8 Reacties

25 dagen geleden

Hallo! Die van ons sliep ook mega goed door tot 6 maanden.. toen plots niet meer na het ziek zijn... Zijn hem nu telkens aan het sussen zonder borstvoeding en een beetje water laten drinken. Zo valt hij wel weer in slaap. Maar het is zoeken...

25 dagen geleden

Hier zoontje van 8m, sliep nog nooit door. Tot 4m met 1 a 2 onderbrekingen. Vanaf 4m minstens 2 keer wakker, maar vaker 3 a 4 keer...

25 dagen geleden

Hier ook hoor! Ons zoontje van ruim 7 maanden is ook nog niet echt een goede slaper geweest. Ik deel geheel die frustratie als je alle andere berichten leest 🫶🏽 maar jullie zijn zeker niet de enige!! Ik hoop nu maar op verbeterinbg rond 1 jaar en tot dat moment maar accepteren..

25 dagen geleden

Hey! Wakker worden is voor baby's meer dan normaal tot de leeftijd van 5 jaar. De baby's die doorslapen, slapen meestal van nature snel door. Maar dan nog is dit geen voorbode dat dit altijd zo zal zijn... Laat je zeker niet wijsmaken dat jij en jouw baby 'abnormaal' zijn, want dat is niet zo. De ene baby heeft net meer nodig dan de andere. Ik heb zelf een heel goed boek hierover gelezen dat mij als mama heel veel rust gaf. Het heet zachte nachten en kan het je echt heel sterk aanraden als je vaak twijfelt over het slaapritme waarin je baby zit en jij zelf echt moeite hebt met de wakkere periodes. Onze dochter sliep 'door' op haar 4 maanden, maar sinds ze 6 maanden werd, werd ze opnieuw 2x wakker per nacht. Veel had te maken met tandjes die doorkomen, verlatingsangst, nieuwe ontwikkelingen,... Allemaal invloeden die meespeelde op hoe zij dat verwerkte 's nachts. Ik kan je vooral 1 ding zeggen: blijf in verbinding gaan met je kindje. Geef liefde en knuffels, want door veel geborgenheid te geven, gaat je kindje enkel positieve slaapassociaties maken en zo op termijn beter en beter slapen 🤍

25 dagen geleden

Je bent niet alleen. Mijn zoontje is bijna 8 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen. Sinds 2 weken maakt hij 's nachts al eens blokjes van 3 á 4 uur. Daarvoor was hij minstens elke 2 uur wakker. Ook overdag slaapt hij zelden langer dan 45 min. Ik word er soms een beetje radeloos van. 🥴

24 dagen geleden

Goed dat je die vraag hier stelt. Onze dochter is 7 maand en heeft ergens voor haar 4 maanden- slaapregressie eens een week blokjes van 5u gemaakt. Anders elke nacht 2,3,4,5 keer wakker. Ook overdag slaapt ze enkel langer dan 45 min op ons in een verduisterde ruimte. Voel je niet alleen. En idd geef je kindje liefde en knuffels. Het is ook lastig voor hen. Zachte nachten staat op mijn verjaardagsverlanglijstje, ik kijk ernaar uit. Veel liefs en warmte en steun gewenst! Ps: mag ik vragen of je bv of kv geeft? Ik geef nl bv en krijg vaak de opmerking dat dit met kv en indikking beter zou zijn. Terwijl ik online daar tegenstrijdige berichten over vind.

24 dagen geleden

Reactie op Deborah85

Goed dat je die vraag hier stelt. Onze dochter is 7 maand en heeft ergens v ...
Bedankt voor je bericht! Voel me beter om gelijkaardige dingen te lezen. Ik geef enkel bv en idd mense zeggen dat maar ik heb vaak moeders horen zeggen dat dat niet waar is er zijn zelfs paar die da hebbe geprobeerd. Dus ik zou het zeker nie doen bv blijft hoofdvoeding tot 1 jaar

24 dagen geleden

Reactie op Deborah85

Goed dat je die vraag hier stelt. Onze dochter is 7 maand en heeft ergens v ...
Geloof aub dat laatste advies niet. Het is onderzocht en dit gaat vaak om 7 minuten extra slaap dat je kindje maakt op een nacht. Dikkere voeding, wel/geen borstvoeding of kunstvoeding,... Het heeft allemaal geen invloed op je kindje zijn/haar slaap. Bovendien is het indikken van voeding om je baby 'beter' te laten slapen helemaal niet natuurlijk en gaat dit kei hard in tegen hun biologische ritme. Baby's worden wakker, omdat ze een stress signaal krijgen van hun lichaam (willen eten, liefde, hebben het koud/warm,...) en het is absoluut niet veilig om hen te willen laten doorslapen en deze signalen als het ware te laten negeren... Ik ben zelf gestopt op 4 maanden met borstvoeding, omdat de vraag van mijn kindje groter was dan mijn productie en ik hier zelf veel te veel stress en ongemak rond ervaarde. Ik merkte na het geven van kv wel dat ons kindje beter sliep, maar dat was puur vanuit het idee dat zij meer kon drinken dan dat ik kon bieden aan de borst. Laat je dus niks wijsmaken van wat beter of slechter is. Ik blijf erbij dat alles wat van nature uit gegeven kan worden heel goed is voor je kindje. Ik hoop echt dat je het boek cadeau krijgt, want het geeft zoveel duidelijkheid en rust als ouders 🙏🏼