Hey,
Hebben jullie tips en/of info die jullie graag delen mbt:
1) Dagritme vs BV
2) BV vs. flesjes in de crèche.
1)
Ik geef momenteel nog exclusief BV op vraag aan ons zoontje (nu 14 weken oud) en probeer een soort van ritme te vinden in de dagindeling (voeden, wakkertijd, dutjes). De info die ik terugvind op het internet lopen niet zo in lijn met het geven van BV op vraag. Daarom vraag ik mij af hoe anderen BV mama's dit aanpakken?
Sinds begin vorige week doet ons zoontje weinig tot geen dutjes meer. 'S avonds en 's nachts komt hij om de 2u wakker, en valt hij soms moeilijk terug in slaap. Voorheen was hij net begonnen met 's avonds mooi 4 à 5u aan één stuk te slapen en kwam hij 's nachts slechts 2 à 3 x wakker. Zou dit al de slaapregressie van 4 maanden kunnen zijn?
2)
Deze week heeft hij zijn wenmomentjes in de crèche. Volgende week start hij voltijds in de opvang.Ik kreeg van mijn vroedvrouw mee dat ik moet rekenen op 120ml/kg/dag. Gedeeld door het aantal voedingen.
Gezien de BV op vraag (en de verslechterde slaap/voedingsritme van de laatste weken) blijf ik dit moeilijk vinden om te bepalen hoeveel flesjes ik hem overdag dien te geven.
Hoe bepalen jullie dit? En gaat de crèche mee in het geven van een flesje om de bv. 2u?
Alvast bedankt voor de steun en hulp! :)