12 Reacties
3 maanden geleden
Ik ga dit topic volgen. Mijn zoontje van bijna 6 maanden heeft ook koemelkallergie (prematuur geboren, dus gecorrigeerd wel 4 maanden). Ik let op mijn dieet en combineer moedermelk met Novalac Allernova AR. Hier ook nog steeds heel regelmatige opstoten die ik niet goed kan linken aan mijn dieet. Duurt bij ons ongeveer steeds een 4 à 5 dagen . Ik deel je gevoel, ben ook echt kapot... Ik duim dat het snel betert, maar als je net van borstvoeding naar kunstvoeding bent gegaan zal de overgang volgens mij iets langer duren. Toen wij de pap introduceerde duurde het toch echt wel 2 weken voor het wat stabieler werd.
3 maanden geleden
Zou ze nu ook niet nog krampen hebben omdat ze moet wennen aan de kunstvoeding? Dat is toch ook weer aanpassen voor die darmpjes he...
(Soms zou je toch gewild hebben dat je 12 maand zwanger was om dan een baby te krijgen met "afgewerkte" darmen en maagklepje...)
3 maanden geleden
Ja denk ook zeker de combinatie, maar ze kreeg wel al een tijdje die kunstvoeding gecombineerd met bv - ik zat in een heel traag afbouwproces - dus ik hoop dat ze daar al wel wat aan gewend is en de darmpjes vd koemelk ook snel herstellen... Maar de grote is vraag is dus, wanneer :)
3 maanden geleden
Ik lees jouw bericht en ik had dit woord voor woord exact hetzelfde kunnen typen. Ons zoontje is ondertussen 5 maand. Een zoektocht van 5 maand.. en ik ben nu ook aan het afbouwen met bv(vnl kolven). Een zoektoch van erg verknipte poeder tot nu neocate syneo en dat is onze redding. Ik versta 100% hoe moedeloos en kapot je bent. Wij hebben uren rondgelopen met een ontroostbare krijsende baby. Maar de kinderarts zei ons "best niet stressen zo zal de baby ook niet kalmeren"... ik wil maar zeggen. Je kan dit pas verstaan als je kindje zelf KMA heeft. Bij mij is ook de doorslag geweest nadat ik iets verkeerd gegeten had en hij extreem gereageerd had. Na 5 maand zo extreem dit dieet te volgen. Het is erg om tr zeggen maar soms werkte letterlijk niets bij ons voor uuuuuren. Wandelen, een badje, zingen, afleiden met speelgoed , wiegen, tv,... een kersepittenkussentje leek soms een heel klein beetje verlichting te geven. Ik zou zeggen heel veel moed!! En nog even doorbijten!!
3 maanden geleden
Reactie op Dgf
Doet toch deugd om te lezen dat je niet alleen bent! Dus welke melk gebruik ...
Deze hadden wij eerst. Ging goed bij 2/3 flesjes. Maar vanaf dat hij er meer kreeg ook reactie... dus wij hebben dan nutramigen geprobeerd zelfd probleem. Nu neocate syneo en is top! In combinatie nog met bv
3 maanden geleden
Reactie op Dgf
Oke merci! En hoe wist je dan dat het reactie op poeder was en niet op je b ...
Omdat we op die dag volledig flesjes hadden gegeven. Ik heb niet voldoende melkproductie waardoor ik wou afbouwen. Ik gaf 1 borstvoeding per dag de rest flesjes. Zo kon ik nog elke dag melk ik de vriezer steken om nog voor een tijdje 1 moedemelkvoeding per dag te kunnen geven. ( ik had het moeilijk met het opgeven van de borstvoeding en zo kon ik er vrede mee nemen zodat ik tot zijn 7bmaand nog 1 melkje per dag kon geven). Tot ik dan iets verkeerd gegeten had. Ik kon dan geen melk geven die dag. Dus volledig poedermelk. Zo was ik dus zeker
3 maanden geleden
Reactie op Alexke1992
Omdat we op die dag volledig flesjes hadden gegeven. Ik heb niet voldoende ...
Oh ja op die manier... En merkte je dan instant verschil met die neocate? Ze zit bij mij nu sinds zondag op volledig poedermelk, maar dus nog altijd last. Ik ga er van uit dat dat nog een reactie is op de koemelk die ze vrijdag binnen kreeg, maar het kan dan ook de pepti syneo zijn waar ze op reageert, denk je? Zou ik dan ook eens "straffere" melk proberen? Zo vervelend dat je zoveel moet testen en zoeken, slopend
3 maanden geleden
Reactie op Dgf
Oh ja op die manier... En merkte je dan instant verschil met die neocate? Z ...
Ik heb al heel veel verschillende dingen gelezen. Maar bij ons was het echt heel duidelijk. Wanneer wij de pap gegeven had begonnen de krampen een uur erna. Niet opbouwend maar echt kressen en o troostbaar. Soms 2/3 uur aan een stuk. Waardoor wij aan de kinderarts ook aangaven dat dit niet meer kon. We voelden ons zo machteloos en ons kindje had zoveel pijn. Bij het eerste flesje neocate syneo was er instant een gigantische verbetering. Nog een paar krampjes maar niet vergelijkbaar. Ik begrijp echtje frustratie!
3 maanden geleden
Reactie op Dgf
Oh ja op die manier... En merkte je dan instant verschil met die neocate? Z ...
Om op je vraag te antwoorden het lijkt mij zeker de moeite waard om dat te testen. Want als het dat is ga je onmiddellijk verschil zien
3 maanden geleden
Hier exact hetzelfde doorgemaakt. Wij zijn ook eerst naar de pepti gegaan maar onze dochter was hierdoor geconstipeerd en dus ook ernstige krampjes als ze stoelgang maakte. Overgestapt op novalac novarice en sinds dan geen constipatie of krampjes meer🙏🏻 . Ze moest wel heel erg wennen aan de smaak en geur, maar na eventjes vol te houden, was ze vertrokken. Ik hoop dat jullie dochtertje ook snel beterschap merkt 🍀