12 Reacties

5 maanden geleden

Hey! Wij zitten in hetzelfde schuitje. Onze dochter is afgelopen nacht elke 2u komen drinken terwijl zij ervoor 4-5u aan een stuk sliep en dan nog eens 3u aan een stuk. 🥲 Ivm de hoeveelheden van flesjes. Ons kindje start volgende week 1dag/week en ik ga 4 flesjes van 90ml meegeven. Dat is ongeveer de berekening en ik houd rekening met eten om de 3u + een reserveflesje. Ik ben zelf bezig met 3 dagen per week te clusterkolven 's avonds om wel aan deze hoeveelheden te komen voor 1 dag en naargelang zij groeit ook meer te kunnen geven. Ik kom er anders helaas niet 😅

5 maanden geleden

Ik moet ook erbij vertellen dat wij denken dat ze afgelopen week in een sprong zat + slaapregressie. Ze sliep toen overdag heel kort, niet zonder ons & 's avonds was het van 20-22u altijd een gekrijs omdat zij zo moe was, maar niet wilde slapen...

5 maanden geleden

Ik volg even. Ons zoontje is ongeveer even oud en krijgt ook borstvoeding. Ons "ritme" is op dit moment 7 voedingen per dag. Maar hier staan nog geen vaste tijdstippen op. Thuis doet hij soms in de namiddag een grote dut van 2 uur, maar in de crèche heeft hij op de we dagen telkens maar een halfuurtje geslapen. Aangezien hij thuis meestal om de 3u borstvoeding vraagt, geef ik dat aantal flesjes ook mee. Ik geen flesjes van 120 ml. Er zitten sowieso 2 reservevoedingen in de diepvries van de crèche. Ik heb meegegeven dat hij om de 3u drinkt, maar om de 2u was ook geen probleem voor de crèche ofzo 😉

5 maanden geleden

Reactie op Tinee

Ik volg even. Ons zoontje is ongeveer even oud en krijgt ook borstvoeding. ...
Dank je wel voor de reactie. Fijn om te lezen. Hopelijk volgt de crèche bij ons ook. Ik zal het morgen weten ☺️Let jij dan ook op de wakkertijden om hem zijn dutjes te laten doen, of niet echt?

5 maanden geleden

Reactie op chloedg

Hey! Wij zitten in hetzelfde schuitje. Onze dochter is afgelopen nacht el ...
Dank je wel voor de informatie! Jammer te lezen dat jullie ook een plotse omdraai ervaren. Niet zo fijn maar we slagen ons er samen wel door. 🤭💪🏼 Aangezien de kindjes het beide onder de knie hadden (en niet toevallig eens een nachtje langer sliepen) ga ik ervan uit dat het wel zal terugkomen 🤞🏼😉😇 Ik neem de tip mee van het reserveflesje. Deze lijkt mij zeker ook handig voor mocht hij op eens toch nood hebben aan ietsje meer. Het valt nog af te wachten wat de opbrengst zal zijn van het kolven om te zien of ik eventueel ook zal moeten clusteren kolven of niet, om er te geraken. 🙃

5 maanden geleden

Reactie op chloedg

Ik moet ook erbij vertellen dat wij denken dat ze afgelopen week in een spr ...
Ah misschien is dit hier ook wel van toepassing.. Ik had er al over gelezen maar ze spreken over de 4 maanden slaapregressie en ons zoontje is 3 maand (+10dagen)... 🤷🏼‍♀️ Het is soms lastig te volgen allemaal maar een feit is wel dat hij het ervoor beter deed qua slapen/dutjes en dat het nu sinds 1,5 week even minder is. Hopelijk snel weer beter 😉

5 maanden geleden

Reactie op LucyDC

Dank je wel voor de reactie. Fijn om te lezen. Hopelijk volgt de crèche bij ...
Ja, ik kan er echt bijna de klok op gelijk zetten. Na ongeveer 1,5u wakker moet hij een dutje kunnen doen. Soms een halfuurtje of soms een hele lange dut 🤪

5 maanden geleden

De crèche stelde mij voor om wat ingevroren moedermelk bij hun in de diepvries te steken voor mocht hij soms toch meer drinken dan gedacht. Ik heb melk in kleine blokjes (ijsblokjes) ingevroren en daarna in een diepvrieszakje gestoken. Met daarop de datum van de melk, de naam van mijn zoontje en het aantal blokjes nodig voor 1 voeding. Op die manier ben ik gerustgesteld dat hij te weinig melk mee heeft naar de crèche. Na 2 maanden wisselen we het zakje in voor een nieuw zakje mocht het niet opgedronken zijn zodat de melk nooit te lang in de vriezer heeft gelegen. Is een enorme geruststelling 😅

5 maanden geleden

Hey, op de vraag van het dagritme: Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ons zoontje is 16 weken. Sinds 2 weken zijn de dutjes overdag heel kort (waarvoor hij smiddags toch wel een blokje van 1,5u sliep)en 's avonds zien we dat hij moe is maar is het een strijd om te gaan slapen. Iets wat ervoor heel gemakkelijk ging. Hij had ervoor 's nachts maar 1 voeding nodig rond 4u en sliep dan door tot 8u 's morgens. 's avonds laatste rond 20u-21u. Ondertussen heb ik het gevoel dat het ergste door is Ik heb de app oei ik groei en volgens die zit hij in een serieuze sprong 🙈 Als het een tip kan zijn, ik heb al veel gehad aan het boek 'slaap baby slaap' 😊

4 maanden geleden

Reactie op PepperParson

Hey, op de vraag van het dagritme: Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ons z ...
Onze kindjes zijn even oud. Hoeveel dutjes doet jou kindje. Mijn dochter doet er 4. Als ze kort zijn vb 30min dan doet er 5. Dag start tussen 7u/8 en bedtijd tussen 20u30/21.

4 maanden geleden

Reactie op fatima92

Onze kindjes zijn even oud. Hoeveel dutjes doet jou kindje. Mijn dochter do ...
Mijn zoontje doet er 3 à 5. Het verschilt per dag. Als ze kort zijn idd meer. Hier start de dag vanaf 8u, soms slaapt hij wat langer. Bedtijd is tussen 20u en 21. Vaak blijft hij na zijn middagdut wel een hele tijd wakker.

4 maanden geleden

Reactie op PepperParson

Mijn zoontje doet er 3 à 5. Het verschilt per dag. Als ze kort zijn idd mee ...
Ah dat is al prima. ‘s nachts is het hier wel verschillend meestal is het een blok van 4u en af en toe is er eens een blok van 6u maar dan ligt ze vaak later in bed