6 Reacties
5 maanden geleden
Zou hij geen last hebben van reflux? Als hij plat ligt krijgt hij pijn door de zure melk in zijn slokdarm.
Ik zou naar de kinderarts gaan. Misschien krijg je medicatie en daarmee je vrolijke baby terug.
Ik herken je verhaal van bij mijn eerste kindje. Ik heb nog steeds spijt dat ik zolang gewacht heb met naar de dokter te gaan. Ik had toen zoiets van "wat moet ik zeggen? Ze weent vaak? Iedere baby weent vaak en is liefste gepakt". Ik kreeg ook al commentaar van anderen dat ik ze teveel verwende door altijd te pakken.
Uiteindelijk toch naar kinderarts geweest, omeprazole voorgeschreven gekregen en 2 dagen later had ik een vrolijke baby. Het was trouwens verborgen reflux. Melk weergeven deed ze nooit (eigenlijk wel, maar ze slikte dat braaf weer in)
Intussen was ze wel gewoon van veel gepakt te zijn en foute slaapassociaties, maar het verbeterde wel heeeeel opmerkelijk.
Bij mijn zoontje nu stond ik deze keer heel rap bij de kinderarts bij de eerste symptomen 😋
5 maanden geleden
Ik zou in tussentijd ook best een draagdoek of draagzak aanschaffen waarin je hem kan wegsteken.
Op zich is het echt geen ramp om je kindje veel vast te pakken als die daar nood aan heeft. Zo geef je hem een veilige basis mee om op latere leeftijd beter alleen te slapen.
Maar ik zou het advies van hierboven zeker ter harte nemen en naar de kinderarts gaan met je verhaal.
Als je hem in tussentijd in de draagzak kan houden, kan hij ook zijn dutjes doen doordat hij rechtop slaapt. En zo kan jij nog af en toe eens eventjes rechtstaan of andere dingen doen als je dat wilt.
Succes!