7 Reacties

7 maanden geleden

Hangt wat af van aantal voedingsmomenten, je kan berekenen hoeveel ze per dag mag drinken ongeveer obv het gewicht. Bij ons 6 weken en drinkt 8x90ml, wij wouden ook meer geven maar de kinderarts raadde het af omdat hij zoveel krampen heeft (en dan is het beter om frequenter kleinere hoeveelheden te geven blijkbaar).

7 maanden geleden

Reactie op Elinw

Hangt wat af van aantal voedingsmomenten, je kan berekenen hoeveel ze per d ...
Ik geef 6 x 120 ml dus om de 4 uur. nu huilt ze non stop. Vooral snachts. Ik geef achteraf nog mijn borst ( heb heel weinig melk wegens stoppen) ze probeert wel te drinken en valt ze even nog in slaap en daarna huilt ze verder 2 uur lang, ze is heel moeilijk stil te krijgen

7 maanden geleden

150 ml lijkt mij veel voor een kindje van 4 weken. M'n zoontje is nu 8 weken oud en drinkt nu pas 150ml. Zijn geboortegewicht was zelfs aan de hoge kant 3kg750. De vroedvrouw raadde mij aan om vanaf 5kg te verhogen naar 150ml. Ik gaf aan 4 weken 10x 120ml om de 2uur op vraag. Maar hij dronk die 120 ml niet altijd volledig uit. Ik gaf ook borstvoeding maar m'n zoontje kwam gefrustreerd dat het te weinig was, dusja ik kolfde af om te zien hoeveel ml ik had en ik goot dit bij de flesvoeding dan was hij tevreden. Nu pas geef ik 8 keer 150ml en dit drinkt hij volledig uit en hij is nu 5kg450.

7 maanden geleden

Reactie op tansum

Ik geef 6 x 120 ml dus om de 4 uur. nu huilt ze non stop. Vooral snachts. I ...
Heb je al eens meer gegeven? Wordt ze daar rustig van? Dan zou ik haar zeker meer geven of frequenter. Niet alle baby's drinken exact evenveel he. Ik geef borstvoeding en dan weet je niet eens hoeveel ze drinken. Mijn zoontje dronk de eerste weken heel veel want hij stijgde heel snel in gewicht. Maar iedereen (vroedvrouw, kinderarts en kind en gezin) zei dat dit geen kwaad kon, dan heeft hij overschot tegen dat hij eens ziek wordt. Ik zou je kindje geen honger laten hebben omdat ze iets meer drinkt dan de gemiddelde baby.

7 maanden geleden

Neemt je kindje een fopspeen? Hier had ik ook zelf wat meer voeding gegeven maar dat was niet onze oplossing. Ons dochter had een enorme zuigbehoefte dus na 8weken toch eens een tutje aangeboden en amai ze is zo veel rustiger. Ze slaapt er niet mee ze sabbelt eventjes dan is de tuut weg en slaapt ze mooi verder. Kan dit helpen?

7 maanden geleden

Heb je geen zelfstandig vroedvrouw waar je beroep op kan doen of een contact bij K&G? Zij zullen beter kunnen kijken naar de situatie en verder adviseren. Ik zeg dit vooral omdat 120 ml echt wel al veel is, je moet mss overschakelen naar 6 voedingen ipv hoeveelheid te vermeerderen. Maar nogmaals, lijkt me eerder een vraag voor een vroedvrouw.

7 maanden geleden

Reactie op ni2222

Heb je geen zelfstandig vroedvrouw waar je beroep op kan doen of een contac ...
(Foutje in mn tekst: Ik bedoel 7 voedingen, aangezien je nu6 voedingen doet)