6 Reacties
5 maanden geleden
Meestal vanaf 3 maanden drinken ze minder lang omdat de zuigkracht op die leeftijd veel beter is dan dat ze baby zijn. Ik had dit ergens gelezen alleen weet ik niet meer waar 🤭
Ik zelf merkte het ook eerst zat mn dochter 15 min ongv aan de borst en nu is dat maar 5 min soms.
Als je dochter gewoon gezond aankomt en tevreden lijkt (dus niet huilt na voeding of hongerig lijkt etc) zou ik me niet zo snel zorgen maken.
5 maanden geleden
Om de 3uur kolven, max 4uur tussenlaten.
Niet te lang ongeveer 20min (zei mijn vroedvrouw) ik doe 25min.
Ook 's nachts borstvoeding geven/afkolven. Dan is prolactine hoog in je lichaam. Dit is goed voor de melkproductie...
De sprongen kan je volgen in een app "oei ik groei". Handig, want wanneer mijn baby niet meer slaapt, meer of minder wilt drinken, hangerig is kijk ik naar de app. Het klopt ook. Ze zit dan in een sprong. Ik lees dan hoe zij alles ervaart en hoe ik haar hierin kan ondersteunen.
Geef niet op, bij momenten heb ik ook bijna geen melk. Vaker aanleggen, niet langer kolven. Veel water drinken. Goed genoeg eten. Je kunt als je minder melk krijgt borstvoedingsthee van weleda gebruiken. Wel stoppen eens het weer betert. Dus niet overdrijven ;) anders zit je met knobbels...
4 maanden geleden
Reactie op xi80
Om de 3uur kolven, max 4uur tussenlaten.
Niet te lang ongeveer 20min (zei ...
Ooohh dankjewel!
Ik drink al van in het begin 3×/dag thee en ook 3×/dag borstvoedingssuplement ter ondersteuning.
Terug bijkolven 's nachts heb ik ook al gedacht, ik heb dan wel elke keer schrik dat ik daardoor 's morgens dan minder melk heb voor haar.
Nu hebben we nog een bijkomend probleempje, sinds een week aan het smeren en medicijn geven tegen spruw. Maar we blijven doorzetten 🙌
Dankje voor de tips!