7 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Deborah85
Moet het neusje echt gespoeld worden? Ik heb nu een druppeltje in een verda ...
Gohja.. pediater zegt van wel.. neus en hoofd vol snot en slijm.. helpen die druppels daarvoor?
3 maanden geleden
Reactie op SarahM1997
Gohja.. pediater zegt van wel.. neus en hoofd vol snot en slijm.. helpen di ...
Ik wil de pediater niet tegenspreken natuurlijk.
Ik weet alleen dat het haar helpt om vrijer te ademen.
Hier is het ook al gekend het neusje spoelen.. Ik probeer zelf te lachen en haar tussen de twee neusgaatjes te troosten met knuffels... En lachjes 😅
Ik vind het niet zo fijn om te doen, maar als het moet 🙈 dan moet het hé... 😪
3 maanden geleden
Hier ook een baby van 5 maanden met een snotvalling 😅
Hoe ik het doe: ik zet me neer op de speelmat, leg mijn baby tussen mijn benen met zijn hoofdje naar mij gericht. Mijn benen leg ik dan op zijn armen en ik knel zijn hoofdje tussen mijn benen waardoor zijn hoofdje nergens naartoe kan. Zo heb ik beide handen vrij en kan het snel uitvoeren.
Blijft natuurlijk echt niet leuk…
2 maanden geleden
Hoe ik het doe op mijn job is door vaak door het niet meteen te laten zien het pipetje of de fles. Ik pak vaak ook een speeltje erbij om het wat speelser aan te nemen en af te leiden.. terwijl ik bv met een knuffeltje speel zeg ik op voorhand nu gaan we je neusje spoelen, niet verschieten het is zo gedaan….. hou ik hun een beetje rechtop en hop snel in de neusgaatjes spuiten. Met pipetjes gaat het wel makkelijker dan die grote flessen op druk.. als het met een grote fles is zet ik eigenlijk vaak een filmpje op de tablet of we hebben zo een speelgoed met zwemmende visjes die licht geven.. zo lukt het 9/10 wel maar elk kindje is anders natuurlijk. Om de 2h is echt veel en door mijn persoonlijke ervaring doet het pijn door elke keer al dat zout. Maar, wel het beste om al dat vis eruit te halen…