15 Reacties

8 maanden geleden

Hoi Jessica, ik begrijp je bezorgdheid. Ik ben 2x ingeleid geweest, 1x met epidurale en 1x zonder. Wat mij hielp was voldoende blijven bewegen, verschillende houdingen zoeken zodat de zwaartekracht jou kan helpen in het proces. Hoe langer het proces duurt, hoe meer dat je denkt dat je het niet aankan, maar mij hielp het om zelf actief het proces van de geboorte in te gaan en dan lukte het wel zonder pijnbestrijding. Heel veel moed gewenst, en dat je je kindje veilig in je armen mag krijgen.

8 maanden geleden

Ik heb eens een podcast gehoord van Yasmine van Looy (melk en koffie) op spotify, ze heeft 1x een bevalling gehad met inleiding en zonder epidurale, het was echt mooi hoe ze het bracht en hoe krachtig ze zich voelde door dit te doen en alles zo puur mee te maken, die podcast heeft me echt geraakt en goeie moed gegeven https://open.spotify.com/episode/5K7NzpjetmZd3iuCGqAkvn?si=s5jlWJs3RL-sjOI0IvqOjQ

8 maanden geleden

Reactie op Yolane

Hoi Jessica, ik begrijp je bezorgdheid. Ik ben 2x ingeleid geweest, 1x met ...
Bedankt voor de reactie en goede moed nabij probeer positief te blijven denken dat ik het het wel ga kunnen maar ergens een stemmetje die zegt mss toch niet

8 maanden geleden

Waarom zou je dan een inleiding doen? Je hebt nog tot 42 weken om je baby perfect uit te dragen.

8 maanden geleden

Reactie op Shahines

Waarom zou je dan een inleiding doen? Je hebt nog tot 42 weken om je baby p ...
Volgens de gynaecoloog is nu het risico groter dat de baby ontlasting laat in het vruchtwater en hij zegt dat er dan meer kans is op complicatie voor de baby. Ikzelf ben er allesinds alles aan het doen om het nog natuurlijk op te starten zoals veel wandelen ontspannende douche massage van voeten en tepels. Seks. Tot nu toe nog niks wat helpt

8 maanden geleden

Reactie op jessicagatay

Volgens de gynaecoloog is nu het risico groter dat de baby ontlasting laat ...
Alles in mij roept op dit moment met ongenoegen naar jouw gynaecoloog. Iets benoemen dat er niet is om dan uiteindelijk een beslissing te maken uit angst. Het lijkt me allemaal heel hard in het voordeel van de hulpverlener en niet in het voordeel van jouw of jouw kindje. Ik ga zelf naar bolle buiken en heb daar aan vrouwen die bevallen zijn met een inleiding gevraagd wat hun ervaring is. Ook aan mijn eigen moeder heb ik het gevraagd. Meer dan 5 vrouwen lieten me weten, waaronder mijn moeder, dat het kindje het gewoonweg nog niet zag zitten om te komen waardoor de inleiding heel pijnlijk was en de bevalling enkele dagen duurde en er in veel gevallen een epidurale nodig was. Als er geen medische indicatie is en jij en je kindje zich goed voelen dan zou ik echt wel opteren voor een tweede mening bij een andere gynaecoloog of gewoon in de raad van andere vrouwen vertrouwen. Ik heb een "model zwangerschap" gehad en mijn zoon ligt al even zoals het hoort. Toch besloot mijn gynaecoloog vorige week net hetzelfde tegen mij te vertellen. Met de angstzaaierij dat het schoudertje vast kan komen te zitten. Ze stelde voor om tussen de 38 en 40 weken een inleiding te doen. Omdat onze zoon op de groeicurve op 95% stond in week 38. Ik ben nu 39 weken zwanger en heb me heel goed geïnformeerd bij vrouwen die op een natuurlijke wijze bevallen zijn van een kindje die zwaarder was dan 4000 gram. Uiteindelijk heb ik er weer alle vertrouwen in dat ook mijn zoon en ik op een natuurlijke wijze kunnen samenwerken om hem op een zo organisch mogelijke manier op de wereld te laten komen. Ik hoop gewoon dat je de beste beslissing neemt voor jullie je geen traumatische geboorte hoort te beleven door de keuzes van anderen.

8 maanden geleden

Reactie op Shahines

Alles in mij roept op dit moment met ongenoegen naar jouw gynaecoloog. Iets ...
Super bedankt voor je uitleg en informatie. Zelf heb ik het gevoel dat een inleiding op dit moment echt niet nodig is. Ik voel me prima en mijn kleintje beweegt echte dag nog steeds heel erg veel en er is niks wat nu anders is dan vorige weken en maanden. Ben serieus aan het overwegen om de inleiding af te bellen maar om dan nu nog een andere gynaecoloog te moeten zoeken zo op het laatste nippertje is ook weer iets. Ik ga er allesinds nog eens een nachtje goed over nadenken want ik lees meer horror verhalen dan andere over een inleiding.

8 maanden geleden

Reactie op Shahines

Waarom zou je dan een inleiding doen? Je hebt nog tot 42 weken om je baby p ...
Dacht ik ook maar de gynaecoloog denkt daar blijkbaar totaal anders over

8 maanden geleden

Hier ook een dilemma sinds gisteren ivm inleiding. ‘s Morgens was er op de monitor te zien dat zijn hartje af en toe een dipje maakte, waarvan ze niet weten waarom dit gebeurt. Er werd meteen gesproken van inleiding, maar kreeg de optie om ‘s avonds nog eens aan de monitor te gaan (alles was daar wel al in gereedheid gebracht om mij te doen blijven). De monitor van gisterenavond was helemaal in orde alsook de echo. Toch kwam de gynaecoloog vertellen dat ondanks alles nu in orde is, ze zou opteren voor inleiding. We werden dan weer voor de keuze gesteld om daar te blijven en vannacht te starten of zo meteen weer aan de monitor te gaan. Ik vind het allemaal heel dubbel. Want ook hier voelen zowel ik als de baby ons nog prima in orde, maar ik blijf het gevoel hebben dat inleiding ‘opgedrongen’ wordt. En ook hier zijn we alle mogelijke dingen aan’t proberen om weeën op te wekken. Helaas, voorlopig zonder resultaat. Veel moed! 🍀

8 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Hier ook een dilemma sinds gisteren ivm inleiding. ‘s Morgens was er op de ...
Ja en moest het dan nog voordelen hebben voor de baby ok het overwegen waard maar op dit moment zie ik weinig voordelen eerlijk gezegd in mijn situatie maar ook in die van jou. Veel sterkte ook voor u wat jullie ook beslissen

8 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Hier ook een dilemma sinds gisteren ivm inleiding. ‘s Morgens was er op de ...
Klinkt heel overweldigend om mee te moeten malen. Ik ben blij dat alles in orde is met jou en de baby. Laat je iets weten als het gebeurd is? Succes met de bevalling als die er komt, hopelijk op natuurlijke wijze. Sterkte en volg je buikgevoel. 🌻

8 maanden geleden

Reactie op Shahines

Klinkt heel overweldigend om mee te moeten malen. Ik ben blij dat alles in ...
Ik laat zeker weten wat er beslist wordt en of het nog op natuurlijke wijze start. Ik heb elk uur wel wat harde buiken of weeen geen idee wat het exact is een 6 tal per uur al sinds zaterdag maar zet niet door dus nog even afwachten.

8 maanden geleden

Reactie op Shahines

Klinkt heel overweldigend om mee te moeten malen. Ik ben blij dat alles in ...
Ondertussen terug van het ziekenhuis, na een positieve monitor. Had onderweg naar het ziekenhuis nog even met mijn vroedvrouw gebeld voor advies en zij gaf aan dat als ze de keuze geven, het niet dringend is en dat ik dan mijn buikgevoel moet volgen. Vandaag had ik andere vroedvrouwen en werd er gebeld met mijn eigen gynaecoloog (gisteren was het een assistent) en het was ineens een heel ander verhaal. Wij zijn super blij dat we gisterenavond naar ons gevoel hebben geluisterd en naar huis zijn vertrokken. Anders was ik nu ingeleid en aan het bevallen, terwijl ons kleintje nog goed zit. Ik wil hem én mijn lichaam de kans geven het zelf te doen wanneer hij er klaar voor is. 🍀

8 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Ondertussen terug van het ziekenhuis, na een positieve monitor. Had onderwe ...
Super ☺️

8 maanden geleden

Mijn water is spontaan gebroken en de weeen komen om de 15 min momenteel dus bijna tijd om naar het ziekenhuis te gaan. Het is dus spontaan en niet met inleiding