5 Reacties

2 maanden geleden

Hoi Irona, dat is echt volledig normaal wat je nakolft. Zo hoort het te zijn. Je melk hoeveelheid is perfect afgestemd op de hoeveelheid van je kindje. De mama’s die 200 ml nakolven dat kan maar is eigenlijk overproductie. Ik neem aan dat je zoontje goed bijkomt dus niks om je zorgen over te maken. Bij mij trouwens is het trouwens hetzelfde! Ben ook vroedvrouw dus spreek uit ervaring. Met de kolf krijg je er ook altijd minder uit dan dat je zoontje dat kan. En hoezo meer voorraad? Je hoeft echt geen hele vriezer vol te hebben. De hoeveelheid die hij zou drinken op de opvang en een voeding extra is eigenlijk genoeg. Je kolft het toch weer bij als hij op de opvang is. Succes!! En zeker niet denken dat je faalt!

2 maanden geleden

Reactie op ac1983

Hoi Irona, dat is echt volledig normaal wat je nakolft. Zo hoort het te zij ...
Oh wat een geruststellend bericht… ik had zo een extreem gevoel dat ik faal.. ja mij werd gezegd dat ik voor op de opvang veel voorraad nodig heb. Volgende week start hij ik heb ongeveer 2,5l ik de vriezer zitten maar ik heb geen idee hoeveel hij per fles zal drinken. Heb ik genoeg zo denk je? En intussen verder kolven

2 maanden geleden

Ooh, zo herkenbaar! Ik ben eerst ook helemaal geflipt. Maar komt goed. Je moet eigenlijk gewoon een voorraad voor een week hebben.. want elke dag Kolf je voor de volgende dag. Ik Kolf op het werk de hoeveelheid die hik de volgende dag meeneemt naar de crèche. En dat werd ook snel veel minder met patatjes en fruitpap.. Niet teveel stressen en loslaten, denk ik! 💕

2 maanden geleden

Ik kolf veel en mijn dochter drinkt maar 40ml per fles. Borstvoedingskindjes zijn niet zo’n flessendrinkers. Dus zolang hij bij komt is datgeen wat je kolft voldoende. En anders haalt hij dat wel in als hij thuis is. Dat doet mijn dochter ook. Dus je faalt zeker niet. Wees trots dat je zolang borstvoeding geeft want dat vind ik echt enorm zwaar

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ik kolfde ook heel weinig. Zelfs toen ik aan het werk ging, kolfde ik per keer 60 ML terwijl mijn zoontje 120 in de crèche dronk. Ik probeerde daarom een keer extra te kolven (4 keer kolven terwijl hij 3 flessen dronk), meer was niet haalbaar op het werk. Nakolven lukte hier helemaal niet. Ik kolfde soms een halfuur na en had dan 20 ml... Ik heb wel een tijdje een uur per dag zitten powerkolven, dan had ik wel een volledige fles. Ik had het "geluk" dat hij een tijdje koemelkvrije kunstvoeding had moeten drinken waardoor ik een 15l in de diepvries had op voorraad, zo heb ik dit tijdelijk kunnen opvangen. Verder heb ik ook met periodes 1x per dag een flesje kunstvoeding gegeven. Zo wende hij aan de smaak en had ik iets om op terug te vallen als ik door mijn voorraad was. Sinds mijn zoontje groenten- en fruitpap eet (elk 100g), krijg ik weer wel een goede hoeveelheid gekolfd (soms zelfs meer dan wat hij drinkt in de crèche).