30 Reacties

5 maanden geleden

Bij een borstontsteking zit het bij mij ook altijd portie, en komt er bijna niets meer uit. Goed verzorgen is de boodschap, en zeker geen einde van je avontuur! Wat bij mij werkt zijn homeopathische korrels, warmte en masseren voor kolven/voeden, en dan ijs erna. Voel je ook echt zo harde schijven zitten? Die zou je echt wat moeten proberen los masseren.

5 maanden geleden

Reactie op Yolane

Bij een borstontsteking zit het bij mij ook altijd portie, en komt er bijna ...
Portie = pottoe

5 maanden geleden

Reactie op Yolane

Bij een borstontsteking zit het bij mij ook altijd portie, en komt er bijna ...
Ik voel onderaan en aan de buitenkant van de borst heel veel harde plekken. De ene website zegt zoveel mogelijk aanleggen, de andere laten rusten. De ene zegt koud, de andere warm houden. Probeer al een halfuur mijn vroedvrouw te bereiken, maar krijg enkel voicemail. Bied ik best deze borst vannacht aan wanneer hij honger heeft of laat ik ze met rust?

5 maanden geleden

In de douche (warm dus) uit masseren hebben ze mij aangeraden en dan wel aan laten drinken en brufen nemen. Na een paar dagen was ik er wel vanaf.

5 maanden geleden

Reactie op Jac90

In de douche (warm dus) uit masseren hebben ze mij aangeraden en dan wel aa ...
En is dat niet nefast voor de melkproductie? Heb een helse schrik dat het afgelopen is.

5 maanden geleden

Reactie op saarcrs

En is dat niet nefast voor de melkproductie? Heb een helse schrik dat het a ...
Momenteel (een maandje later) geef ik nog steeds borstvoeding dus ik denk het niet.

5 maanden geleden

Bij mij was het ook zo op gegeven moment kwam er uit beide ook maar 10ml zelf minder dus ben ik overgeschakeld naar poeder

5 maanden geleden

Mijn vroedvrouw raadde me toen aan, om een pamper te nemen, en die te “vullen” met een mengsel van warm water en gember. En als een compres rond de borst te leggen. Gember zou enorm ontstekingsremmend werken. Dus gember raspen in heet water even laten trekken en als de temperatuur doenbaar is, in de pamper wat doen, en dit erop leggen en even laten liggen. Na 2 dagen was ik ervan af.

5 maanden geleden

Reactie op Jansm1994

Mijn vroedvrouw raadde me toen aan, om een pamper te nemen, en die te “vull ...
En goed masseren tijdens het drinken! Heel belangrijk dat het los gemasseerd wordt

5 maanden geleden

Reactie op Jansm1994

En goed masseren tijdens het drinken! Heel belangrijk dat het los gemasseer ...
Ja, die gember moest ik ook doen als ik na 2dagen geen verbetering zag maar het is dus zeker ook goed !

5 maanden geleden

Ibuprofen nemen en masseren en warm houden. Heb je koorts ook? Als dat na 24u niet weg is, zal de huisarts je medicatie (antibiotica) voorschrijven. Maar warmte, masseren, Ibuprofen en zeker je kindje laten drinken ervan. Komt goed! Wel belangrijk om aan je vroedvrouw te melden en mee op te volgen voor evt antibiotica. Succes! Niet teveel stressen ook 😉

5 maanden geleden

Reactie op Deborah85

Ibuprofen nemen en masseren en warm houden. Heb je koorts ook? Als dat na ...
Nee, voorlopig geen koorts. Gisterenavond 37,2 dus niets om ongerust over te zijn, vermoed ik. Heb mijn vroedvrouw gisteren nog kunnen bereiken. Inderdaad ibuprofen nemen, masseren, maar zij adviseert dan weer om koude op te leggen. Blijkbaar is het advies daarover nog niet lang geleden veranderd waardoor iedereen iets anders zegt..

5 maanden geleden

Waarom koelen ipv verwarmen? Door de ontsteking ontstaat er zwelling waardoor de melkkanaaltjes dichtgedrukt worden. Koude helpt om de zwelling te verminderen 😉

5 maanden geleden

Waarom niet hardhandig masseren? Je zou het borstweefsel kunnen beschadigen en/of de ontsteking laten verspreiden. Zachtjes masseren tijdens het drinken of kolven mag wel.

5 maanden geleden

Ondertussen wel al een beetje beter, maar wanneer mijn zoontje van die borst drinkt, zou ik kunnen wenen van de pijn. Dus heb toch maar een afspraak bij de dokter gemaakt. 😞

5 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Ondertussen wel al een beetje beter, maar wanneer mijn zoontje van die bors ...
Hopelijk snel beter…

5 maanden geleden

Bij mij hielp goed masseren onder de warme douche en dan baby aanleggen

5 maanden geleden

Een week later.. alles leek weer wat beter. Sinds gisteren een beetje pijn in de borst, niet zo erg als vorige week. Maar deze nacht 39 graden koorts gekregen. Dokter wou geen antibioticakuur starten omdat m’n borst er normaal uitzag (niet rood). Kan het nog steeds van de borst zijn of is het gewoon iets anders dat ik heb opgelopen.. Beetje jammer dat het nu weer in ‘t weekend voorvalt..

5 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Voelt je borst weer harder? En doet het heel veel pijn als ze erop zuigen? Want dan zou ik denken dat het toch van die borst kan komen hoor. Ik zou sowieso morgenvroeg ( binnen een paar uurtjes dus) een telefonisch consult doen met de huisarts van wacht om te kijken wat je mag innemen.

5 maanden geleden

Reactie op Jac90

Voelt je borst weer harder? En doet het heel veel pijn als ze erop zuigen? ...
Hij is nu aan ‘t drinken (geleden van gisteren 21u) dus ze staat wat hard van de melk. Het aanhappen is oké! De pijn is ook meer een ‘spierpijn’ precies in de borst, niet met die harde schijven zoals vorige week.