24 Reacties

één jaar geleden

Ik eet kleine porties als ik misselijk word, dan gaat het over bij mij.

één jaar geleden

Er bestaat een medicijn: emistyl. Dat bevat ook gember en helpt binnen 30 minuutjes! Mag je wel maar 2x/dag nemen

één jaar geleden

Hier ook kleine porties. En ik merk dat als ik voldoende rust (als er tijd voor is) het beter gaat. Voor de rest afleiden met werk en series 😅

één jaar geleden

Vorige zwangerschap ben ik heel erg misselijk geweest (bijna heel de zwangerschap 😩): toen probeerde ik zelf gemberwater te maken, augurken eten kan helpen, sprite hielp toen een beetje, chocolade ook 😅 vaak kleine beetjes eten, ik heb crackers gegeten tot het mijn strot uitkwam, voor je opstaat al liggend iets eten, veeeeel rusten (je wordt naar t schijnt misselijker hoe vermoeider je bent),… Uiteindelijk via huisarts navalit voorgeschreven gekregen (maar is enkel op voorschrift en erg duur 🙈), dat was het enige dat me toen liet functioneren. Deze zwangerschap kan ananas al eens deugd doen, en kirrikaasjes met stokjes 🤪 Good luck en courage!

één jaar geleden

Oh misschien ook een goeie: geen appelsienen 🙈 vorige keer leek het me zo lekker toen ik misselijk was, en smaakte het moment zelf, maar terug eruit was afschuwelijk bitter en vies. Kheb het een hele tijd niet meer gegeten 😩😅

één jaar geleden

Reactie op testekik

Oh misschien ook een goeie: geen appelsienen 🙈 vorige keer leek het me zo ...
Oh nee 😂 ik kan het me al voorstellen 😅

één jaar geleden

Navalit en Antimetil is het enige wat echt helpt, bij mijn vorige zwangerschap en nu opnieuw 🥲

één jaar geleden

Reactie op Jvlan

Navalit en Antimetil is het enige wat echt helpt, bij mijn vorige zwangersc ...
Ooooh ik hoop dat het op tijd minder wordt 🤞🏻 bij mij is het nog aan t opbouwen, ik heb gelukkig wel al een voorraadje navalit liggen voor als de hel losbarst 🤪🙈

één jaar geleden

Reactie op testekik

Ooooh ik hoop dat het op tijd minder wordt 🤞🏻 bij mij is het nog aan t op ...
Herkenbaar 🤪 hier hoop ik ook dat het eens mag stoppen na 12-15w. Vorige zwangerschap tot 35w dagelijks Navalit. Wat ik merk is dat als ik veel kan liggen (weekend) dat ik me wel beter voel, minder misselijk…. Weet niet als ik de enige ben 😅

één jaar geleden

Reactie op Jvlan

Herkenbaar 🤪 hier hoop ik ook dat het eens mag stoppen na 12-15w. Vorige z ...
Vorige keer zei gynae ook dat misselijkheid van vermoeidheid komt, dus rusten kan helpen!☺️

één jaar geleden

Hebben jullie, ook soms zo geen zin in eten. Soms heb ik echt totaal geen zin om te eten. Omdat ik zo slecht ben. En anderzijds heb ik ook dat ik zo weinig kan eten en dan mottig ben als ik toch wat meer probeer te eten.

één jaar geleden

Reactie op hoop op een wondertje

Hebben jullie, ook soms zo geen zin in eten. Soms heb ik echt totaal geen z ...
Geen zin in eten maar misselijk van de honger, ja 🙋🏼‍♀️

één jaar geleden

Gember pilletjes :)

één jaar geleden

Hoi iedereen, Ik ben deze berichten gaan opzoeken om wat steun te krijgen in deze helse periode (sorry geen roze wolk vr mij) ik ben vandaag aan week 10, ben sinds week 5,6 elke dag misselijk, onmogelijk om nog normaal te functioneren, maar staan werken. Ik sliep extreem veel (tot 13h een uurtje wakker en alweer slapen een paar uur) s nachts brandend maagzuur of 50 keer draaien van kant dr een ongemakkelijk gevoel 😐. Ik krijg er depressieve gevoelens van omdat het allemaal zo lang duurt. Gisteren kreeg ik een paar uur het gevoel dat het beter ging (ik kreeg hoop van yes, het is aan het keren) 1 dag later vandaag dus opnieuw misselijk 🤢. Ik vind het echt ellendig… ik denk dat ik dit hier maar even deel om misschien iemand te horen die kan bevestigen dat het vanaf nu zou stilletjes aan moeten beteren. Ik wil erg graag terug gaan werken, terug kunnen rechtstaan en niet m’n dagen slijten op de sofa of in bed maar momenteel zit er niets anders op. Ik kan eten en moet niet overgeven (2x maar gebeurd) ik neem navalit en primperan siroop, al doet dit dus niet veel bij mij… hebben jullie nog tips of hetzelfde ervaren, please let me know! Succes iedereen die zich in hetzelfde momenteel bevind xxx

één jaar geleden

Reactie op papymamy

Hoi iedereen, Ik ben deze berichten gaan opzoeken om wat steun te krijgen i ...
Foutje: *laat staan werken

één jaar geleden

Reactie op papymamy

Hier ook weken afgezien van dagelijks misselijkheid en wekelijks meerdere keren overgeven. Ik voelde mij ook allesbehalve happy door het ziektegevoel. Je wordt daarnaast enkel nog meer moe als je je ziek voelt. Ik nam navalit en primperan, maar had ook niet het gevoel dat dit hielp. Enige dat ik kon doen dat beetje hielp was ijskoud water drinken in kleine slokjes en kleine beetjes eten. Nu ben ik 13 weken en sinds 2 dagen ineens veel veel beter. Dus er is hoop !!!

één jaar geleden

Ik heb zelf veel last van misselijkheid en kreeg van de gyn medicatie voorgeschreven “navalit”. Ik merk voor mezelf op als ik even frisdrank drink dat de misselijkheid wel mindert

één jaar geleden

Reactie op papymamy

Oh ik heb hetzelfde. Ik ben nu 11 weken en heel misselijk en moe. Elke dag overgeven. Deze week was ik een weekje thuis. Ik kon gwn niet meer. Mn man heeft vorige week verschot in zijn rug gekregen, waardoor de zorg voor ons 1ste kleintje helemaal op mij valt. Het aankleden en naar school brengen, is nu heel uitputtend. Daarna is het slapen en liggen in de zetel. Mn huisarts wil navalit niet voorschrijven (“misselijk en moe hoort erbij”). Dus ja, ik ben hier aan t spartelen. Dat het me zo moeizaam gaat, maakt me soms heel verdrietig. Ik ben ‘blij’ dat ik jouw verhaal lees. Ik had het gevoel dat ik de enige was. Dus dankje om te delen. Bij mn 1ste zwangerschap was de misselijkheid bij week 14 weg, dus hopelijk na een paar weekjes, beterschap 🤞

één jaar geleden

Reactie op BabyVDM

Hier ook weken afgezien van dagelijks misselijkheid en wekelijks meerdere k ...
Oh wat leuk om te horen dat het nu beter gaat. Bij de 1 lees je na 11 weken beter de andere na 12 of 13 maar elke week die erbij komt duurt zo lang maar heel fijn om te horen dat jij erdoor bent! Terug leven woehoewwww :)

één jaar geleden

Reactie op celine80

Ik heb zelf veel last van misselijkheid en kreeg van de gyn medicatie voorg ...
Ik heb gehoord sprite zal dat eens proberen :)