37 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Ik heb een dagje weeën gehad een week geleden (vandaar gelukkig die 3 cm ws ...
Veeeeel moed en succes! Je gaat bijna je kindje ontmoeten 😍 Ik wens je een vlotte en aangename bevalling!
8 maanden geleden
Ik ben 5 dagen geleden bevallen zonder epidurale en is goed gelukt. Moet wel zeggen het is best pittig maar je lichaam kan het zeker aan hoor. Focussen op de baby die elke wee dichterbij komt helpt enorm en goed ademen. Bij mij is het best snel gegaan water gebroken smorgens 8.15 u dan zo lang mogelijk thuis gebleven in eigen omgeving das kalmerenden voor mij dan toch. Om 12 u waren we in het ziekenhuis en om 13.25 u had ik onze zoon in mijn armen
7 maanden geleden
Reactie op jessicagatay
Ik ben 5 dagen geleden bevallen zonder epidurale en is goed gelukt. Moet we ...
Top dat het zo’n fijne ervaring was voor jou! Bij mij is het (helaas) niet gelukt. Ze hebben mij ingeleid en ben van 0 naar 100 gegaan in enkele minuten tijd waardoor ik na een uur op 9 cm ontsluiting zat. Misschien is mijn pijngrens lager dan ik dacht, maar het was niet uit te houden. 😬
7 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Top dat het zo’n fijne ervaring was voor jou! Bij mij is het (helaas) niet ...
Dit ligt helemaal niet aan jou pijngrens met een inleiding is het bijna altijd noodzakelijk met een epidurale te bevallen omdat de weeen veel veel heftiger en sneller achtereen komen en door de medicatie maken uw hersenen geen eigen pijnstillend hormoon vrij. Proficiat met de geboorte van jullie kindje en je hebt dat super gedaan 👏
7 maanden geleden
Gisterenmorgen bevallen van een flinke dochter zonder epidurale. Binnengekomen om 00u30 met 6cm opening. Rond 2u in bad gegaan. Heeft geholpen om de weeën die steeds sterker werden op te vangen. Eruit gehaald tegen 4u30. Toen 8cm opening en hebben ze mijn vliezen gebroken. Vanaf dan werd het wel heftiger de pijn.. het ergste vond ik de persfase. Lichaam werd heeeeel moe maar het is vooral uit je hoofd dat je moet doorzetten. Het is echt een knop omdraaien op dat moment en je oerkracht vinden om door te zetten. Uiteindelijk om 6u55 bevallen en opeens energie voor 100 door de adrenaline. Het was een pittige maar mooie ervaring. Blij dat het gelukt is maar voor mij persoonlijk was het goed voor 1 keer 🙊 maar aan al degene die het willen proberen, gewoon doen. Je kan meer aan dan je zelf denkt en op het moment dat je denkt: ik kan niet meer.. Herinner jezelf er dan aan dat er nog zoveel extra % doorzetting in je zit, ookal voelt het zo niet aan. 💕🫶🏼🤍
7 maanden geleden
Bij mij was het een heel snelle bevalling, 1u30 vliezen gebroken en we zijn tegen 3u40 naar het ziekenhuis gegaan want ik had echt gewoon al persweeën thuis. Ik denk dat ik de 'gewone weeën ' heb overgeslagen. Aangekomen in het ziekenhuis en had volledige ontsluiting en heb 3x geperst en hij was daar. Alles natuurlijk zonder verdoving maar ik had geen keus ik moest het zo doen alles ging zo snel. De pijn was echt onbeschrijfelijk maar je lijf wéét wat het moet doen, je gaat gewoon mee met de flow van je lichaam. En het is waar wat ze zeggen, als je kindje is geboren is de pijn meteen minder. Ik heb natuurlijk geluk gehad dat ik ook niet lang heb moeten persen, als ik sommige hoor van meer dan een uur.. dat lijkt me heel heftig. Maar alsnog, wij zijn hier voor gemaakt. Heel veel succes ✨️🌻 you can do it mama
7 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Dat is een mooie instelling! ☺️ Volgens mijn vroedvrouw kan je op elk momen ...
Volgens mij krijg je geen epidurale meet na 7 of 8 cm ontsluiting, correct me if Im wrong
Soms kans het snel gaan dus als je meer op t einde zit en je wenst nog epidurale is het wel handig om tijdig te laten checken op hoeveel cm je zit.
7 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Ik heb uiteindelijk epidurale gekregen en had 9cm op dat moment (wist het w ...
Oh echt? Dat wist ik niet dat ze dat deden 🙈
7 maanden geleden
Reactie op LiesbethV90
Oh echt? Dat wist ik niet dat ze dat deden 🙈
Gho ja, of ze moesten gelogen hebben tegen mij over het aantal centimeters.. 🙈 Ze hebben zelfs eerst de epidurale gegeven en nadien pas gaan kijken hoeveel opening ik had, dus dat maakte precies niet zoveel uit..
7 maanden geleden
Reactie op saarcrs
Top dat het zo’n fijne ervaring was voor jou! Bij mij is het (helaas) niet ...
Oooh mij is het ook niet gelukt. Ook weeën ingeleid 26 mei om 20u, tegen 3u zat ik op 9 cm met een sterrenkijker. Vroedvrouw was ervan overtuigd dat ze er bijna was. Om 6u30 heb ik een epidurale gevraagd (gesmeekt). Dan hebben ze ons 2 u mentale rust gegeven. Dan is ze uiteindelijk om 11u52 geboren 😅🙌
Was het tussen 3u en 6u30 vooruit gegaan was het me gelukt... Helaas... Maar ik ben toch blij dat ze er nu is ❤
Ik moet me er nog wat over zetten dat het niet zonder epidurale gelukt is.
Maar het maakt eigenlijk ook niet zo heel veel uit hé.
Proficiat met je kleintje ❤