elke dag vers bereide maaltijden met telkens andere groenten, elke dag verse noten een mengeling die ik koop en ja inderdaad heel veel kolven.