37 Reacties

8 maanden geleden

Ik had die wens ook maar heb in overleg met mijn gynecoloog na 14 uur en nog maar 3 cm besloten om toch een te nemen en na 1 uur had ik 10 cm 🙊. Ik ben heel blij hiermee. Ik zou zoveel mogelijk naar je lichaam luisteren en in overleg blijven met de mensen rond je. Soms kan de ontspanning zorgen voor een snellere ontsluiting zoals bij mij. ( Ook niet uitgescheurd of geknipt)

8 maanden geleden

Ik ga ook met de intentie om er geen te nemen en in bad te bevallen. Maar ga me er ook niet aan vastklampen. Is epidurale uiteindelijk toch nodig door omstandigheden (pijn onderschat, vermoeid, …), dan is het maar zo. Veel succes in ieder geval 🥰

8 maanden geleden

Reactie op Eline Bracke

Ik had die wens ook maar heb in overleg met mijn gynecoloog na 14 uur en n ...
Dat begrijp ik! Niet scheuren of knippen klinkt ook al heel aanlokkelijk! 🙈 Mijn angst komt voornamelijk omdat ik enkele jaren geleden een hernia had waardoor mijn benen gevoelloos werden. Een epidurale zou dit ook kunnen uitlokken (lees ik?) en dat is iets wat ik nooit meer wil meemaken.

8 maanden geleden

Reactie op Manon8300

Ik ga ook met de intentie om er geen te nemen en in bad te bevallen. Maar g ...
Yes! Bad/douche staan ook op mijn verlanglijstje! 🙈 Dit zou enorm kunnen helpen volgens mijn vroedvrouw, maar je kan het niet inschatten natuurlijk. Jij ook veel succes! 🍀

8 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Dat begrijp ik! Niet scheuren of knippen klinkt ook al heel aanlokkelijk! � ...
Ja idd tijdens de bevalling zijn die een beetje gevoelloos maar ze stoppen de medicatie al tijdens het persen en tegen dat mijn kindje op mijn buik lag was dat al voor een groot deel over. Iedere bevalling is anders dus ik zou zoveel mogelijk kijken op dat moment wat het beste past bij de situatie en hoe jij je voelt.

8 maanden geleden

Ik ga zonder verwachtingen naar de bevalling en kijk hoe het vlot. Moest het lukken zonder, fijn, moest het te overweldigend zijn, ook goed, hook me up. Het enige wat ik heb gevraagd is om me op tijd te laten weten wanneer het venster voor epidurale sluit.

8 maanden geleden

Reactie op Utera

Ik ga zonder verwachtingen naar de bevalling en kijk hoe het vlot. Moest he ...
Dat is een mooie instelling! ☺️ Volgens mijn vroedvrouw kan je op elk moment een epidurale vragen, ze zouden niet mogen zeggen dat het ‘niet meer kan’, ongeacht hoever je in de bevalling zit…

8 maanden geleden

Ik ben 1 keer met en 2 keer zonder epidurale bevallen. De eerste keer had ik een inleiding en kon ik op een bepaald moment niet meer voldoende ontspannen omdat de weeën te snel op elkaar volgde en ik was heel moe (nacht bevaling). De 2de keer ben ik in bad gegaan eens dat ze mijn vliezen hebben gebroken. Wat een groot verschil in pijn was dat. En de 3de keer vorige week ben ik thuis bevallen onder water. Dan ben ik ook meteen na het breken van mijn vliezen in het zwembadje gegaan. Ik krijg wel altijd een weeën storm als mijn vliezen gebroken zijn.

8 maanden geleden

Ik ben ook uitgerekend 20 mei! 😅🙌 Ook mijn bedoeling om zonder epidurale in bad te bevallen 😅 Hoe vaker ik er bij stilsta, hoe meer schrik ik krijg... Maar ik wil het héél graag zo natuurlijk mogelijk proberen. Speelt ook mee dat dit kleintje er komt door onze allerlaatste ICSI-poging met terugbetaling. Zo heb ik ietwat het gevoel dat ik iets natuurlijk kan doen voor de bevalling 😚 Toi toi toi! 🍀 Succes 💪

8 maanden geleden

Reactie op Deborah85

Ik ben ook uitgerekend 20 mei! 😅🙌 Ook mijn bedoeling om zonder epidurale ...
Oh, toevallig! 🥰 Ben benieuwd wanneer hij beslist om op de wereld te komen, het ‘niet weten’ is spannend. Dat is ook mijn gedacht.. om de weeën zo goed mogelijk te proberen opvangen in bad. Wat fijn dat het jullie gelukt is! Wanneer dat bolleke in de armen ligt, zal de pijn snel vergeten zijn. Veel succes! 🍀🍀🍀

8 maanden geleden

Ik ben uitgerekend op 24/5 en wil ook graag zonder epidurale bevallen. Ik laat het over me gaan en beslis op het moment zelf.

8 maanden geleden

Ik ben bevallen zonder epidurale. Ik heb hypnobirthing gevolgd op voorhand. Mijn vriend heeft mij heel veel gemasseerd, dat heeft echt geholpen! Ik ben op een uur van 5 naar 10 cm gegaan, dus was extreem pittig. Zodra de persweeën begonnen was bij mij de grootste pijn wel weg!

8 maanden geleden

Reactie op JustineDV1995

Ik ben bevallen zonder epidurale. Ik heb hypnobirthing gevolgd op voorhand. ...
Heb al wel gehoord van ‘hypnobirthing’ en mijn vroedvrouw biedt die cursus ook aan in de praktijk. Ik vrees wel dat het nu wat laat is om daar nog mee te starten. 🙈 Maar ik kan het wel eens opzoeken!

8 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Heb al wel gehoord van ‘hypnobirthing’ en mijn vroedvrouw biedt die cursus ...
Het komt er vooral op neer om in je bubbel te gaan en je leert ademhalingstechnieken en posities en copingstrategieen om met de weeën om te gaan. Ik vond het ook heel waardevol voor mijn partner, zodat hij mij goed kon ondersteunen. Blijven ademen is het belangrijkste!!!

8 maanden geleden

Reactie op JustineDV1995

Het komt er vooral op neer om in je bubbel te gaan en je leert ademhalingst ...
Wij hebben wel een algemene cursus gevolgd waarin het twee lessen ging over de bevalling. Dus we hebben ook een blad met posities gekregen om uit te testen en mijn partner was er ook bij. Ik hoop dat de tips en tricks voldoende gaan zijn! 🍀

8 maanden geleden

Ik heb op voorhand hier geen echte duidelijke wens over uitgesproken gehad, omdat het mijn eerste kindje was sowieso en ik zoiets had van ik kan dat wel zeggen maar ik ga ook niet nodeloos afzien als ik echt niet meer kan. Uiteindelijk hebben mijn weeën 2 dagen geduurd vermits ik gestript was kwam er geen duidelijke regelmaat, ik was op een gegeven moment dus ook stik kapot op 6 cm. Ik ben er van overtuigd dat als ik geen 2 dagen weeën had ik dit waarschijnlijk wel gekund had, nu al die uren ben ik eigenlijk op een heel simpele manier erdoor gekomen. Ik sloot volledig in mezelf, ik voelde de wee aankomen keek dan op de monitor naar de intensiteit en er hing een klok voor mijn neus waarop de seconden telde tot de volgende minuut. Ik wist dat mijn wee ongeveer 60 sec duurde dus ik telde eigenlijk mee met de klok zodra die sec voorbij waren keek ik op de monitor en zag de lijn dan ook dalend gaan weer wat mij zelfvertrouwen gaf om de volgende weer aan te kunnen. Ik ben totaal niet teleurgesteld dat ik toch epidurale heb moeten vragen omdat ik voor mezelf ergens toch bewezen had van je kan dit effectief, maar heb naar m’n lichaam geluisterd. Persen was niet moeilijker met epidurale want op 10 minuten was mijn zoontje er :)

8 maanden geleden

Ik wou graag zonder en heb het ook gedaan zonder. Twee scheuren die gehecht moesten worden. Ik durf het niet te luid zeggen maar ik vond het eigenlijk niet zo erg. Ging wel rap, 22u30 eerste wee en 3u50 geboren. Ik kwam aan in het UZ met 8,5cm ontsluiting. Ik concentreerde me enorm op de pijn en mijn ademhaling. Goed rusten tussen de weeen door. Het ergste vond ik in de auto omdat ik niet vrij kon bewegen. Persen was niet zo erg naar mijn ervaring. Succes 🍀

8 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Ik wou graag zonder en heb het ook gedaan zonder. Twee scheuren die gehecht ...
Oh wauw, dat is fijn om te lezen! Ik kan me wel inbeelden dat 8,5 cm ontsluiting hebben vooraleer je binnen gaat al wel ‘handig’ is? 🙈 Ik word vannacht ingeleid omdat ik dan 41 weken ben. Tot nu toe maar een 3 cm ontsluiting dus ik hoop écht dat het gaat meevallen. Maar mijn hoop is een beetje gezakt. Mijn ‘droomscenario’ was om zo lang mogelijk thuis te blijven, maar helaas.

8 maanden geleden

Reactie op saarcrs

Oh wauw, dat is fijn om te lezen! Ik kan me wel inbeelden dat 8,5 cm ontslu ...
Ja dat is helemaal anders natuurlijk! Ik had eerste wee om 22u30 en ben in UZ toegekomen om 2u, tegen dat ik om de kamer geïnstalleerd was had ik al 10 cm. 😅 Ik besef dat dit uitzonderlijk is, maar de weeen waren nog steeds heel heftig. Vooral rustig en geconcentreerd blijven zou ik aanraden!

8 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Ja dat is helemaal anders natuurlijk! Ik had eerste wee om 22u30 en ben in ...
Ik heb een dagje weeën gehad een week geleden (vandaar gelukkig die 3 cm wss) maar sindsdien volledig stilgevallen. Baby ligt ook nog niet optimaal dus ze denken dat het daardoor niet wil starten. 😞 Ik ga m’n best doen en hopelijk valt het allemaal een beetje mee. Alvast een dikke proficiat voor jullie gezinnetje!