11 Reacties

8 maanden geleden

Ik word maandagavond ook ingeleid, wegens hoge bloeddruk wel.. Eerste kindje, had gehoopt op een spontane bevalling maar helaas! Maar het is inderdaad wel spannend...! Ik krijg wel heel erg de indruk (na al veel ervaringen gelezen te hebben) dat het voor iedereen totaal anders is. Sommige hebben er weinig last van en gaat het heel vlot. En anderen hebben dan weer horrorverhalen 🫠 Ik ga proberen zo kalm en vredig mogelijk daar binnen te gaan, open-minded en het op me af laten komen 🙏 Hoe rustiger je bent, en hoe minder gespannen hoe beter het gaat verlopen ;-) dus dans, zing en ontspan je nog lekker dit weekend 😉 & Veel succes maandag! 🤗

8 maanden geleden

Reactie op DandelionSell

Ik word maandagavond ook ingeleid, wegens hoge bloeddruk wel.. Eerste kindj ...
Welja de eiwitten komen ook door een hoge bloeddruk :) ja ik hoor ook veel dubbele verhalen . Ben nogal een stress kip daarmee . Jij ook succes !

8 maanden geleden

Hey Axana, hoeveel wordt de baby geschat? Hier maandag controle (37w) en vrees dat het woord inleiding ook zal vallen om zelfde redenen. Baby was bij 34 weken geschat op 3 kg (p90) en had toen ook oplopende bloeddruk maar verder stabiel. Eerste zoontje wel prematuur met spoedkeizersnede 27 weken na ernstige zwangerschapsvergiftiging. Vorige keer sprak gynaeco wel kort even over hoe het inleiden ev zou verlopen moest het nodig zijn, dat het ook zeker mogelijk is na eerdere keizersnede en eclampsie en ze stelde me wel gerust dat er laagdrempelig overgegaan wordt op keizersnede gezien voorgeschiedenis want mij ergens wel gerust stelde. Veel succes alvast!!!

8 maanden geleden

Reactie op Cmdgroot

Hey Axana, hoeveel wordt de baby geschat? Hier maandag controle (37w) en vr ...
Ik ben nu bijna 39 weken en baby word al 4,5 kg geschat . Van keizersnede werd nie echt gesproken bij mij . Mij eerste was ook aan de grote kant dus ze zegt dat normaal geen probleem zou mogen zijn :) maar die eiwitten en bloeddruk baren mij wel wat zorgen . Jij ook succes :)

8 maanden geleden

Hey! Mijn eerste werd ingeleid wegens te hogen bloeddruk op 38+5. Ik heb de inleiding als heel aangenaam ervaren enkel ( mijn ervaring dus) komen de weeen niet opbouwend… ik ben van 0 naar 100% weeen gegaan in korte tijd. Dit kan natuurlijk bij iedereen anders zijn… mijn bevalling is toen uitgedraaid op spoedkeizersnede na 24u arbeid. Nu terug een hoge bloeddruk maar onder controle met medicatie, waardoor 2 de dochtertje toch de kans krijgt om zich spontaan aan te bieden :-). Ik zou zeggen vooral niet te veel stressen en go with te flow! Komt helemaal goed! Veel succes!

8 maanden geleden

Reactie op tifkeuhx

Hey! Mijn eerste werd ingeleid wegens te hogen bloeddruk op 38+5. Ik heb ...
Hey , was dit met een ballontje of met tabletjes dat ze opsteken ?

8 maanden geleden

Reactie op axana

Hey , was dit met een ballontje of met tabletjes dat ze opsteken ?
Ik had een ballonetje want ik moest opletten als ik naar toilet ging bij het reinigen dat het er niet uitkwam.

8 maanden geleden

Reactie op tifkeuhx

Ik had een ballonetje want ik moest opletten als ik naar toilet ging bij he ...
Ah oké , ze zouden beginnen met tabletjes opsteken bij mij dus zal zien wat dit geeft 🥴

8 maanden geleden

Het is uiteindelijk geen inleiding geworden dames , de kwam spontaan piepen de avond voordien 😌

8 maanden geleden

Reactie op axana

Het is uiteindelijk geen inleiding geworden dames , de kwam spontaan piepen ...
Hier exact hetzelfde 🥰 Geniet ervan!

8 maanden geleden

Ik ben maandagavond binnen gegaan voor een inleiding op 39+4. Ze zijn gestart met vaginaal tabletje op te steken om dd 4uur. Dit deed weinig tot 6u s’morgends. Toen begonnen de weeën plots erg heftig eb kwamen snel achter elkaar. Had op dat moment nog maar 4cm opening dus heb epuderale gevraagd. Vanaf dan is alles erg vlot gegaan. Mijn water is spontaan gebroken en heb snel meer opening gekregen. Uiteindelijk om 13u50 bevallen dit is redelijk snel voor eeb eerste kindje.